Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki
W przypadku innych zastosowań "Sonic Boom" zobacz Sonic Boom (ujednoznacznienie)

Sonic Boom komiks.png

Sonic Boom – seria komiksowa licząca jedenaście numerów, publikowana przez Archie Comics. Akcja komiksu rozgrywa się w uniwersum Sonic Boom. Publikacje ukazywały się między październikiem 2014, a wrześniem 2015.

Produkcja[]

Seria komiksów Sonic Boom jest oparta na serialu telewizyjnym Sonic Boom i dwóch grach, Sonic Boom: Rise of Lyric i Sonic Boom: Shattered Crystal, i rozgrywa się w ramach tej ciągłości, która została nazwana Sonic Boom World podczas Worlds Unite. Za scenariusz odpowiada Ian Flynn, a kierunek artystyczny Evan Stanley. Wyjawiono później, że Paul Kaminski, producent wykonawczy Archie Comics, że wraz z Flynnem nad scenariuszem będą pracować Bill Freiberger, Sam Sandak Freiberger, Greg Hahn i Alan Denton, scenarzyści serialu, aby bliżej zintegrować ze sobą serię. Sprzedaż komiksu rozpoczęła się 24 października 2014, a zakończyła we wrześniu 2015. Później stwierdzono, że historie będą kontynuowane w serii Sonic Super Digest i Sonic Super Special Magazine. Według Iana Flynna nie było to spowodowane niską sprzedażą lub decyzją Segi, a tym, że Archie Comics uważało, że Sonic Boom będzie lepiej pasowało jako dodatek do innych miejsc, niż jako osobna seria.

W przeciwieństwie do innych tytułów z serii Archie's Sonic the Hedgehog wydanych przez Archie Comics, które są bardziej dramatem przygodowym mówiącym o losach Freedom Fighters, nacisk w serialu komiksowym Sonic Boom koncentruje się, podobnie jak serial telewizyjny, na komedii, akcji i przygodach wypełnionych tonami gagów, komentarza przełamującego czwartą ścianę i komedii fizycznej. Seria zawiera wiele zawartych, przystępnych historii i kilka nadrzędnych wątków fabularnych i ma służyć bardziej jako luźna lektura niż ciągły dramat przygodowy, taki jak inne tytuły serii Archie.

Fabuła[]

Główni bohaterowie komiksu to tytułowy Sonic the Hedgehog wraz ze swoimi przyjaciółmi Tailsem, Knucklesem, Amy Rose, Sticks oraz przeciwnikiem Doktorem Eggmanem. Podobnie jak w serialu telewizyjnym, komiksy skupione są wokół Sonica i jego drużyny oraz ich bitew z Eggmanem, który chce zawładnąć ich wioską za pomocą swoich robotów.

The Big Boom[]

  • Sonic Boom #1, "Getting a Little Boulder Part One of... eh... One" (Październik 2014)
  • Sonic Boom #2, "Knuckleduster" (Grudzień 2015)
  • Sonic Boom #3, "Hammer-Spaced" (Styczeń 2015)
  • Sonic Boom #4, "Sticks and Stones" (Styczeń 2015)

Boom Shaka-laka[]

  • Sonic Boom #5 "Eggtoberfest" (Marzec 2015)
  • Sonic Boom #6 "Everybody's Super Sonic Racing Part 1" (Kwiecień 2015)
  • Sonic Boom #11 "Eggman Gets a Gorilla", "True Stories" (Wrzesień 2015)

Worlds Unite[]

  • Sonic Boom #8, "Worlds Unite! Part Two: Broken Heroes" (Czerwiec 2015)
  • Sonic Boom #9, "Worlds Unite! Part Six: Fire in the Sky" (Lipiec 2015)
  • Sonic Boom #10, "Worlds Unite! Part Ten: Justice Across Worlds" (Lipiec 2015)

Ciekawostki[]

  • Podczas eventu Worlds Unite pojawiają się gagi z udziałem Sticks związane ze zmianą designu głównych postaci na rzecz uniwersum Boom (mięśnie Knucklesa, taśmy sportowe Sonica).
  • W komiksie, podobnie jak w serialu, występuje częste łamanie czwartej ściany.
  • Jest to najkrócej publikowany komiksowy spin-off z serii Sonic the Hedgehog, który trwał jedynie przez jedenaście numerów.
  • Powtarzającym się żartem jest dodawanie przedimka "Ker-" do każdego wyrazu dźwiękonaśladowczego w komiskie.
Advertisement