FANDOM

Sonic Breakout – szósty odcinek serialu Adventures of Sonic the Hedgehog. Początkowo został wyemitowany jako dwudziesty-drugi odcinek.

Fabuła Edytuj

Sonic i Tails obserwowali samochód dostawczy, zbliżający się do kiosku w pobliskim mieście. Sonic cierpliwie czekał aż samochód dojedzie, podczas gdy Tails chciał jak najszybciej się tam dostać, widząc biegnące za autem dzieci. Sonic wypomniał Tailsowi, że za bardzo się martwi. Początkowo lis zaprzeczył, ale po chwili przyznał, że rzeczywiście się boi. Tails poleciał następnie do miasta, a Sonic ruszył chwilę za nim. W kiosku jeż kupił najnowszy numer komiksu "Crack Ups", który miał zamiar przeczytać razem z Tailsem. Tymczasem Scratch i Grounder również uzyskali własny egzemplarz czasopisma i zaczęli je czytać, śmiejąc się przy tym i nie zwracając uwagi na Doktora Robotnika, który chwalił się najnowszym więzieniem jakie wybudował - Robotnik's Rot-Your-Life-Away Dungeons. Szczególną uwagę zwrócili na fragment wyśmiewający samego Robotnika, porównując go do historii Humpty'ego Dumpty'ego, który spadł z muru i rozbił się jak jajko. Karykaturalnie przedstawiony Robotnik zaczął się szarpać i krzyczeć, że nie może wstać, podczas gdy kilka postaci obok śmiało się z niego. Gdy doktor obejrzał komiks, wściekł się i kazał aresztować Sketcha Lampoona - autora komiksu. Gdy Sketch Lampoon pracował nad nowym komiksem, Scratch i Grounder wkroczyli do jego biura i porwali go. Tymczasem Sonic i Tails śmiali się z komiksu, a także oglądali promocyjny plakat niebieskiego jeża. Widząc go, Sonic uznał że powinien być wyższy. Po chwili bohaterowie usłyszeli z pobliskiego radia ogłoszenie o porwaniu Sketcha Lampoona, a także o wybudowaniu przez Robotnika nowego więzienia. Oburzony Sonic postanowił uwolnić artystę z więzienia i udał się tam razem z Tailsem. Gdy zjawili się na miejscu, wspięli się na wieżę i obserwowali jak Scratch i Grounder wtrącają Lampoona do jego celi. Robotnik oglądał to wszystko przez monitor, szydząc z artysty. Doktor kazał następnie swojemu komputerowi przygotować systemy ochronne informować go o wszelkich intruzach. Sonic postanowił dostać się do więzienia dając się złapać, ale przedtem zamierzał nieco się zabawić. Jeż przebrał się za czyściciela okien i zapytał Robotnika o wyczyszczenie jego okien. Gdy jeż skończył, Robotnik dostrzegł że jeż namalował swoją podobiznę na oknie. Doktor wezwał wtedy Scratcha i Groundera, aby aresztowali Sonica. Roboty wybiegły na zewnątrz, aby złapać Sonica opuszczającego się w dół po wieży. Grounder przygotował swój pocisk rakietowy, a gdy badniki kazały Sonicowi podnieść ręce do góry, jeż uczynił to, sprawiając że platforma na której stał zaczęła spadać. Grounder zasłonił głowę i wtedy wystrzelił swój pocisk w Scratcha. Gdy ten chciał mu oddać, platforma przygniotła ich obu, a Sonic uciekł. Roboty pobiegły później na nadmorski klif, gdzie spotkali Sonica i Tailsa przebranych za surferów. Nie rozpoznając ich, uwierzyli im, że muszą skorzystać z paralotni i polecieć nad zatoką. Nie wiedzieli jednak, że Sonic przywiązał paralotnię liną, za którą zaczął ciągnąć. W ten sposób paralotnia zerwała się, a roboty spadły do morza. Sonic i Tails udali się następnie na plażę, gdzie ustawili kotwicę i zamaskowali ją pod zamkiem z piasku. Gdy Scratch i Grounder przybyli, otrzepali się z wody i poskładali, po czym Scratch wskoczył na grzbiet Groundera. Wyruszyli oni za Soniciem, który udawał że jest zmęczony. Jeż postawił na ich drodze piaskową armatę, a później potwora, ale roboty nie dały się na to nabrać, co nieco zaskoczyło jeża. Grounder rozjechał armatę i potwora, ale gdy chciał staranować zamek z piasku, uderzył w kotwicę, która powaliła jego i Scratcha, a następnie ich przygniotła. Sonic i Tails nie mogli powstrzymać śmiechu. Gdy Scratch i Grounder zaczęli wracać do zmysłów, Tails schował się za wrakiem statku, podczas gdy Sonic udawał że jest wykończony. Roboty szybko go złapały, kłócąc się o to który z nich zrobił to pierwszy. Sonic nie stawiał oporu i dał znak Tailsowi, że ma wszystko pod kontrolą. Lis miał nadzieję, że jego przyjaciel wie co robi.

