How far can the world’s fastest hedgehog run?

Opis

Sonic Dash – gra z serii Sonic the Hedgehog, stworzona przez Hardlight Studio i wydana przez Segę. Sonic Dash ukazała się na urządzenia mobilne, Windows 8 i Windows 10. Polega na bieganiu przez niekończący się tor i omijaniu przeszkód, podobnie jak w Subway Surfers. Sequel o nazwie Sonic Dash 2: Sonic Boom, oparty na serii Sonic Boom, został wydany 1 lipca 2015 roku.

Produkcja[]

W listopadzie 2012 w brytyjskiej gazecie Toys 'n' Playthings Sissel Henno z Sega of Europe potwierdziła że na 2013 Sega planuje wydać wiele cyfrowych tytułów. 28 lutego 2013 nazwa Sonic Dash znalazła się na liście z jej profilu. 1 marca 2013 roku Sega potwierdziła grę, która miała zostać wydana 4 marca. Sonic Dash oficjalnie miała pojawić się na iOS, podczas gdy los wersji na Anroida pozostawał nieznany. Istniały plotki że stworzenie portu gry mogłoby być zbyt trudne. Port ten jednak został wykonany, ale jego stworzenie zajęło dużo czasu, ponieważ pojawiły się problemy przy portowaniu, a samą grę trzeba było testować przed wydaniem. W trakcie produkcji Hardlight Studio poinformowali fanów na swoim Facebooku, że powstała fałszywa wersja, która nie została stworzona przez nich.

Rozgrywka[]

Główna rozgrywka[]

Sonic Dash to gra platformowa i tzw. Endless Runner. Jest podobna do Temple Run i Subway Surfers. Gracz wybiera swoją postać i rozpoczyna bieg po niekończącej się trasie, wzorowanej na Seaside Hill/Ocean Palace z Sonic Heroes. Trasa składa się z trzech stron. Gracz może je zmieniać przeskakując na boki za pomocą Quick Stepu (przesunięcie palcem w prawo lub w lewo). Postać może także skakać (przesunięcie palcem w górę), oraz zwijać się w kulkę (przesunięcie palcem w dół). Celem gracza jest omijanie przeszkód, przeciwników i przepaści. Uderzenie w stałą przeszkodę albo wpadnięcie w przepaść sprawia, że postać przerywa bieg.

W przypadku kolców, bomb i przeciwników gracz traci swoje pierścienie, które może zbierać podczas biegu. Brak pierścieni również wiąże się z zakończeniem biegu przy uderzeniu w jedną z tych przeszkód. Przeciwnicy mogą być jednak zniszczeni bez odnoszenia przy tym obrażeń samemu. Zbieranie pierścieni przyczynia się również do wypełniania Dash Meter na dole ekranu. Gdy pasek będzie pełny, gracz będzie mógł go wcisnąć aby wykonać Dash. Wtedy postać gwałtownie przyspiesza i niszczy wszystkie przeszkody oraz przeciwników. Automatycznie skacze także nad przepaściami i przyciąga pierścienie. Dash kończy się w momencie wyczerpania się licznika. Na trasie można znaleźć także różne Item Boxy z przedmiotami takimi jak osłona, magnes itd. Po przerwaniu biegu gracz może zakupić dodatkową szansę, aby kontynuować rozgrywkę.

Na końcu danego segmentu trasy znajdują się trzy springi, a nad nimi tablice przedstawiające miejsce do którego zabiorą gracza. Po dotknięciu springów gracz zostanie wybity w górę. Zebrane pierścienie zostaną wtedy na stałe przeniesione do kieszeni gracza i będą mogły być potem przeznaczone na różne wydatki w grze. Podczas lotu gracz może wykonywać cztery akrobacje aby zdobyć dodatkowe pierścienie. Pojawiające się na ekranie strzałki będą pokazywały w którą stronę trzeba przesunąć palec, aby postać wykonała poprawny trik. Dostępne są następujące triki:

  • ← ↑ → ↓
  • ← ↓ ↑ →
  • → ↓ ← ↑
  • → ← ↑ ↓
  • ↓ ↑ ← →
  • ↓ ← → ↑

Z kolei tablice nad springami oznaczają do którego poziomu przeniesie się gracz:

Ikona Opis
Sonic Dash monitor SHZ.png Przenosi do Seaside Hill Zone.
Sonic Dash monitor TZ.png Przenosi do Temple Zone.
Sonic Dash monitor BZ.png Przenosi do Beach Zone.
Sonic Dash monitor GHZ v2.png Przenosi do Green Hill Zone.
Sonic Dash monitor SMZ.png Przenosi do Snow Mountain Zone.
Sonic Dash monitor SSZ.png Przenosi do Sky Sanctuary Zone
Sonic Dash monitor MHZ.png Przenosi do Mushroom Hill Zone
Sonic Dash monitor loop.png Przenosi do sekcji z kilkoma pętlami lub innymi zautomatyzowanymi sekcjami.
Sonic Dash monitor Zazz.png Przenosi do walki z Zazzem.
Sonic Dash monitor Eggman.png Przenosi do walki z Doktorem Eggmanem.
Sonic Dash monitor Bash.png Przenosi do walki z Bashem. Dostępne tylko podczas gry jako PAC-MAN albo Ms. PAC-MAN.
Sonic Dash monitor random.png Losuje jedno z powyższych miejsc, z wyjątkiem bossów.
Sonic Dash monitor GBZ.png Obecnie niedostępny. Przenosił do Golden Bay Zone.

Po zdobyciu odpowiedniej ilości punktów doświadczenia mnożnik punktów gracza może zostać zwiększony do maksymalnego poziomu x49. Nowe poziomy są również odblokowywane po zdobyciu konkretnego mnożnika. Wydarzenia stają się dostępne od mnożnika x10.

Najlepsze wyniki[]

W grze pojawia się tabela najlepszych wyników, na którą składają się domyślne wyniki reprezentowane przez różne postacie. Kiedy gracz będzie zbliżał się do pobicia kolejnego wyniku w tabeli na ekranie pojawi się odliczanie brakującej sumy punktów.

Domyślna
Ranga
Ikona Postać Wynik
1 DashClassicLBIcon.png Klasyczny Sonic 1,200,000
2 DashShadowLBIcon.png Shadow the Hedgehog 1,045,000
3 DashEggmanLBIcon.png Doktor Eggman 900,000
4 DashAmyLBIcon.png Amy Rose 750,000
5 DashZazzLBIcon.png Zazz 650,000
6 DashKnuxLBIcon.png Knuckles the Echidna 530,000
7 DashBlazeLBIcon.png Blaze the Cat 430,000
8 DashTailsLBIcon.png Miles "Tails" Prower 340,000
9 DashRougeLBIcon.png Rouge the Bat 260,000
10 DashCreamLBIcon.png Cream the Rabbit 190,000
11 DashEspioLBIcon.png Espio the Chameleon 130,000
12 DashSilverLBIcon.png Silver the Hedgehog 85,000
13 DashChopperLBIcon.png Chopper 50,000
14 DashSpikesLBIcon.png Spikes 20,000
15 DashCrabmeatLBIcon.png Crabmeat 1,500

Układanka[]

Każdego dnia gracz ma możliwość zdobycia nagród poprzez zebranie czterech części układanki, przedstawiającej obraz Sonica. Kompletowanie układanki przez kolejne dni z rzędu zwiększa również wartość nagrody. Po pięciu dniach dzienne wyzwanie jest resetowane z powrotem do dnia pierwszego. We wcześniejszych wersjach możliwe było utrzymywanie wyzwania cały czas na dniu 5+. Do otrzymania są następujące nagrody:

  • Nagroda 1: 3x Spring Bonus
  • Nagroda 2: 3 Headstarty
  • Nagroda 3: 500 pierścieni
  • Nagroda 4: 5 czerwonych pierścieni
  • Nagroda5: 3 losowe nagrody

Misje[]

Misje pozwalają graczowi zebrać doświadczenie i punkty. Nowe misje pojawiają się co każde trzy godziny, albo można je wymusić oglądając reklamę. Mogą być także odrzucone przez obejrzenie reklamy. Gracz może to jednak robić tylko co 12 godzin. Możliwe są następujące misje:

  • Powróć do biegu 5 razy.
  • Użyj Headstartu 3 razy.
  • Zdobądź punkty daną postacią.
  • Zdobądź punkty nie tracąc pierścieni.
  • Trzymaj się tego samego pasa przez pewien dystans.
  • Zbierz 10 power-upów.
  • Zbierz X pierścieni.
  • Zgromadź X pierścieni.
  • Zniszcz 100 Badników.
  • Pokonaj 20 Crabmeatów/Spikes w jednym biegu.
  • Pokonaj 3 Choppery
  • Pokonaj Eggmana lub Zazza 3 razy.
  • Odbij się od Springa 3 razy
  • Skocz 3 razy.
  • Przetocz się 3 razy.

Ulepszenia[]

Każda ze swoich postaci posiada unikatowy profil ulepszeń, pozwalający ulepszyć ich statystyki. W grze pojawia się pięć kategorii umiejętności, a każde ich ulepszenie przyczynia się do wzrostu mnożnika punktów gracza.

Ulepszenie Opis
Bonus do Dasha Wydłuża czas trwania specjalnej umiejętności, Dasha.
Podwajanie Podwaja ilość zdobytych punktów.
Magnes Wydłuża czas trwania przyciągania pierścieni.
Osłona Dłuższa ochrona przed jedną kolizją.
Headstart Rozpoczęcie biegu z Dashem.

Boostery[]

Boostery to stałe bonusy, które można zabrać ze sobą na czas danego biegu. Boostery można kupić, albo otrzymać w ramach nagrody. Gracz może mieć maksymalnie 3 boostery naraz.

Stara ikona Nowa ikona Booster Opis
Sonic Dash Spring Bonus Booster.png
Sonic Dash Spring Bonus.png
Spring Bonus Uderzenie w spring daje bonusowe punkty, których ilość zwiększa się za każdym kolejnym udanym wskoczeniem na spirng.
Sonic Dash Enemy Combo Booster.png
Sonic Dash Enemy Combo.png
Enemy Combo Pokonanie przeciwników w serii combo (oraz uderzanie bossów) dodaje bonusowe punkty.
Sonic Dash Ring Streak Booster.png
Sonic Dash Ring Streak.png
Ring Streak Zebranie pierścieni w serii daje dodatkowe punkty.
Sonic Dash Final Score Bonus Booster.png
Sonic Dash Final Score Bonus.png
Final Score Bonus Bonusowe punkty dodawane do finalnego wyniku na końcu biegu.
Sonic Dash Golden Badnik Booster.png
Sonic Dash Golden Badnik.png
Golden Badnik Niektóre badniki stają się złote. Ich zniszczenie powoduje otrzymanie sześciokrotnej ilości punktów za normalnego przeciwnika.

Postacie[]

Grywalne postacie[]

Postać Odblokowanie Bonus powiązania Ulepszanie
Power-Up Najwyższy poziom
Sonic Dash Sonic.png
Sonic the Hedgehog
Domyślna postać Sonic Dash Flicky.png Bonus do Dasha 12
Podwajanie 8
Magnes 10
Osłona 7
Headstart 11
Sonic Dash Knuckles.png
Knuckles the Echidna
Przywróć Seaside Hill Zone Sonic Dash Rocky.png Bonus do Dasha 9
Podwajanie 10
Magnes 9
Osłona 11
Headstart 9
Sonic Dash Amy.png
Amy Rose
Przywróć Beach Zone Sonic Dash Pecky.png Bonus do Dasha 9
Podwajanie 11
Magnes 10
Osłona 8
Headstart 10
Dash Charmy.png
Charmy Bee
Przywróć Snow Mountain Zone Sonic Dash Ricky.png Bonus do Dasha 10
Podwajanie 9
Magnes 11
Osłona 7
Headstart 11
Sonic Dash Tails.png
Miles "Tails" Prower
Przywróć Green Hill Zone Sonic Dash Pocky.png Bonus do Dasha 10
Podwajanie 9
Magnes 11
Osłona 9
Headstart 9
Dash Vector.png
Vector the Crocodile
Przywróć Temple Zone Sonic Dash Cucky.png Bonus do Dasha 9
Podwajanie 9
Magnes 11
Osłona 11
Headstart 8
Sonic Dash Shadow.png
Shadow the Hedgehog
Przywróć Sky Sanctuary Zone Sonic Dash Picky.png Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 9
Osłona 9
Headstart 8
Dash Jet.png
Jet the Hawk
Przywróć Mushroom Hill Zone Brak Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 7
Osłona 9
Headstart 10
Sonic Dash Rouge.png
Rouge the Bat
60 czerwonych pierścieni

eventy

Sonic Dash Flicky.png

Sonic Dash Rocky.png

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 11
Osłona 7
Headstart 8
Sonic Dash Cream.png
Cream the Rabbit

40 czerwonych pierścieni

Kalendarzowa nagroda

Sonic Dash Pecky.png

Sonic Dash Rocky.png

Bonus do Dasha 8
Podwajanie 10
Magnes 8
Osłona 7
Headstart 11
Sonic Dash Blaze.png
Blaze the Cat

60 czerwonych pierścieni

Koło Nagród

Eventy

Sonic Dash Cucky.png

Sonic Dash Pocky.png

Bonus do Dasha 10
Podwajanie 9
Magnes 9
Osłona 11
Headstart 9
Sonic Dash Silver.png
Silver the Hedgehog

60 czerwonych pierścieni

Koło Nagród

Eventy

Sonic Dash Pecky.png

Sonic Dash Ricky.png

Bonus do Dasha 9
Podwajanie 7
Magnes 11
Osłona 10
Headstart 11
Espio Dash.png
Espio the Chameleon
18.99zł

Eventy

Sonic Dash Pecky.png

Sonic Dash Ricky.png

Sonic Dash Rocky.png

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 8
Magnes 11
Osłona 8
Headstart 12
Big Dash.png
Big the Cat
18.99zł

Eventy

Sonic Dash Pecky.png

Sonic Dash Pocky.png

Sonic Dash Ricky.png

Bonus do Dasha 8
Podwajanie 8
Magnes 11
Osłona 12
Headstart 11
Dash Classic.png
Klasyczny Sonic
18.99zł

Eventy

Sonic Dash Cucky.png

Sonic Dash Pocky.png

Sonic Dash Ricky.png

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 12
Magnes 9
Osłona 9
Headstart 9
Sonic Dash Metal Sonic.png
Metal Sonic
18.99zł

Eventy

Sonic Dash Cucky.png

Sonic Dash Picky.png

Sonic Dash Pocky.png

Bonus do Dasha 10
Podwajanie 10
Magnes 12
Osłona 11
Headstart 9
Sonic Dash Andronic.png
Andronic the Android
60 czerwonych pierścieni

Eventy

(tylko wersja z Google Play)

Brak Bonus do Dasha 9
Podwajanie 10
Magnes 10
Osłona 8
Headstart 8

Postacie z eventów[]

