FANDOM

Sonic Mania Adventures – serial animowany stworzony przez Tyson'a Hesse'a we współpracy z Segą. Składa się się z sześciu krótkich odcinków, które były publikowane na YouTube co miesiąc. Muzykę do serialu skomponował Tee Lopes, który wcześniej pracował nad ścieżką dźwiękową do gry Sonic Mania. Premiera pierwszego odcinka odbyła się 30 marca 2018 roku.

Produkcja Edytuj

Produkcja odcinków Sonic Mania Adventures rozpoczęła się już w 2017 oku. Tyson Hesse od początku kierował stylem artystycznym serialu. Po raz pierwszy serial ujawniono na panelu SXSW w marcu 2018 roku, ukazując kilka szkiców koncepcyjnych i fragment pierwszego odcinka. Potwierdzono, że serial będzie składał się z pięciu krótkich odcinków, dostępnych do obejrzenia na oficjalnym kanale Sonic the Hedgehog na YouTube. W serialu nie pojawiają się żadne dialogi: fabułę tłumaczy akcja każdego odcinka.

Fabuła Edytuj

Akcja Sonic Mania Adventures rozgrywa się bezpośrednio po powrocie Klasycznego Sonica do jego świata, co miało miejsce pod koniec wydarzeń z gry Sonic Forces. Serial skupia się na przygodach Sonica, Tailsa i Knucklesa i ich walce z Doktorem Eggmanem. Zły doktor wciąż poluje na Szmaragdy Chaosu i próbuje złapać Sonica w pułapkę. Jednak nie udaje mu się to, a Sonic odkrywa plany swojego wroga. Jeż spotyka się z Tailsem, który pomaga mu w powstrzymaniu Eggmana przed wydobyciem kolejnego Szmaragdu Chaosu. Knuckles natomiast szuka miejsca, w którym Główny Szmaragd mógłby być wreszcie bezpieczny. Ray z kolei szuka Mighty'ego. Do walki o Szmaragdy Chaosu dołącza również Metal Sonic.

Lista odcinków Edytuj

Nr Tytuł angielski Tytuł polski Data premiery
1 Sonic Returns brak 30.03.2018

Po wydarzeniach z Sonic Forces, Klasyczny Sonic powraca na Anielską Wyspę. Zamiast przyjaciół witają go jednak tajemnicze, rozkopane doły. Na dodatek Doktor Eggman powrócił i porywa coraz więcej zwierzątek. Sonic musi powstrzymać złego naukowca i dowiedzieć się, co planuje.
2 Sonic and Tails brak 30.04.2018

Sonic spotyka Tailsa, któremu przekazuje urządzenie zabrane wcześniej Eggmanowi. Tymczasem zły doktor wykorzystuje swoją najnowszą maszynę do wykopania Szmaragdu Chaosu z pobliskiego lasu. Sonic będzie musiał skorzystać z pomocy Tailsa, aby tym razem odnieść sukces.
3 & Knuckles brak 31.05.2018

Knuckles strzeże Głównego Szmaragdu, ale od kiedy Sonic i Doktor Eggman po raz pierwszy pojawili się na wyspie, zaczęło przybywać problemów. Knuckles wciąż nie ufa w pełni Sonicowi. Kiedy Knuckles poszukuje dogodnego miejsca dla Głównego Szmaragdu, w cieniach pojawia się tajemnicza postać.
4 Mighty and Ray brak 22.06.2018

Ray the Flying Squirrel szukał swojego najlepszego przyjaciela, Mighty the Armadillo, ale nie mógł go nigdzie znaleźć. W trakcie poszukiwań usłyszał coś w pobliżu. Mógł to być Mighty, lub coś o wiele bardziej niebezpiecznego.
5 Metal Mayhem brak 17.07.2018

Zbliża się decydująca bitwa. Los Szmaragdów Chaosu jest zagrożony. Sonic, Tails, Mighty i Ray muszą połączyć siły przeciwko potężnemu Metal Sonicowi.
6 From: A. Rose brak 20.12.2018

Metal Sonic i Doktor Eggman rozbijają się w dżungli, po tym jak zostali pokonani. Złamany, porzucony i samotny wraz z przebiegiem pór roku i nadejściem zimna, Metal Sonic doświadczy niespodziewanego spotkania, które może odmienić jego los na zawsze.

Postacie Edytuj

  • Sonic the Hedgehog – niebieski jeż, główny bohater serialu. Po powrocie, Sonic musi powstrzymać złego Doktora Eggmana przed zdobyciem wszystkich Szmaragdów Chaosu.
  • Miles "Tails" Prower – żółty lis z dwoma ogonami, najlepszy przyjaciel Sonica. Potrafi latać, a także majsterkować i pilotować samolot Tornado.
  • Knuckles the Echidna – czerwony kolczatka, strażnik Głównego Szmaragdu. Rywal i przyjaciel Sonica.
  • Ray the Flying Squirrel – żółty, latający wiewiórka. Poszukuje swojego przyjaciela, pancernika Mighty'ego.
  • Mighty the Armadillo – czerwono-czarny pancernik, przyjaciel latającej wiewiórki Raya. Od dłuższego czasu zaginiony.
  • Amy Rose – różowa kobieta-jeż, zakochana w Sonicu. Uzbrojona jest w Piko Piko Hammer - mały młotek.
  • Flicky – małe błękitniki górskie, które Doktor Eggman często porywa i wykorzystuje do zasilania swoich robotów.
  • Doktor Eggman – główny antagonista serialu i arcy-wróg Sonica. Doktor Eggman jest genialnym naukowcem, który buduje groźne maszyny i knuje podstępne plany, aby zdobyć Szmaragdy Chaosu.
  • Metal Sonic – mechaniczna kopia Sonica i jeden z najpotężniejszych robotów Eggmana. Poszukuje Szmaragdów Chaosu.
  • Heavy King – przywódca Hard-Boiled Heavies - specjalnej jednostki Eggrobo na usługach Doktora Eggmana. W przeszłości próbował ukraść Knucklesowi Główny Szmaragd.
  • Monkey Dudebadnik przypominający małpę.
  • Rhinobotbadnik przypominający nosorożca.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj