Ten artykuł wymaga poprawy pod kątem zasad edycji!
Jeżeli widzisz ten komunikat w artykule, oznacza to, że jest on niezgodny z naszymi standardami i wymaga poprawy. Jeżeli potrafisz, popraw go i usuń ten szablon z nagłówka, jeżeli uznasz, że zostało to wykonane.

Sonic Boom: Shattered Crystal (znana w Japonii jako Sonic Toon: Adventure Island) to gra wydana na konsole Nintendo 3DS z serii Sonic the Hedgehog. Premiera miała miejsca 11 listopada w Ameryce, 21 listopada w Europie i 18 grudnia w Japonii. Jest to prequel do serialu animowanego.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Gra jest prequelem serialu Sonic Boom.

W Sonic Boom: Shattered Crystal, Amy odkrywa tajemniczy starożytny język i rękopis ze szczegółową historią i miejscem pobytu zaginionego Kryształu Mocy. Zły i podły łotr, Lyric, porywa Amy, aby położyć swoje "łapy" na tej dawno zapomnianej mocy, które zostały ukryte we wszystkich dżunglach i kanionach na tajemniczej wyspie. Sonic musi współpracować z Tailsem, Knucklesem i nową przyjaciółką - borsuczycą Sticks, by odnaleźć ślady Amy i uratować ją ze szponów Lyrica i jego armii robotów. Ufając własnej sile i pracy w zespole będą musieli udowodnić, że są silniejsi razem niż osobno.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Grywalne[edytuj | edytuj kod]

Niegrywalne[edytuj | edytuj kod]

Gameplay[edytuj | edytuj kod]

W przeciwieństwie do wersji Wii U, Shattered Crystal używa 2.5D i jest bardzo podobny do klasycznych gier z dodatkiem zagadek i nowymi umiejętnościami dla każdej postaci w grze. Będziemy kierować Soniciem, Tailsem, Knucklesem i Sticks przez 6 światów wypełnionych 18 poziomami. Na początku będziemy mogli grać jako Sonic, a później dołączy reszta grupy. Sonic jest najszybszy z całej paczki, potrafi zrobić Spin Dash i posiada nowy Dash Attack, który rozwala niebieskie klocki. Tails potrafi szybować, używać swojego podwodnego robota do minigierek i posiada bomby. Sticks jest w stanie użyć swojego bumerangu do odkrywania zagadek i rozwalania wrogów. Knuckles jest w stanie bić przeciwników i kopać w niektórych miejscach. Każda postać może używać Homing Attack, Double Jump oraz Enerbeam. Enerbeam jest nową funkcją, która pozwala na wyciągnięcie tarczy z wrogów oraz łapania się za niektóre obiekty. Są trzy rodzaje poziomów:

  • Eksploracja
  • Wyścigi
  • Tunele

Poziomy z eksploracją są wypełnione tonami zagadek oraz różnych dróg. Jest 40 kryształów do zdobycia, 48 planów oraz 34 Sonic Badge). Poziomów jest 8.

Poziomy wyścigowe są podobne do tych z Sonic Rivals i właściwie ta gra była inspiracją tych poziomów. Będziemy się ścigać z Sticks, Shadowem, Metal Soniciem oraz Amy w niektórych sekcjach w finałowym bossie. Poziomów jest 4.

Poziomy Tunel są podobne do tych z Sonic Dash. Po prostu biegniemy do przodu i unikamy przeszkód. Poziomów jest 6.

Na górnym ekranie wyświetla się gra. Na dolnym zaś są trzy opcje: wybór postaci, mapa gry lub nasz Progress.

W grze są również medale. Są one za zdobywanie określonej ilości pierścieni oraz Time Attack. Odblokowują one figurki.

Areny[edytuj | edytuj kod]

Gra jest podzielona na 6 światów z 18 poziomami razem.

Seaside Coast[edytuj | edytuj kod]

Seaside Coast to poziom wypełniony trawą, budynkami letnimi oraz plażą. Jest bardzo podobny do Seaside Hill z Sonic Heroes. Wszystkie grywalne postacie tutaj mieszkają. Można w nim odblokować Sticks i Tailsa. Ścigamy się z Sticks.