Postać Wydarzenie Odblokowanie Ulepszanie
Power-Up Najwyższy poziom
Sonic Dash Red.png
Czerwony
Angry Birds EPIC promotion Zbierz 100 tokenów Angry Birds EPIC pomiędzy 11, a 17 czerwca 2015 roku. Bonus do Dasha 9
Podwajanie 9
Magnes 8
Osłona 10
Headstart 9
Sonic Dash Chuck.png
Chuck
Angry Birds EPIC promotion Zbierz 100 tokenów Angry Birds EPIC pomiędzy 18, a 24 czerwca 2015 roku. Bonus do Dasha 10
Podwajanie 9
Magnes 8
Osłona 8
Headstart 10
Sonic Dash Bomb.png
Bomba
Angry Birds EPIC promotion Zbierz 100 tokenów Angry Birds EPIC pomiędzy 25 czerwca, a 1 sierpnia 2015 roku. Bonus do Dasha 8
Podwajanie 9
Magnes 9
Osłona 10
Headstart 9
Sonic Dash MyMelody.png
My Melody
Sanrio Event Zbierz 300 kwiatów między 1, a 7 grudnia 2016 roku. Bonus do Dasha 9
Podwajanie 9
Magnes 8
Osłona 9
Headstart 10
Sonic Dash Chococat.png
Chococat
Sanrio Event Zbierz 300 ryb między 8, a 14 grudnia 2016 Bonus do Dasha 9
Podwajanie 10
Magnes 8
Osłona 9
Headstart 9
Sonic Dash BadtzMaru.png
Badtz-Maru
Sanrio Event Zbierz 300 XO pomiędzy 15, a 21 grudnia 2016 roku. Bonus do Dasha 9
Podwajanie 9
Magnes 9
Osłona 8
Headstart 10
Sonic Dash HelloKitty.png
Hello Kitty
Sanrio Event Zbierz 600 kokard między 22, a 31 grudnia 2016 roku. Bonus do Dasha 8
Podwajanie 10
Magnes 10
Osłona 8
Headstart 9
Pac Man Dash.png
PAC-MAN
PAC-MAN Event Zbierz 600 przedmiotów PAC-MANa między 20, a 26 lutego 2018 roku. Bonus do Dasha 9
Podwajanie 8
Magnes 10
Osłona 10
Headstart 8
Mspacman.png
Pani PAC-MAN
PAC-MAN Event Zbierz 600 przedmiotów PAC-MANa między 26 lutego, a 4 marca 2018 roku. Bonus do Dasha 10
Podwajanie 8
Magnes 10
Osłona 9
Headstart 8
WitchRougeDash.png
Witch Rouge
Witch Rouge Event Zbierz 500 tokenów Witch Rouge

(18 października 2019 - 24 października 2019)

(30 października 2020 - 2 listopada 2020)

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 11
Osłona 8
Headstart 9
VampireShadowDash.png
Vampire Shadow
Vampire Shadow Event Zbierz 500 tokenów Vampire Shadowa

(26 października 2019 - 31 października 2019)

(23 października 2020 - 26 października 2020)

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 10
Osłona 11
Headstart 7
Dash Elf Classic Sonic.png
Elf Classic Sonic
Elf Classic Sonic Event Zbierz 500 tokenów Elf Classic Sonica

(13 grudnia 2019 - 20 grudnia 2019)

(11 grudnia 2020 - 17 grudnia 2020)

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 10
Osłona 8
Headstart 10
Dash Santa Big.png
Santa Big
Santa Big Event Zbierz 500 tokenów Santa Biga

(20 grudnia 2020 - 27 grudnia 2020)

(18 grudnia 2020 - 24 grudnia 2020)

Bonus do Dasha 9
Podwajanie 8
Magnes 11
Osłona 11
Headstart 11
TeenSonicDash.png
Teen Sonic
Teen Sonic Event Zbierz 500 tokenów Teen Sonica.

(31 stycznia 2020 - 6 lutego 2020)

(22 maja 2020, a 28 maja 2020)

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 9
Magnes 10
Osłona 9
Headstart 11
BabySonicDash.png
Baby Sonic
Baby Sonic Event Zbierz 500 tokenów Baby Sonica.

(7 lutego 2020 - 13 lutego 2020)

(31 maja 2020 - 5 czerwca 2020)

Bonus do Dasha 11
Podwajanie 9
Magnes 11
Osłona 8
Headstart 11
Dash Slugger Sonic.png
Slugger Sonic
Slugger Sonic Event Zbierz 500 tokenów Slugger Sonica między 24, a 30 kwietnia 2020 Bonus do Dasha 11
Podwajanie 8
Magnes 10
Osłona 10
Headstart 11
Dash All-Star Amy.png
All-Star Amy
All-Star Amy Event Zbierz 500 tokenów Slugger Sonica między 1, a 7 maja 2020 Bonus do Dasha 9
Podwajanie 10
Magnes 10
Osłona 10
Headstart 11
LongclawDash.png
Szpona
Longclaw Event Zbierz 500 tokenów Szpony między 15, a 21 maja 2020 Bonus do Dasha 9
Podwajanie 11
Magnes 9
Osłona 11
Headstart 10
TangleDash.png
Tangle the Lemur
Tangle Event Zbierz 500 tokenów Tangle między 3, a 9 lipca 2020 Bonus do Dasha 10
Podwajanie 9
Magnes 10
Osłona 11
Headstart 10
WhisperDash.png
Whisper the Wolf
Whisper Event Zbierz 500 tokenów Whisper między 10, a 17 lipca 2020 Bonus do Dasha 9
Podwajanie 11
Magnes 8
Osłona 11
Headstart 11
Treasure Hunter Knuckles Dash.png
Treasure Hunter Knuckles
Treasure Hunter Knuckles Event Zbierz 500 tokenów Treasure Hunter Knucklesa między 11, a 21 sierpnia 2020 Bonus do Dasha 9
Podwajanie 10
Magnes 11
Osłona 11
Headstart 9
Elite Agent Rouge Dash.png
Elite Agent Rouge
Elite Agent Rouge Event Zbierz 500 tokenów Elite Agent Rouge między 21, a 28 sierpnia 2020 Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 11
Osłona 9
Headstart 8
DashExcaliburSonic.png
Excalibur Sonic
Excalibur Sonic Event Zbierz 500 tokenów Excalibur Sonica między 23, a 30 listopada 2020 Bonus do Dasha 10
Podwajanie 7
Magnes 10
Osłona 10
Headstart 7
DashJingleBelleAmy.png
Jingle Belle Amy
Jingle Belle Amy Event Zbierz 500 tokenów Jingle Belle Amy między 25, a 31 grudnia 2020 Bonus do Dasha 9
Podwajanie 11
Magnes 10
Osłona 10
Headstart 10
Bongo.png
Bongo
Promocja Danimals
(tylko Stany Zjednoczone)
Brak Bonus do Dasha 9
Podwajanie 10
Magnes 11
Osłona 9
Headstart 9
Pirate Sonic.png
Pirate Sonic
Sonic 30th celebration Zbierz 4 pirackie przedmioty (nagroda dnia trzeciego) Bonus do Dasha 11
Podwajanie 10
Magnes 10
Osłona 11
Headstart 8
Pirate Shadow.png
Captain Shadow
Sonic 30th celebration Zbierz 4 pirackie przedmioty (nagroda dnia szóstego) Bonus do Dasha 11
Podwajanie 11
Magnes 10
Osłona 10
Headstart 8

