Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Sonic Colors: Rise of the Wisps - Part 1 – pierwsza część serialu animowanego Sonic Colors: Rise of the Wisps, opublikowana na kanale YouTube serii Sonic the Hedgehog 19 sierpnia 2021 roku.

Fabuła[]

W Sweet Mountain dzieje się coś niedobrego! Doktor Eggman i jego robotyczni pomocnicy mają niecne zamiary. Po ledwo udanej ucieczce z jednej z baz Eggmana, samotny Nefrytowy Wisp szuka pomocy i natrafia na Sonica i Tailsa. Czy zaserwują Eggmanowi i jego robotom to, na co zasługują?[1]

W bliżej nieokreślonej bazie Doktora Eggmana składowane są Wispy w kapsułach. Orbot i Cubot odpowiedzialni są za ich dostarczenie do tub, jednak upuszczają niektóre z kapsuł i Wispy próbują uciekać. Do pomieszczenia wchodzi wtedy sam Eggman i łapie je. Następnie umieszcza złapane ręcznie Wispy w tubie, śmiejąc się przy tym złowieszczo. Wówczas okazuje się, że jest to retrospekcja, którą Sonic przerywa. Wraz z Tailsem słuchają relacji Nefrytowego Wispa, tłumaczoną przez lisa. Proponuje mu on, by czytał kwestie Eggmana.

Sonic zaczyna monolog w stylu Eggmana. Początkowo odczytuje wiernie tekst z urządzenia, szybko jednak zmienia ton i naśmiewa się z Eggmana. Tails próbuje go zatrzymać, ale jeż wczuwa się w rolę i udaje przestraszonego sobą. W końcu Tails nie wytrzymuje i wprost mu przerywa oraz zabiera urządzenie. Sonic tłumaczy się, że chciał urozmaicić historię. Tails prosi go jednak by uszanował przeżycia Wispa i posłuchał co ma do powiedzenia. Sonic zrezygnowany prosi Wispa, by dodała jakieś urozmaicenia do historii, jeżeli uzna to za stosowne, zaś Tails prosi o kontynuowanie.

Wisp opowiada historię, satysfakcjonując Sonica wymyśloną opowieścią o wybuchach i dinozaurach, co ten docenia. Wisp wraca po chwili do właściwej opowieści. Eggman opuszcza bazę, jednak wychodząc deleguje Metal Sonica do pilnowania Wispów oraz swoich pomocników. Orbot i Cubot witają swojego "starszego brata". Karta dźwiękowa Cubota jednak znów się psuje i mówi on głosem zapowiedzi z parku rozrywki, przerywając Orbotowi. Przedstawiają mu swoje zadanie: przetransportować Wispy, nie robiąc przy okazji niczego głupiego. Cała trójka przystępuje do zadania, przy dość nieudolnym postępowaniu Cubota i zażenowaniu Metal Sonica.

Gdy tylko roboty się oddalają, z ukrycia wychodzi Niebieski Wisp, a za nim kilka pozostałych. Korzystając z nieuwagi Metal Sonica Wispy podbierają kilka kapsuł ze swoimi przyjaciółmi, a następnie je niszczą, uwalniając je. Jednym z uwolnionych Wispów jest sam Nefrytowy. Zaczyna się jednak zachowywać bardzo nieostrożnie, latając po bazie. Wnika on w Cubota, powodując jego chwilowe zniknięcie i wypuszczenie trzymanych kapsuł. Zwraca tym uwagę robotów, natomiast uwolnione Wispy uciekają.

Metal Sonic rozpoczyna pościg za Nefrytowym Wispem, Orbot i Cubot natomiast łapią uciekające Białe Wispy. Metal Sonicowi udaje się złapać większość konspirujących wcześniej Wispów. Nefrytowy zaś traci powoli drogę ucieczki. Metal Sonicowi jednak drogę zagradza Niebieski Wisp, zamieniając się w kostkę. Nefrytowy Wisp kończy opowieść wspominając swoją ucieczkę i poświęcenie Niebieskiego Wispa po czym zaczyna płakać. Tails uspokaja go, zapewniając o pomocy Sonica w uwolnieniu jego przyjaciół. Sonic zaznacza, że jedyne czego potrzebuje wiedzieć to miejsce, gdzie się znajdują. Nefrytowy Wisp mówi, że może go tam zaprowadzić, na co Sonic cieszy się i pędzi. Tails i Wispy ruszają za nim.

W tym samym czasie Metal Sonic umieszcza pojmanego Wispa w maszynie i uruchamia ją.

Postacie[]

Filmy[]

Ciekawostki[]

  • W odcinku po napisach końcowych pojawia się dedykacja dla zmarłego Keisuke Nagaiego.

Przypisy

Advertisement