Scratch i Grounder przyprowadzili Sonica do więzienia, niosąc go skutego korytarzami. Doktor Robotnik z kolei cieszył się, że udało mu się wybudować najlepsze więzienie, które teraz wypełni swoim największym wrogiem. Po drodze Sonic zauważył Sketcha Lampoona w jego celi i podbiegł do niej. Pochwalił wtedy artystę za jego ostatni komiks wyśmiewający Robotnika, oraz zwrócił uwagę na to, że powinien być wyższy na plakacie. Poinformował również Lampoona, że ma zamiar go uwolnić. Kiedy Sonic wypowiadał się o komiksie, zaczął doprowadzać Robotnika do coraz większej złości i w końcu doktor kazał iść dalej. Sonic podejrzewał, że będzie umieszczony w zwykłej celi, ale Robotnik wybudował dla niego nawet całe skrzydło. Gdy Sonic je zobaczył, przeraził się i stwierdził, że jego plan jednak się nie powiódł. Jeż został zaprowadzony do swojej własnej celi, będącej stalową kulą z małą klatką pośrodku. Cela była zaprojektowana tak, aby Sonic nie mógł się przeciąć przez jej kraty. Robotnik przewidział także wyrzutnię harpunów i działko laserowe, a także kolczastą kulę, które miały atakować jedynie niebieski kolor jeża. Sonic mimo tego drwił z Robotnika, doprowadzając go do szału. Doktor podniósł go wtedy i rzucił do celi. Następnie udał się do Sketcha Lampoona, któremu kazał narysować następny numer "Crack Ups", który miał byś poświęcony postaci doktora. Sketch Lampoon zaczął rysować dla doktora, ale ten kazał się idealizować, co zaczęło męczyć rysownika. Tymczasem Sonic doszedł do wniosku, że będzie musiał użyć swojej inteligencji, aby się stąd wydostać. Usłyszał wtedy rozmowę Scratcha i Groundera, którzy kłócili się o czytanie nowego numeru "Crack Ups". Jeż przypomniał sobie, że nadal miał przy sobie zakupiony numer i wyciągnął go. Zwabił następnie roboty swoim śmiechem, udając że czyta numer z następnego miesiąca, który dostał z wyprzedzeniem. Gdy Scratch i Grounder się o tym dowiedzieli, chcieli początkowo otworzyć celę. Grounder zatrzymał jednak Scratcha, choć nie wiedział czemu. Gdy zapytał się o to Sonica, jeż powiedział, że mógłby uciec. Później jednak dodał, że jest skuty, a na zewnątrz czekają również pułapki zaprojektowane tylko dla niego. Jeż powiedział im, że położy komiks obok i pozwoli im go wziąć. Gdy roboty weszły do środka i zaczęły go czytać, Sonic wyciągnął swój plakat i przypiął go do pleców Groundera. Gdy roboty wyszły na zewnątrz, zdały sobie sprawę z tego, że przeczytały komiks z tego miesiąca. Gdy zaczęli domagać się wyjaśnień, zdali sobie sprawę z tego, że zostali oszukani. Było jednak zbyt późno, gdyż zostały w nich wystrzelone, a dokładniej w plakat na plecach Groundera, lasery i harpuny. Później zostali również uderzeni przez kolczastą kulę, która zburzyła klatkę Sonica. Jeż zabrał następnie robotom klucze, rozkuł się, oraz otworzył drzwi na zewnątrz. Tam spotkał Tailsa, któremu polecił zająć się czujnikami zewnętrznymi. Podczas gdy Robotnik opowiadał Lampoonowi o tym jak przerobił DNA klasowego chomika i zmienił go w robaka, usłyszał alarm. Po chwili przeraził się, że to Sonic musiał uciec. Robotnik pobiegł szybko do komputera więziennego, który pokazywał mu jak Sonic i Tails aktywowali wszystkie czujniki w więzieniu. Komputer nie mógł za nimi nadążać, ani też pułapki nie były ich w stanie trafić. Scratch i Grounder zaczęli gonić Sonica, choć poruszali się ostrożnie aby nie aktywować czujników. Tymczasem komputer więzienny przegrzał się i miał już dość, nie mogąc śledzić intruzów. Robotnik wściekł się, a po chwili wystraszył, gdyż całe więzienie zaczęło eksplodować. Gdy Sonic postanowił się zatrzymać, udając że pozwoli Scratchowi i Grounderowi go dogonić, roboty instynktownie ruszyły przed siebie, ale wpadły na czujnik i zostały zgniecione przez dwa tłoki. Sonic pobiegł następnie do celi Sketcha Lampoona, który opowiedział mu jak Robotnik zmuszał go do rysowania komiksów na jego cześć. Po chwili Sonic przeciął kraty do celi Lampoona i zabrał go na plecy. Rysownik zaczął wtedy mówić, że zamierza pracować nad drugą częścią wyśmiewania Robotnika. Sonic wziął po drodze również Tailsa i wszyscy trzej uciekli z więzienia, podobnie jak Scratch i Grounder. Po tym jak więzienie się zawaliło, Sonic zasugerował Lampoonowi, że nie można już bardziej wyśmiać Robotnika. Sam doktor leżał na gruzach więzienia i krzyczał, że upadł i nie może wstać, podobnie jak w komiksie.

Sonic Says Edytuj

Tails zamierza narysować graffiti na ścianie, ale Sonic powstrzymuje go przed użyciem ściany budynku jako płótna. Jeż zamalowuje następnie farbą rysunki na ścianie, oraz przynosi dwie sztalugi. Na jednej z nich maluje obraz stopy, pokazując jak w jego przekonaniu powinna wyglądać sztuka. Tails idzie w ślady Sonica i maluje swój obraz, który przedstawia chili doga, co bardzo podoba się Sonicowi.

Postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Będąc w przebraniu surfera, Sonic używa tego samego głosu co Manic, jego brat w serialu Sonic Underground.
  • Crack Ups mogą być parodią czasopisma MAD Magizine.