Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Sonic Colors: Rise of the Wisps - Part 2 – druga część serialu animowanego Sonic Colors: Rise of the Wisps, opublikowana na kanale YouTube serii Sonic the Hedgehog 26 sierpnia 2021 roku.

Fabuła[]

Temperatura rośnie wraz ze starciem Sonica i Metal Sonica. Do mieszanki dodaj szczyptę Wispów, a naszykujesz sobie prawdziwą ucztę dla oczu. Trwa wyścig z czasem, czy Sonic i Nefrytowy Wisp będą w stanie wspólnymi siłami uratować Wispy?[1]

Na Sweet Mountain Orbot, Cubot i Metal Sonic rozmieszczają kapsuły z Wispami, mające dostarczać energię do baz Eggmana. Gdy Orbot podaje Metalowi nawigator zawierający lokalizacje kapsuł, z ręki wytrąca mu go Sonic, którego następnie łapie w powietrzu Tails. Sonic i Metal natychmiast rozpoczynają konfrontację, w której Sonic nie daruje sobie uszczypliwych komentarzy w stronę robota. Tails informuje jeża, że z Wispów zaczęła być już wysysana energia i jeśli nie zatrzymają procesu teraz, może być dla nich za późno. Sonic przyjmując to do wiadomości wyrzuca Metala na jedną z kapsuł z Białymi Wispami, niszcząc ją i biegiem rusza na ratunek, sarkastycznie mówiąc, że "i tak nie lubi żadnego z nich". Orbot pociesza zranionego tymi słowami Cubota, a Metal rusza w pościg za jeżem.

Latający za Soniciem Tails informuje jeża o lokalizacji najbliższych kapsuł, które ten prędko rozbija, ciesząc się wraz z uwolnionymi z nich Wispami. Wkrótce dociera do nich Metal, na co Sonic odpowiada fuzją z Cyjanowym Wispem i szybką ucieczką laserem. W tym czasie Metala doganiają zmęczeni "biegiem" Orbot i Cubot, tłumaczący, że Wispy mogą podzielić się swoją mocą z kimś, komu ufają. Robot próbuje więc złapać Cyjanowego Wispa i zmusić go do współpracy, na co ten odmawia. Na jego szczęście Orbot i Cubot zaradzili temu przebudowując kapsułę na urządzenie pozwalające użytkownikowi mimowolnie wykorzystać moc Wispów.

Sonic w międzyczasie uwalnia kolejne Wispy z kapsuł za pomocą Cyjanowego Laseru. Przerywa mu jednak Metal, dysponujący co raz większą ilością energii zgromadzonej z zamienionych już w Fioletowe Wispy małych kosmitów. Tails mówi jeżowi, że nie ma czasu na walkę, jednak ten odpowiada mu, że robotowi zapewne chodzi o wyścig, po czym używa mocy Żółtego Wispa i wiertłem przedziera się przez SWeet Mountain w stronę kolejnych kapsuł. Metal Sonic rusza w pościg pobierając energię z Białych Wispów. Sonicowi udaje się jednak uwolnić i zjednoczyć Nefrytowego Wispa z grupą, która wcześniej pomogła mu uciec z niewoli.

Gdy Sonic rusza zniszczyć kolejną kapsułę przeładowany energią Metal Sonic przyspiesza i prawie zatrzymuje jeża, jednak w porę użyczana jest mu mocy Nefrytowego Ducha; przenika przez robota i uwalnia kolejne Wispy. Niestety odkrywa wraz Tailsem, że dla części z nich może być już za późno przez nadużycia Metala. Nefrytowy Wisp jednak wpada nagle na pomysł i używa swojej mocy na robocie, przez co kapsuła przemianowana na urządzenie wypadła z niego i zwróciła skradzioną przez niego energię Wispom. Czując smak porażki Orbot i Cubot usiłują wesprzeć swojego "starszego brata" za pomocą transformacji, która okazuje się być jedynie ich wymysłem i balastem dla przegrywającego robota. Sonic żenuje się na ten widok, po czym wspólnie z resztą Wispów dobija Metala. Sonic jest już gotowy do świętowania, jednak Tailsa martwi ilość uwięzionych kosmitów i obawia się, że sami nie będą w stanie ich wszystkich uratować. Sonic jednak pociesza przyjaciela, wskazując na to, że nie są sami i uwolnione Wispy są gotowe ich wesprzeć w walce o wolność swoich pobratymców. Dodaje następnie, że powinni ruszać do swojej pracy – niszczenia życia Eggmanowi. Tails poprawia go, że to bardziej hobby, na co Sonic się zgadza, mówiąc, że praca nie mogłaby sprawiać mu tyle przyjemności.

Postacie[]

Filmy[]

Ciekawostki[]

  • Sonic zbijający piątkę z Cyjanowym Wispem jest nawiązaniem do czołówki Sonic Colors.
  • W odcinku występują obie wersje muzyki przewodniej poziomu Sweet Mountain – oryginalna wersja na konsolę Wii oraz remiks z remastera Sonic Colors: Ultimate.

Przypisy

Advertisement