Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki
Ten artykuł dotyczy nadchodzącego wydarzenia!
Informacje zawarte w tym artykule dotyczą zawartości, która nie została jeszcze wydana i dlatego mogą się diametralnie zmienić.

Podróż w nowe światy

Slogan

Sonic Frontiers (ソニックフロンティア Sonikku furontia?)[2] – nadchodząca platformowa gra akcji z serii Sonic the Hedgehog, która ma zostać wydana pod koniec 2022 roku. Gra jest opracowywana przez Sonic Team i zostanie wydana przez Sega Corporation na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X i Series S, Xbox One, Nintendo Switch i komputery osobiste za pośrednictwem Steam[3].

Produkcja będzie pierwszą odsłoną serii z otwartym światem, w którym gracze będą mogli eksplorować bujne i rozległe tereny, wykorzystując szybkość i charakterystyczne zdolności tytułowej postaci[4]. Scenariusz gry zostanie napisany przez wieloletniego pisarza oficjalnych komiksów serii, Iana Flynna, czyniąc ją pierwszą grą z serii Sonic The Hedgheog, nad którą będzie pracował[5].

Fabuła[]

Sonic przygląda się krajobrazowi Starfall Islands

W najnowszej przygodzie Sonica spotkają się… różne światy. Przeżycia jak nigdy wcześniej! Osiągnij nowe poziomy prędkości i przeżyj dreszczyk przyspieszenia w otwartej przestrzeni. Pokonaj potężnych przeciwników, pędząc przez Starfall Islands – wśród gęstych lasów, pięknych wodospadów, gorących pustyń i nie tylko[2]!

Postacie[]

Ścieżka dźwiękowa[]

Muzykę do pierwszego zwiastuna gry skomponowali Tomoya Ohtani oraz Tee Lopes[9].

Jun Senoue zajmie się kompozycją ścieżki dźwiękowej do gry[10].

Aktorzy głosowi[]

Rola Angielski aktor głosowy
Sonic the Hedgehog Roger Craig Smith
Doktor Eggman Mike Pollock
Miles "Tails" Prower Colleen O'Shaughnessey
Amy Rose Cindy Robinson

Produkcja[]

Podczas oficjalnego panelu, który odbył się w marcu podczas SXSW 2019, szef Sonic TeamTakashi Iizuka, potwierdził, że studio "rozpoczęło produkcję" kolejnej dużej gry z serii Sonic the Hedgehog, ale może minąć trochę czasu zanim będą gotowi ją oficjalnie zapowiedzieć[11]. Niedługo później ogłoszono też, że Morio Kishimoto, który znany był z wyreżyserowania Sonic Colors, Sonic Lost World i Sonic Forces, powróci na to samo stanowisko, aby wyreżyserować nadchodzącą grę, a stanowisko producenta obejmie Sachiko Kawamura[12].

W wywiadzie dla Game Informer z 2021 roku, Takashi Iizuka powiedział, że po wydaniu Sonic Forces, Sonic Team potrzebowało wielu różnych prób w celu ustalenia tego, jak powinna wyglądać następna gra z serii. Oprócz świętowania trzydziestej rocznicy istnienia tytułowej postaci, zespół zastanawiał się też nad tym, jak powinna wyglądać nowa rozgrywka, która byłaby godna nazywania ją "następnej generacji". Jako że Sonic Team nie chciało wyprzeć się elementów rozgrywki znanej z Sonic Generations i Sonic Forces, zdecydowano stworzyć grę, która powinna spodobać się zarówno obecnym fanom serii, jak i nowym graczom. Iizuka stwierdził również, że gra prawdopodobnie wyznaczy kierunek rozwoju całego cyklu na następną dekadę[13]. W wywiadzie dla The Sonic Stadium, Iizuka został zapytany o to, czy grę można uznać za tytuł rocznicowy, co spotkało się z jego odmową, głównie z powodu premiery planowanej na 2022 rok. Dokonał porównania do sposobu, w jaki Sonic Adventure wpłynęło na kolejne gry z serii w ciągu ostatnich dwudziestu lat, mając nadzieję, że nadchodząca produkcja wywoła podobny efekt[14].

W Q&A dla inwestorów Sega Sammy Holdings z 14 grudnia 2021 roku potwierdzono, że Sonic Frontiers pierwotnie miało zostać wydane w 2021 roku na 30-lecie serii Sonic The Hedgehog, ale zostało opóźnione, aby jeszcze bardziej dopracować grę. Wspomniano również, że w fazie rozwoju gry, twórcy stale prowadzili wewnętrzne analizy mające na celu poprawę jakości produkcji przed jej ostatecznym wydaniem, takie jak wprowadzenie zamkniętych testów jakości przeprowadzanych za granicą. W związku z tym Sonic Team regularnie przeprowadzało zewnętrzne playtesty w trakcie prac nad grą. Jeśli chodzi o strategię cenową, Sega również uznała, że znalazła się w punkcie, w którym musiała zmienić taktykę. To skłoniło firmę do skupienia się na jakości i wydania pełnej kwoty pieniędzy na rozwój Sonic Frontiers, dochodząc do wniosku, jak ważne jest utrzymanie ceny produkcji poprzez utrzymanie wysokiej wartości franczyzy, a nie "cięcie budżetu w celu skupienia się na liczbie sprzedanych jednostek"[15].