Zwierzątka[]

Ikona Nazwa Odblokowanie Powiązane postacie
DashFlicky.png Flicky Domyślny

Sonic Dash Sonic.png Sonic Dash Rouge.png

DashRocky.png Rocky Odblokuj Beach Zone

Sonic Dash Knuckles.png Sonic Dash Rouge.png Sonic Dash Cream.png Espio Dash.png

DashPecky.png Pecky Odblokuj Snow Mountain Zone

Sonic Dash Amy.png Sonic Dash Cream.png Sonic Dash Silver.png Espio Dash.png Big Dash.png

DashRicky.png Ricky Odblokuj Green Hill Zone

Dash Charmy.png Sonic Dash Silver.png Espio Dash.png Big Dash.png Dash Classic.png

DashPocky.png Pocky Odblokuj Temple Zone

Sonic Dash Tails.png Sonic Dash Blaze.png Big Dash.png Dash Classic.png Sonic Dash Metal Sonic.png

DashCucky.png Cucky Odblokuj Sky Sanctuary Zone

Dash Vector.png Sonic Dash Blaze.png Dash Classic.png Sonic Dash Metal Sonic.png

DashPicky.png Picky Odblokuj Mushroom Hill Zone

Sonic Dash Shadow.png Sonic Dash Metal Sonic.png

Zony[]

Początkowo Sonic Dash posiadało jedynie dwa różne poziomy, ale wraz z kolejnymi aktualizacjami zostało poszerzone o nowe. Obecnie składa się z siedmiu zon. Każda zona pojawia się początkowo w rujnowanym stanie i może być odbudowana, poprzez zbieranie i używanie zwierzątek, oraz kryształów. Ukończenie zony odblokowuje różne nagrody, w tym przydzieloną do niej postać. Gracz może na różne sposoby zmieniać odbudowaną zonę i zaczynać rozgrywkę z wybranej lokacji.

