Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki
Ten artykuł dotyczy nadchodzącego wydarzenia!
Informacje zawarte w tym artykule dotyczą zawartości, która nie została jeszcze wydana i dlatego mogą się diametralnie zmienić.

Sonic 2: Szybki jak błyskawica[1] (ang. Sonic the Hedgehog 2) – nadchodząca kontynuacja filmu Sonic. Szybki jak błyskawica, a zarazem druga kinowa produkcja z serii Sonic the Hedgehog. Będzie to przygodowa komedia akcji, której produkcję potwierdzono w maju 2020 roku, a premiera zaplanowana jest na 8 kwietnia 2022 roku.

Produkcja[]

W jednym z wywiadów udzielonych przed premierą poprzedniego filmu, aktor Jim Carrey przyznał, że z chęcią powróciłby do roli Doktora Robotnika w potencjalnej kontynuacji, gdyż ta postać bardzo przypadła mu do gustu podczas okresu zdjęciowego, a także widział potencjał na jej dalszy rozwój. W marcu 2020 roku reżyser Jeff Fowler wspomniał, że planuje kontynuację dla filmu, sugerując też wykorzystanie większej ilości elementów z gier. W tym samym czasie, aktor James Marsden wyjawił, że podpisał umowę na wiele kolejnych filmów z serii oraz jest zainteresowany swoim udziałem w kontynuacji. Pod koniec kwietnia 2020 roku scenarzysta Patrick Casey przyznał, że dyskutowano na temat kontynuacji filmu, ale wytwórnia nie udzieliła projektowi zielonego światła. Wspomniał również o tym, że Carrey był zainteresowany noszeniem grubego kostiumu, prawdopodobnie w celu stworzenia wizerunku Robotnika zbliżonego do tych z serii gier. Dodatkowo wspomniał o możliwości potencjalnego pojawienia się Szmaragdów Chaosu i związanego z nimi Super Sonica, a także tego że film zagłębiłby się w historię plemienia kolczatek.

Film został oficjalnie zapowiedziany 28 maja 2020 roku przez Paramount Pictures w internetowym wpisie na Twitterze, jednocześnie zapowiadając powrót Fowlera na stanowisko reżysera, oraz Patricka Casey'ego i Josha Millera na stanowiska scenarzystów. Neal Moritz, Toru Nakahara i Tim Miller zostali ogłoszeni producentami filmu, przy czym Miller, Hajime Satomi i Haruki Satomi mieli zostać producentami wykonawczymi. Ben Schwartz wyjaśnił, że wytwórnia nie mogła wcześniej oficjalnie zapowiedzieć projektu z powodu pandemii koronawirusa. Okres zdjęciowy przewidziano wówczas na marzec 2021 roku oraz nadano jej nazwę kodową Emerald Hill. 8 grudnia 2020 roku reżyser artystyczny Tyson Hesse, odpowiedzialny za pomoc w przeprojektowaniu Sonica podczas produkcji poprzedniego filmu, ogłosił swój powrót na identyczne stanowisko. Za rysowanie storyboardów odpowiedzialny został Fill Marc, dla którego film ten był jego pierwszą kinową produkcją w karierze. W styczniu 2021 roku aktorka Tika Sumpter zapowiedziała, że powróci w roli Maddie Wachowski, a do końca miesiąca prowadzono również casting na postać Knucklesa. Poszukiwano również znanych osobistości, które mogłyby wystąpić w roli gościnnej. Wśród wspomnianych nazwisk znalazły się takie osoby, jak Samuel L. Jackson i Chris Rock. Na początku lutego serwis The Iluminerdi ujawnił, że Jason Momoa otrzymał propozycję roli czerwonej kolczatki. 10 lutego ujawniono oficjalny tytuł i logotyp filmu na YouTube. Ujawniono również, że Douglas Einar Olsen dołączył do prac nad storyboardami, powracając na stanowisko z produkcji poprzedniego filmu.

15 marca ogłoszono rozpoczęcie okresu zdjęciowego filmu. Początkowo przypuszczano, że ekipa produkcyjna będzie ponownie nagrywała materiał na Vancouver Island, ale 19 marca taka możliwość została wykluczona przez Paramount. W międzyczasie, Pat Casey i Tim Miller wystąpili 5 kwietnia jako goście podcastu Kellen's Petty Talk Show, w którym oznajmili, że zwiastun filmu będzie "tak szalony, że wstrząśnie internetem", a Paramount Pictures dało im pełną swobodę artystyczną podczas pisania scenariusza, czego głównym powodem był nieoczekiwany sukces finansowy poprzedniej części.

Fabuła[]

Po zamieszkaniu w Green Hills Sonic jest gotowy na większą swobodę, więc Tom i Maddie zgadzają się zostawić go samego w domu, gdy sami jadą na wakacje. Jednak tuż po ich wyjeździe Doktor Robotnik powraca, tym razem z nowym sojusznikiem, Knucklesem, w poszukiwaniu szmaragdu, który ma moc tworzenia i niszczenia cywilizacji. Sonic łączy siły ze swoim towarzyszem, Tailsem i razem wyruszają odnaleźć szmaragd, zanim dostanie się on w niepowołane ręce[2].

Postacie[]

Ciekawostki[]

  • W pierwszym teaserze filmu wykorzystano remiks motyw przewodni Emerald Hill Zone z gry Sonic the Hedgehog 2. Kompozytor muzyki do pierwszych dwóch głównych gier z serii, Masato Nakamura, wyraził swoje podekscytowanie wykorzystaniem utworu w zwiastunie. Przy okazji przyznał, że faktycznie chciał, by ścieżka dźwiękowa obu filmów nawiązywała do gier.

Przypisy

Advertisement