Scrapyard[edytuj | edytuj kod]

Scrapyard to poziom wypełniony skałami i górami. Wygląda na opuszczone miejsce, a w pobliżu jest stara fabryka oraz Praca Knucklesa (Boxing). Odblokowujemy w nim Knucklesa.

Shadow Canyons[edytuj | edytuj kod]

Shadow Canyons to poziom, który przypomina pustynię. Ma w pobliżu jaskinię wypełnioną skorpionami. Wygląda na opuszczony plac budowlany. Ścigamy się z Shadowem. Dlatego, że Shadow jest kontrolowany umysłowo przez Lyrica po walce Sonic niszczy urządzenie, a Lyric się pojawia ujawniając dokładniej swój plan.

Ancient Ruins[edytuj | edytuj kod]

Ancient Ruins to ruiny przodków zamieszkałej wyspy. W pobliżu znajduje się kolejna fabryka, w której obecnie Lyric produkuje roboty. W środku spotkamy Eggmana oraz Metal Sonica. Fabryka znajduje się pod ziemią, a Tails próbuje w niej zdobyć informację i spróbować ją zatrzymać. Ścigamy się z Metal Soniciem. Tutaj Amy zdobywała informacje o przodkach, podczas gdy Lyric ją porwał.

Volcanic Crater[edytuj | edytuj kod]

Volcanic Crater to wulkan, w którym znajduje się starożytny samolot. Bohaterowie próbują go zdobyć, lecz muszą się spieszyć, ponieważ wulkan może wybuchnąć. Poziom jest wypełniony lawą oraz skałami.

Cloud Sanctuary[edytuj | edytuj kod]

Cloud Sanctuary jest ostatnim światem w grze. Sonic i załoga rozbijają się o fortecę i próbują dostać się do sterowca, w którym znajduje się Amy, lecz zostają porwani oprócz Sonica, a on rusza im na ratunek. Poziom jest bardzo podobny do tego z wersji Wii U. Posiada latające ruiny oraz sterowiec Lyrica.

Domy[edytuj | edytuj kod]

  • Dom Tailsa służy do odkrycia co znajduje się na zdobywanych przez nas planach i zdobycie trwałych power-up.
  • Dom Sonica służy do słuchania muzyki, oglądania przerywników filmowych oraz przeczytania 1 części komiksu zrobionego przez Archie Comics.
  • Dom Sticks służy do odnowienia kryształu.
  • Chata Knucklesa służy do zdobywania tokenów. Jest dostępna tylko raz na dobę.
  • Dom Amy jest nagrodą za zdobycie wszystkich Sonic Badge. W nim postacie tańczą robo-taniec.
  • Sklep Q-N-C służy do oglądania oraz wygrywania figurek za tokeny.

Ulepszenia[edytuj | edytuj kod]

1. Pokazuje plany na mapie.

2. Pokazuje kryształy na mapie.

3. Dotknięcie pierwszego punktu kontrolnego da nam tarczę (Shield)

4. Pokazuje pudełka z pierścieniami i z tarczami na mapie.

5. Tracimy 25% mniej pierścieni po uderzeniu.

6. Po zdjęciu tarczy z wroga, od razu ginie.

7. Automatycznie zbiera pierścienie w pobliżu.

8. Niszczy wrogów przez sprint.

Recenzja[edytuj | edytuj kod]

Wersja 3DS została lepiej przyjęta, lecz jest słabo oceniona na Metacritic (47/100). SEGA wypuściła notkę, że Sonic Boom do 31 marca sprzedał 620 tysięcy kopii razem, tworząc ją najgorzej sprzedającą się grą w serii.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Można się połączyć z wersją Wii U, by zdobyć ulepszenie do pierścieni.
  • Biografia Sonic oraz Sticks znajduje się w sklepie Q-N-C, ale również w serialu w odcinkach My Fair Sticksy, Unlucky Knuckles i Translate This.
  • To jest pierwsza gra na konsole przenośną z serii od czasów Game Gear i Sonic Pocket Adventure, którą stworzył inny developer niż Dimps.