Poziom Odblokowanie Stan zrujnowany Stan przywrócony Postać Wymagane surowce
Ilość Zwierzątko Kryształy
Seaside Hill Zone Domyślna zona Sonic Dash Seaside Hill Zone ruined.png Sonic Dash Seaside Hill Zone restored.png Dash Ikona Knuckles.png 1 Sonic Dash Flicky.png 5
5 Sonic Dash Flicky.png 0
10 Sonic Dash Flicky.png 5
20 Sonic Dash Flicky.png 5
30 Sonic Dash Flicky.png 10
40 Sonic Dash Flicky.png 10
50 Sonic Dash Flicky.png 0
60 Sonic Dash Flicky.png 15
70 Sonic Dash Flicky.png 15/20
80 Sonic Dash Flicky.png 20/25
Beach Zone Zdobądź mnożnik punktów x3 Sonic Dash Beach Zone ruined.png Sonic Dash Beach Zone restored.png Dash Ikona Amy.png 20 Sonic Dash Rocky.png 5
40 Sonic Dash Rocky.png 0
60 Sonic Dash Rocky.png 5
80 Sonic Dash Rocky.png 0
100 Sonic Dash Rocky.png 10
120 Sonic Dash Rocky.png 0
140 Sonic Dash Rocky.png 15/20
160 Sonic Dash Rocky.png 25
180 Sonic Dash Rocky.png 40/55
95 Sonic Dash Flicky.png 5
110 Sonic Dash Flicky.png 5
125 Sonic Dash Flicky.png 10
140 Sonic Dash Flicky.png 15
155 Sonic Dash Flicky.png 15
170 Sonic Dash Flicky.png 25/35
Snow Mountain Zone RZdobądź mnożnik punktów x7 Sonic Dash Snow Mountain Zone ruined.png Sonic Dash Snow Mountain Zone restored.png Dash Ikona Charmy.png 30 Sonic Dash Pecky.png 15
60 Sonic Dash Pecky.png 15
90 Sonic Dash Pecky.png 15
120 Sonic Dash Pecky.png 15
150 Sonic Dash Pecky.png 25
180 Sonic Dash Pecky.png 0
210 Sonic Dash Pecky.png 40/55
240 Sonic Dash Pecky.png 70
270 Sonic Dash Pecky.png 115/150
215 Sonic Dash Rocky.png 0
250 Sonic Dash Rocky.png 0
285 Sonic Dash Rocky.png 40
320 Sonic Dash Rocky.png 70/95
240 Sonic Dash Flicky.png 25
310 Sonic Dash Flicky.png 40/50
Green Hill Zone Zdobądź mnożnik punktów x11 Sonic Dash Green Hill Zone ruined.png Sonic Dash Green Hill Zone restored.png Dash Ikona Tails.png 50 Sonic Dash Ricky.png 40
100 Sonic Dash Ricky.png 40
150 Sonic Dash Ricky.png 40
200 Sonic Dash Ricky.png 40
250 Sonic Dash Ricky.png 60
300 Sonic Dash Ricky.png 100/135
350 Sonic Dash Ricky.png 100
400 Sonic Dash Ricky.png 300/400
320 Sonic Dash Pecky.png 0
370 Sonic Dash Pecky.png 0
420 Sonic Dash Pecky.png 0
470 Sonic Dash Pecky.png 180/240
420 Sonic Dash Rocky.png 60
520 Sonic Dash Rocky.png 100/135
510 Sonic Dash Flicky.png 180/240
Temple Zone Zdobądź mnożnik punktów x16 Sonic Dash Temple Zone ruined.png Sonic Dash Temple Zone restored.png Dash Ikona Vector.png 80 Sonic Dash Pocky.png 75
160 Sonic Dash Pocky.png 75
240 Sonic Dash Pocky.png 75
320 Sonic Dash Pocky.png 75
400 Sonic Dash Pocky.png 115
480 Sonic Dash Pocky.png 190
560 Sonic Dash Pocky.png 190
640 Sonic Dash Pocky.png 340/450
480 Sonic Dash Ricky.png 75
560 Sonic Dash Ricky.png 115
640 Sonic Dash Ricky.png 115
720 Sonic Dash Ricky.png 565/750
630 Sonic Dash Pecky.png 115
790 Sonic Dash Pecky.png 340/450
840 Sonic Dash Rocky.png 190/250
Sky Sanctuary Zone Zdobądź mnożnik punktów x22 Sonic Dash Sky Sanctuary Zone ruined.png SkySanctuaryIncomplete.png Dash Ikona Shadow.png 125 Sonic Dash Cucky.png 150
250 Sonic Dash Cucky.png 150
375 Sonic Dash Cucky.png 150
500 Sonic Dash Cucky.png 150
625 Sonic Dash Cucky.png 225/300
750 Sonic Dash Cucky.png 375
875 Sonic Dash Cucky.png 375
1000 Sonic Dash Cucky.png 1125
765 Sonic Dash Pocky.png 150
890 Sonic Dash Pocky.png 225
1015 Sonic Dash Pocky.png 225
1140 Sonic Dash Pocky.png ?
970 Sonic Dash Ricky.png 225
1220 Sonic Dash Ricky.png 675
1290 Sonic Dash Pecky.png ?
Mushroom Hill Zone Zdobądź mnożnik punktów x28 Sonic Dash Mushroom Hill Ruined.png Sonic Dash Mushroom Hill Restored.png Dash Ikona Jet.png 100 Sonic Dash Picky.png 150
200 Sonic Dash Picky.png 150/200
300 Sonic Dash Picky.png 150
400 Sonic Dash Picky.png 150
500 Sonic Dash Picky.png 225
600 Sonic Dash Picky.png 375
700 Sonic Dash Picky.png 375/500
800 Sonic Dash Picky.png 1125/1500
1240 Sonic Dash Cucky.png 150
1340 Sonic Dash Cucky.png 225
1440 Sonic Dash Cucky.png 225
1540 Sonic Dash Cucky.png 675/900
1340 Sonic Dash Pocky.png 225
? Sonic Dash Pocky.png 675/900
? Sonic Dash Ricky.png 375

W ramach promocji filmu Sonic. Szybki jak błyskawica do gry została tymczasowo dodana nowa zona - Golden Bay Zone.

Poziom Odblokowanie Pierwsza wersja Druga wersja
Golden Bay Zone Domyślny
(31 stycznia 2020 - 13 lutego 2020)
(15 maja 2020 - 21 maja 2020)
Sonic Dash Film 1.jpg Sonic Dash Film 2.png

Przeciwnicy[]

W Sonic Dash przeciwnicy ustawiają się na torach często jeden za drugim, w grupach liczących średnio po trzy roboty. Czasami mogą jednak występować samotnie. Zniszczenie całej formacji pozwala zdobyć dodatkowe punkty.

  • Crabmeat – jeden z dwóch podstawowych przeciwników w grze. Crabmeat może być zniszczony skokiem, albo turlaniem się.
  • Spikes – drugi podstawowy przeciwnik w grze. Spikes posiada kolce na swoim grzbiecie, przez co zniszczyć może go tylko turlanie się. Spikes może się przemieszczać na jeden z bocznych torów.
  • Chopper – rzadziej pojawiający się przeciwnik. Choppery wyskakują z wody, nad dużymi przepaściami. Kiedy gracz podskakuje, musi uderzyć Homing Attackiem w przeskakujące Choppery, aby dostać się na drugi koniec przepaści.
  • Duchy – przeciwnicy wprowadzeni w ramach Pac-Man Event. Są to duchy ze wspomnianej serii: Blinky, Inky, Pinky and Clyde. Zastępują standardowe badniki gdy gracz używa Pac-Mana albo Ms. Pac-Man. Posiadają jedynie właściwości Crabmeatów i nie mogą zadawać obrażeń od ataków z góry tak jak Spikes.