Promocja[]

Gra została oficjalnie zapowiedziana podczas wideo-prezentacji Sonic Central 27 maja 2021 roku, która dotyczyła nadchodzących obchodów 30-lecia serii. Według Takashiego Iizuki, owa zapowiedź pojawiła się "zdecydowanie zbyt wcześnie", ale mimo to postanowiono ją wydać z powodu fanów, którzy od czasu Sonic Forces nie otrzymali żadnej właściwej zapowiedzi dotyczącej nowego tytułu z serii gier[16].

Sonic Frontiers zostało później oficjalnie ujawnione na The Game Awards 2021 wraz z zwiastunem, który pokazywał kilka małych klipów scenerii z gry. Potwierdzono również oficjalny tytuł produkcji.

Ciekawostki[]

  • W metadanych oryginalnej zapowiedzi znajdują się wzmianki o Sonic Rangers, które mogło być tytułem roboczym gry[17].
    • Nazwa ta została też przez przypadek umieszczona w notce prasowej wysłanej przez Segę do brytyjskiego serwisu Eurogamer[18].
  • Fragment zapowiedzi gry został zawarty w filmiku promocyjnym "Unstoppable", przed jego oficjalnym pokazem na prezentacji Sonic Central.
  • Film z zapowiedzią gry na kanale Xbox w napisach określa słyszalny głos jako "Amy". W późniejszym filmie, omawiającym nowości na tym samym kanale, głos podpisany jest jako "Ghostly Voice". Nie wiadomo skąd wzięła się ta rozbieżność. Głos został później potwierdzony jako należący do Amy na oficjalnym kanale serii[8]. Potwierdziła to również Katie Chrzanowski na Twitterze[19].
  • Polski opis gry na Steam oraz w sklepie Xbox zawiera błędną informację, jakoby gra miała się ukazać latem 2022[2][20].

Przypisy

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 Sonic the Hedgehog na Twitterze (ang.). twitter.com, 10 stycznia 2022. [dostęp 16 marca 2022].
  2. 2,0 2,1 2,2 Sonic Frontiers na Steam (pol.). steampowered.com, 9 grudnia 2021. [dostęp 7 marca 2022].
  3. Sonic Frontiers | Official Website (ang.). frontiers.sonicthehedgehog.com, 10 grudnia 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  4. Marcus Stewart: Sonic Frontiers Drops The Blue Blur Into His First Open World Game (ang.). gameinformer.com, 9 grudnia 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  5. Ian Flynn na Twitterze (ang.). twitter.com, 10 grudnia 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  6. Mike Pollock na Twitterze (ang.). twitter.com, 10 grudnia 2021. [dostęp 7 marca 2022].
  7. Colleen O'Shaughnesse na Twitterze (ang.). twitter.com, 10 grudnia 2021. [dostęp 7 marca 2022].
  8. 8,0 8,1 Sonic the Hedgehog: Sonic Official - Season 5 Episode 14 (ang.). youtube.com, 16 grudnia 2021. [dostęp 7 marca 2022].
  9. Tee Lopes na Twitterze (ang.). twitter.com, 10 grudnia 2021. [dostęp 7 marca 2022].
  10. Steve Boxer: Looking back on 30 years of ‘Sonic The Hedgehog’ with composer Jun Senoue (ang.). nme.com, 29 grudnia 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  11. Vikki Blake: A new Sonic game is in development (ang.). eurogamer.net, 17 marca 2019. [dostęp 16 marca 2022].
  12. Josh West: With Sonic Frontiers, Sega is "focused on bringing Sonic to the next level" (ang.). gamesradar.com, 27 styczeń 2022. [dostęp 16 marca 2022].
  13. Brian Shea: Sonic Team Head Talks Sonic Origins, Next Mainline Game, And 30th Anniversary (ang.). gameinformer.com, 13 czerwiec 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  14. Dreadknux: Exclusive Interview: Takashi Iizuka Talks Colours, Origins, 2022 and Sonic’s Legacy (ang.). sonicstadium.org, 23 czerwca 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  15. Haruki Satomi, Koichi Fukazawa, Yukio Sugino: SEGA SAMMY Management Meeting 2021 (ang.). segasammy.co.jp, 14 grudnia 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  16. Tetsuya Inamoto: ソニック30周年記念,飯塚 隆プロデューサーにインタビュー。“Sonic Everywhere”――常にソニックが存在する未来を目指して (jap.). 4gamer.net, 22 lipca 2021. [dostęp 16 marca 2022].
  17. Bluwolf na Twitterze (ang.). twitter.com, 27 maja 2021. [dostęp 7 marca 2022].
  18. Wesley Yin-Poole: Sega mentions Sonic Rangers in its own press release (ang.). eurogamer.net, 28 maja 2022. [dostęp 7 marca 2022].
  19. Katie Chrzanowski: Katie - MiniKitty na Twitterze (ang.). twitter.com, 24 grudnia 2021. [dostęp 7 marca 2022].
  20. Kup produkt Sonic Frontiers (pol.). xbox.com, 12 grudnia 2021. [dostęp 7 maja 2022]. [zarchiwizowane z tego adresu (25 maja 2022)].

Linki zewnętrzne[]

Advertisement