Sonic Adventure 2 – ulepszony, cyfrowy port oryginalnego Sonic Adventure 2 z Dreamcasta. Został wydany na PlayStation Network, Xbox Live Arcade i PC poprzez Steam w 2012 roku.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Sonic Adventure 2#Fabuła

Fabuła gry jest taka sama jak w przypadku Sonic Adventure 2.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Nowości[edytuj | edytuj kod]

  • Dodano system rankingów sieciowych. Gracze mogą teraz porównać swoje rekordy zdobytych punktów na każdym poziomie.
  • W każdej wersji, gracze mają możliwość zakupienia zawartości z Sonic Adventure 2: Battle, jako osobnego DLC, które zawiera wszystkie cechy portu z GameCube. Kiedy gracz doda wspomniane DLC, otrzyma:
    • Nową czołówkę do gry, pochodzącą z Sonic Adventure 2: Battle. Zastępuje domyślną czołówkę z Sonic Adventure 2.
    • Wszystkie postacie zostaną natychmiast odblokowane w trybie wieloosobowym, zostaną dodane nowe poziomy, a także gracz otrzyma nowy tryb: Chao Karate.
    • Wygląd menu głównego zostanie zmieniony na ten z Sonic Adventure 2: Battle.
    • Dodana zostanie opcja zmiany tematu menu, na temat jednej z postaci (zmienia głos i tło menu głównego).
  • Dodano system zdobywania osiągnięć.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Opis
SA2 trophy 1.png
Hello World Ukończ pierwszy poziom dowolnej historii. (20G)
SA2 trophy 2.png
Chao! Po raz pierwszy nazwij swojego Chao. (20G)
SA2 trophy 3.png
Chao Raiser Spraw, aby wszystkie statystyki twojego Chao osiągnęły co najmniej 10 poziom. (20G)
SA2 trophy 4.png
HERO! Ukończ historię HERO. (20G)
SA2 trophy 5.png
DARK! Ukończ historię DARK. (20G)
SA2 trophy 6.png
Boss Attack Ukończ wszystkie trzy tryby Boss Attack. (20G)
SA2 trophy 7.png
Mission Complete Ukończ wszystkie 5 misji wybranego poziomu z rangą A w każdej z nich. (20G)
SA2 trophy 8.png
Heaven or Hell Wychowaj Hero i Dark Chao.
SA2 trophy 9.png
Beyond Good and Evil Ukończ historię LAST. (40G)
SA2 trophy 10.png
Speedy Racer Zajmij pierwsze miejsce na eksperckiej trasie w Wyścigach Gokartów. (40G)
SA2 trophy 11.png
Emblem Collector Odblokuj 90 emblematów. (40G)
SA2 trophy 12.png
You Are the Legend Ukończ wszystkie misje każdego poziomu z rangą A w Trybie Fabularnym. (100G)
SA2 trophy 13.png
Level 4! Rozegraj wszystkie plansze 4 poziomu w wieloosobowym trybach: Wyścigu Akcji, Łowcy Skarbów i Strzelania. (10G)
SA2 trophy 14.png
Karate Master Pokonaj wszystkich swoich wrogów na Super Poziomie trudności w jednoosobowym Chao Karate. (30G)
SA2 trophy 15.png
Emblem Mania Odblokuj wszystkie 180 emblematów. (60G)

Zmiany[edytuj | edytuj kod]

  • Gra została ulepszona do jakości HD (720p) i otrzymała format obrazu 16:9. Niektóre cutscenki wciąż jednak korzystają ze swojego starego formatu 4:3.
  • Prawie wszystkie kameo Biga powracają w tej wersji, z wyjątkiem tego w Wild Canyon, z powodu przeoczenia twórców.
  • Wszystkie billboardy reklamujące Soap Shoes zostały usunięte, prawdopodobnie z powodów ograniczeń licencyjnych, i zastąpione innymi.
  • Ikony dodatkowych żyć niektórych postaci, pojawiające się w lewym dolnym rogu zostały nieco zmienione (na przykład ikona Sonica przedstawia teraz jego głowę z profilu).
  • Omochao pojawia się na ekranach ładowania, udzielając graczowi porad (tylko wersja na Xbox Live Arcade i PC).
  • Czerwony krzyż na apteczkach dla Tailsa i Eggmana został zastąpiony literą H.
  • Opcja samouczek w menu Pomoc i Opcje została zastąpiona przez ekran How to Play, zawierający instrukcję i obrazki pomagające zrozumieć rozgrywkę.
  • Menu Pomoc i Opcje zawiera teraz dodatkowy film od twórców i listę autorów gry.
  • Dźwięk tracenia pierścieni został zmieniony, aby pokrywał się z wersją tego dźwięku w najnowszych grach z serii.

Krytyka[edytuj | edytuj kod]

Recenzje portu Sonic Adventure 2 z 2012 były zazwyczaj mieszane, lub pozytywne. Oceny na portalu Metacritic wynosiły od 60/100 do 65/100 odpowiednio dla wersji na i Xbox Live Arcade i PlayStation Network. GameRankings wystawiło wersji na PlayStation 3 ocenę 72% w oparciu o 7 recenzji i 66% dla wersji na Xbox 360. Na podstawie 2 992 recenzji użytkowników, wersja na PC otrzymała 86% na platformie Steam (wynik bardzo pozytywny).

W październiku 2012 roku, Sonic Adventure 2 zajęło drugie miejsce na liście 20 najlepiej sprzedających się gier na Xbox Live Arcade, w ankiecie przeprowadzonej przez PSN. Na Xbox Live Arcade zajmuje z kolei 10 miejsce na liście najlepszych gier platformowych.