Bossowie[]

Każdy z bossów w Sonic Dash pojawia się raz w danym biegu.

Zazz

  • Zazz – pierwszy boss w grze, dodany z okazji promocji Sonic Lost World. Zazz to zły Zeti, który wykorzystuje swój Moon Mech. W pierwszej fazie walki Zazz leci za graczem, strzelając gwiazdami w losowe tory. Co trzeci strzał Zazz przybliża się do postaci. Po oddaniu łącznie 9 strzałów przelatuje naprzeciwko gracza. Odtąd zrzuca na tory, w losowych konfiguracjach, gwiazdy. Po skończeniu tej fazy, gracz wyskakuje ze springów. W powietrzu należy uderzyć Zazza we wskazany punkt, kiedy dwa celowniki zbiegną się ze sobą (w poprzednich wersjach wystarczyło dotknąć celownik). Po trzech uderzeniach boss zostaje pokonany.

Doktor Eggman

  • Doktor Eggman – drugi boss dodany do gry. Szalony naukowiec, który pilotuje swój Egg Mobile wyposażony w działa rakietowe. W pierwszej fazie walki Eggman leci za graczem, strzelając rakietami w losowe tory. Co trzeci strzał doktor przybliża się do postaci. Po oddaniu łącznie 9 strzałów, Eggman przelatuje naprzeciwko gracza. Odtąd zrzuca na tory, w losowych konfiguracjach, bomby. Po skończeniu tej fazy, gracz wyskakuje ze springów. W powietrzu należy uderzyć Eggmana we wskazany punkt, kiedy dwa celowniki zbiegną się ze sobą (w poprzednich wersjach wystarczyło dotknąć celownik). Po trzech uderzeniach boss zostaje pokonany.

Bash

  • Bash – trzeci boss dodany do gry w ramach PAC-MAN Event. Pojawia się tylko wtedy, kiedy gracz wybierze PAC-MANa albo Ms. PAC-MAN. Walka z Bashem jest identyczna jak dwie poprzednie. Bash leci najpierw za graczem i wystrzeliwuje w niego duchy Blue Mode. Po oddaniu łącznie 9 strzałów leci przed graczem i ustawia Blue Mode jako przeszkody na trasie. Pod koniec gracz wyskakuje ze springów i może uderzyć Basha trzykrotnie, aby zwyciężyć walkę. W powietrzu należy uderzyć Basha we wskazany punkt, kiedy dwa celowniki zbiegną się ze sobą (w poprzednich wersjach wystarczyło dotknąć celownik). Po trzech uderzeniach boss zostaje pokonany.

Doktor Robotnik

  • Doktor Robotnik – czwarty boss dodany do gry w ramach promocji filmu Sonic. Szybki jak błyskawica. Wersja Doktora Eggmana ze wspomnianego filmu, pilotuje swój własny Prototyp. W pierwszej fazie walki Robotnik leci za graczem i strzela białymi rakietami przypominającymi jaja. Po oddaniu łącznie 9 strzałów ustawia się przed graczem i zrzuca bomby jako przeszkody na trasie. Po skończeniu tej fazy, gracz wyskakuje ze springów. W powietrzu należy uderzyć Robotnika we wskazany punkt, kiedy dwa celowniki zbiegną się ze sobą (w poprzednich wersjach wystarczyło dotknąć celownik). Po trzech uderzeniach boss zostaje pokonany. Boss korzysta z tych samych kwestii głosowych co standardowy Doktor Eggman.

Inne wersje i porty[]

Sonic Dash S[]

Sonic Dash S

Sonic Dash S to japońska wersja Sonic Dash, wydana na iOS i Androida 5 lutego 2014 roku. Jest bardzo podobna do oryginału, ale pojawiają się tutaj Chao, które ulepszają zdolności. Postacie mogą być kupione za pierścienie, a każda z nich posiada swoją własną specjalną umiejętność. Sonic Dash S posiada także swoją fabułę, w której Sonic i jego przyjaciele ścigają Doktora Eggmana, ponieważ ten ukradł Główny Szmaragd.

Sonic Dash Extreme[]

Automat do gry Sonic Dash Extreme

Arkadowa wersja gry Sonic Dash, opracowana przez Sega Amusements. Jest dostępna od maja 2015 roku w wybranych miejscach w Wielkiej Brytanii. Wersja ta różni się od oryginału innym sterowaniem, a wybieranie postaci jest losowe. Dostępne postacie to: Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Shadow, Blaze, Silver, Rouge i Cream. W grze steruje się za pomocą dużego D-pada. Nagrodą w grze są bilety, które gracz otrzymuje po przechodzeniu przez punkty kontrole między danymi sekcjami. Po przejściu przez ostatni punkt, gracz otrzymuje rangę zależną od ilości biletów i pierścieni. Po tym następuje walka z Doktorem Eggmanem, tak jak w oryginalnym Sonic Dash. Jeśli gracz nie pokona bossa, przegra grę.

Krytyka[]

Sonic Dash spotkała się z mieszanymi i pozytywnymi recenzjami. Na podstawie 26 recenzji portal Metacritic wystawił grze ocenę 69/100. Grę pochwalono za jej grafikę i sterowanie. Według Destructoid transakcje w grze wahały się między niepotrzebnymi i irytującymi. IGN wystawił Sonic Dash ocenę 6/10, chwaląc rozgrywkę i sterowanie, ale krytykując elementy Pay-To-Win i ilość niemożliwych do uniknięcia śmierci. Do lipca 2013 roku gra otrzymała 20 milionów pobrań, a do lipca 2014 65 milionów. Do marca 2015 roku ilość pobrań zwiększyła się do aż 98 milionów, co sprawiło że seria Sonic the Hedgehog pobiła kolejne rekordy. Gry z serii same w sobie zyskały łącznie 143.5 milionów pobrań.

