FANDOM

Cudzy1 Celebrate Sonic's roots with 20 classic titles! Cudzy2
Zwiastun
Sonic Mega Collection – kompilacja gier stworzona przez Sonic Team, a wydana przez firmę Sega na konsolę Nintendo GameCube. Zawiera 12-14 tytułów na Sega Mega Drive/Genesis (w zależności od regionu). Większość gier pochodzi z serii Sonic the Hedgehog.

Zmodyfikowana wersja tej kompilacji została wydana w 2004 roku na PlayStation 2, Xbox i PC pod nazwą Sonic Mega Collection Plus (ソニック メガコレクション プラス Sonikku Mega Korekushon Purasu?). Zawierała sześć dodatkowych gier na Game Gear.

Gry Edytuj

Gry dostępne od początku Edytuj

Gry do odblokowania Edytuj

Gry do odblokowania w japońskiej wersji Edytuj

Sonic Mega Collection Plus Edytuj

The Ooze i Comix Zone zostały dodane w tej wersji jako nowe gry do odblokowania.

Extra Edytuj

Archie Comics Edytuj

  • Historia komiksów o Sonicu
  • Sonic Firsts (specjalny numer Archie Comics)
  • Okładki komiksów Sonic the Hedgehog. Numery od 1 do 139
  • Okładki komiksów Knuckles the Echidna. Numery od 1 do 32
  • Okładki komiksów Sonic Super Special. Numery od 1 do 15
  • Inne okładki

Obrazy Edytuj

Filmy Edytuj

Różnice pomiędzy wersjami Edytuj

Wersja na PlayStation 2 spotkała się z kilkoma drobnymi usterkami. Efekty dźwiękowe w grze Sonic the Hedgehog czasami mogły być opóźnione. W innych grach głośność była niepoprawna. Pomiędzy wersjami z PS2 i Xbox można zaobserwować różnice w rozdzielczości w grach na Mega Drive. Problemy były spowodowane ograniczeniami sprzętowymi PS2. Czołówka i zakończenie Sonic CD, oraz zwiastuny Sonic Adventure 2: Battle i Sonic Advance 2 z wersji na GameCube zostały zastąpione filmami z Sonic Heroes. Na PC wystąpiły problemy z kontrolerami.

Krytyka Edytuj

Sonic Mega Collection została dobrze odebrana wśród krytyków i fanów. Kompilacja sprzedała się bardzo dobrze na wszystkich platformach, oraz otrzymała nagrody: Player's Choice (Nintendo GameCube), Greatest Hits (PlayStation 2) i Platinum Hits (Xbox). Wersje na PS2 i GameCube sprzedano w łącznie 2 milionach egzemplarzy.

Galeria Edytuj

Logotypy Edytuj

Okładki Edytuj

Artwork Edytuj

Sonic Mega Collection Edytuj

[?
]
Galeria

Sonic Mega Collection Plus Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Muzyka z ekranu tytułowego została zremiksowana i wykorzystana w grze Sonic Generations w trybie Network Mode.
  • Jest to pierwsza gra Segi, która zaczyna się od klasycznego okrzyku SE-GA z wczesnych lat 90.
  • Gra Sonic the Hedgehog CD miała się początkowo pojawić w tej kompilacji ale z powodu problemów z emulacją nie zrealizowano tego pomysłu.
  • Sonic Mega Collection Plus wydano wraz z Super Monkey Ball Deluxe w ramach serii Platinum Family Hits na Xbox.
  • W Japonii kompilacja została wydana w tym samym czasie co gra Sonic Advance 2. Zawierała też artwork Cream the Rabbit, która wtedy była nową postacią w serii.
  • W amerykańskiej wersji Sonic Mega Collection Plus na PS2 w grze Sonic & Knuckles pojawia się błąd przez który Knuckles może przejść poziom Death Egg Zone i walczyć z Kyodai Eggman Robo. Jeśli gracz wejdzie w Level Select poprzez kod do gry, to Knuckles będzie mógł rozegrać poziom Death Egg Zone. Jest to spodowane błędem programisty, który nie zablokował danych Knucklesa na tym poziomie.
  • Sonic Mega Collection była pierwszą grą z serii Sonic the Hedgehog która otrzymała kategorię wiekową PEGI 12+. Kolejną grą z serii był Shadow the Hedgehog.
  • Zwiastun Sonic Mega Collection Plus został umieszczony w każdym australijskim DVD serialu Sonic X.
  • Sonic Mega Collection otrzymała od Księgi Rekordów Guinessa nagrodę za bycie Najlepiej sprzedającą się kompilacją retro gier.