FANDOM

Sonic Freehand, znana również jako Sonic the Sketchhog – gra na telefony komórkowe i urządzenia iOS z serii Sonic the Hedgehog. Została po raz pierwszy wydana w 2010 roku w Japonii i była dostępna przez miesiąc, a później udostępniona jako część aplikacji Sonic 20th Anniversary.

Rozgrywka Edytuj

Sonic Freehand to dość prosta, dwuwymiarowa gra w której otoczenie i postaci są wykonane w stylu uproszczonych szkiców. Składa się na nią jeden długi poziom, który robi się coraz trudniejszy z czasem. Poziom trudności zmienia się z łatwego na normalny, trudny, bardzo trudny i śmierć. Gracz steruje Soniciem, który biegnie automatycznie w prawą stronę. Gracz musi dotykać ekranu, aby Sonic wykonywał skok. Na trasie pojawiają się przeszkody, takie jak doły z kolcami, przepaście i badniki: Crabmeaty i Choppery. Gracz musi omijać te przeszkody, a skacząc na badniki będzie się mógł odbijać. Jest to przydatne przy przekraczaniu niektórych przepaści. Metoda ta sprawdza się również przy osiąganiu wyższych platform. Sonic może również zbierać pierścienie. Dopóki ma przy sobie przynajmniej jeden pierścień, przeżyje zderzenie z badnikiem albo kolcami. Gracz traci jednak swoje pierścienie przy zderzeniu. Śmierć następuje natychmiastowo po wpadnięciu w przepaść, niezależnie od ilości zebranych pierścieni. Bezdenne przepaście pojawiają się jednak dopiero na bardzo trudnym poziomie.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Sketchog Mug

Kubek Sonic the Sketchhog