Ciekawostki[]

  • W momencie wydania gry dostępne były tylko cztery postaci: Sonic, Tails, Knuckles i Amy.
  • We wczesnych wersjach gry wszystkie postacie korzystały z takich samych sztuczek których obecnie używają tylko Sonic i Tails. Dodatkowo wszystkie postacie posiadały te same ulepszenia.
  • W jednej z aktualizacji dodano pory dnia przełączające się między południem, zachodem słońca, nocą i świtem. Pory dnia zmieniały się za każdym przenoszeniem się do nowej lokacji za pomocą springów.
    • W późniejszych wersjach usunięto tę funkcję. Z wyjątkiem Mushroom Hill Zone, które rozgrywa się podczas zachodu słońca, wszystkie lokacje zostały ustawione na południe. Do wersji 4.9.0 Temple Zone było również ustawione na noc.
  • W poprzednich wersjach gry nie trzeba było czekać aż celowniki połączą się, aby można było zaatakować bossa. Można było wykonywać ataki od razu dotykając ekranu.
  • Dawniej w grze wprowadzano globalne wyzwania, w których można było zdobyć nowe postacie:
    • Shadow został dodany 18 lipca 2013 roku i można go było odblokować do 3 sierpnia.
    • Blaze dodano 26 września 2013 roku i można było odblokować do 6 stycznia 2014.
    • Silvera wprowadzono 24 grudnia 2013 roku w ramach świątecznego wyzwania. Był dostępny do 6 stycznia 2014 roku.
    • Rouge dodano 20 lutego 2014 roku i była dostępna do 3 marca.
    • Cream wprowadzono 24 kwietnia 2014 roku w ramach wielkanocnego wyzwania i można ją było odblokować do 5 maja 2014 roku.
    • Podczas trzeciego globalnego wyzwania zamiast postaci nagrodami było pięć tapet z gry Sonic Lost World.
    • Globalne wyzwania usunięto w wersji 2.0.
  • W sklepie pojawia się Blue Star z gry Sonic Riders, Czerwony pierścień, plakat Tailsa z gry Sonic the Hedgehog (2006) i rękawice oraz buty Sonica.
    • Sklep usunięto w wersji 2.0.
  • Na iOS minimalne wymagania obejmują Apple A5 CPU. Na starszych urządzeniach rozgrywka jest praktycznie niemożliwa z powodu niskiej ilości klatek na sekundę i wyłączonych elementów graficznych takich jak rafy koralowe pod wodą.
  • Na Androidzie Google Play automatycznie sprawdza czy wszystkie warunki kompatybilności urządzenia z grą zostają spełnione. Pobranie gry nie będzie możliwe jeśli chociaż jedno nie zostanie spełnione, nawet jeśli gra działałby na urządzeniu.
  • Dawniej czerwone pierścienie były bardzo rzadkie w grze i można było zdobyć jedynie trzy jednocześnie za wypełnianie zestawu misji i w specjalnych warunkach. Jedynym sposobem na ich zdobycie były mikropłatności.
    • Dzienne wyzwania pozwalały zdobyć pięć czerwonych pierścieni drugiego dnia, dziesięć czwartego i dwadzieścia w piątym dniu. W późniejszych aktualizacjach można zdobyć pięć pierścieni czwartego dnia, lub 10 w loterii.
  • Sonic, Knuckles, Blaze, Silver i Espio posiadają podobny styl biegu.
    • Dash Silvera wyróżnia się jednak z tej grupy i przypomina bardziej Shadowa.
  • Tails, Rouge, Charmy i Metal Sonic to jedyne postacie które latają zamiast biegania.
  • Jet jako jedyna postać w grze korzysta z Extreme Gear i nie wykonuje Spin Attacku oraz Spin Jumpu.
  • Czerwony, Chuck i Bomba z serii Angry Birds to jedyne postacie która podskakują zamiast biegania. Razem z bossami są również jedynymi postaciami korzystającymi z kwestii głosowych.
  • Prawie bossowie w grze korzystają z muzyki Egg Hornet z Sonic Adventure. Wyjątek stanowi Zazz, któremu towarzyszy temat muzyczny Deadly Six.
  • W okresie kiedy w grze dostępne były postacie Sanrio sprzedawano również maskotki w przebraniach postaci z serii Sonic the Hedgehog: My Melody jako Amy, Badtz-Maru jako Knuckles, Chococat jako Tails i Hello Kitty jako Sonic i Super Sonic.
  • Ilość kartrdiżów potrzebnych do odblokowania Klasycznego Sonica (623) nawiązuje do daty 6/23 kiedy wydano pierwszą grę z serii.
  • W ramach piątych urodzin Sonic Dash do gry wprowadzono PAC-MANa i panią PAC-MAN jako grywalne postacie, a także Basha jako bossa. Podczas grania tymi postaciami muzyka i efekty dźwiękowe zostają zmienione.
    • W grze PAC-MAN na telefony pojawiły się w zamian poziomy z serii Sonic the Hedgehog.
  • Elite Agent Rouge posiada tę samą pozę na swoim artworku co w grze Sonic Heroes.