FANDOM

Sonic Classic Collection – kompilacja gier z serii Sonic the Hedgehog, stworzona przez The Creative Assembly, a wydana przez Segę w 2010 roku na konsolę Nintendo DS.

Gry Edytuj

Sonic Classic Collection składa się z czterech gier z serii Sonic the Hedgehog, które oryginalnie wydano na konsolę Sega Mega Drive. Obecne są również dwa tytuły lock-on z Knucklesem. Wszystkie zawarte są na jednym kartridżu. Gra zawiera także galerię obrazów, która składa się z trzydziestu grafik widzianych wcześniej w Sonic Jam i Sonic Gems Collection. Można także wybrać ekran napisów końcowych.

Krytyka Edytuj

Gra uzyskała głównie mieszanie i pozytywne recenzje. Metacritic przyznało jej 70/100 punktów. Ponieważ gry są emulacją, obraz został skurczony z rozdzielczości Mega Drive'a do DS. Wystąpiły także spowolnienia i błędy. Krytyce podległo także usunięcie trybu wieloosobowego. Zwrócono również uwagę na to, że jedynym sposobem na zatrzymanie gry jest wciśnięcie przycisku pauzy na ekranie dotykowym, ponieważ przyciski Start/Select nie zatrzymają gry. Skrytykowano także to, że dodatkowe ilustracje były jedyną bonusową zawartością gry. Pochwalono natomiast doskonale zreplikowany dźwięk i dobre sterowanie.

Galeria Edytuj

Okładki Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Menu z muzyki jest takie samo jak z Sonic World z kompilacji Sonic Jam.
  • W przeciwieństwie do oryginalnego wydania, w Sonic the Hedgehog poziomy są teraz ułożone w kolejności na liście wyboru poziomu.
  • Muzyka po zebraniu butów szybkości nie przyspiesza, ale jest bardziej piszcząca.
  • W europejskim i amerykańskim wydaniu gry, na dole ekranu tytułowego można zobaczyć datę 2009, zamiast 2010 kiedy to gra została wydana.
  • W walkach z bossami i mini-bossami w Sonic & Knuckles muzyka jest taka sama jak w Sonic the Hedgehog 3.
  • Gra Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles otrzymała tutaj nazwę Knuckles in Sonic 3.
  • Podczas napisów końcowych pojawiają się spritesy z gier, które nie pojawiły się w kompilacji, m.in. Sonic w formie kuli i Szmaragd Chaosu z Sonic the Hedgehog Spinball, jak również liczne szmaragdy z Sonic 3D Blast.
  • W każdej grze pojawiają się kody, ale działa jedynie wybór poziomu i tryb debugowania z Sonic the Hedgehog.
  • Na ekranie wyboru gry i z tyłu okładki, na obrazie z Sonic & Knuckles pojawia się Sonic stojący przed Jet Mobilem w Mushroom Hill Zone, razem z biegnącym do niego Knucklesem. Jednak takie wydarzenie nigdy nie ma miejsca w grze.