Cudzy1.png Take the battle to the clouds when Sonic fights Robotnik's Badniks on the floating ruins of an ancient time! Cudzy2.png
Instrukcja

Sky Sanctuary (スカイサンクチュアリー Sukai Sankuchuarī?) – szósty poziom w grze Sonic & Knuckles (dwunasty w Sonic 3 & Knuckles). Składa się z jednego aktu, różnego dla postaci. Następuje po Hidden Palace Zone. W historii Sonica poprzedza Death Egg Zone, zaś dla Knucklesa jest to ostatni poziom. Poziom pojawia się później w kilku innych grach.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Sky Sanctuary jest unoszącym się kompleksem ruin nad Anielską Wyspą. Struktury są głównie koloru zielonego, niektóre porośnięte są trawą. Większość jest stabilna, lecz część niszczy się po kontakcie z postacią. Pojawiają się także fontanny, jako element tła.

Sonic trafia tutaj po wydarzeniach z Hidden Palace Zone. Dzięki Knucklesowi był w stanie dostać się przez teleporter do sanktuarium. Gracz obserwuje start Death Egga, a gdy ten zniknie z pola widzenia, Knuckles resztką sił otwiera most, aby gracz mógł gonić stację. Knuckles trafia tutaj, aby stoczyć finałową walkę z Mecha Sonicem.

Ważnym elementem są wysokie zielone wieże, często ze springami na dole, które wybijają gracza na górę wieży. W wejściach do niektórych znajdują się EggRobo, a przed nimi wyskakują spłoszone zwierzątka. Nawigację po poziomie w pionie ułatwiają windy z tyczką oraz teleportery. Te drugie pojawiają się często dopiero po pokonaniu mini-bossa. Spod ziemi czasami wyłaniają się poziome springi, nadające graczowi przyspieszenie.

Do innych elementów należą kamienne kolumny, które niszczone są po kontakcie czy chmury, od których może odbijać się gracz. W niektórych miejscach pojawiają się płaskie, obrotowe dyski. Po wskoczeniu na niego, gracz zacznie obracać się razem z nimi dookoła kolumny na środku. Gdzieniegdzie, w ich miejscu pojawiają się platformy z kolcami na dole. Wykonują one pełny lub półpełny obrót. Gracz może do nich wskoczyć, ale musi również uważać na kolce na dole.

Po pokonaniu Mecha Sonica, Sonic/Tails wskakują i biegną w górę rozpadającej się wieży, aby dogonić i wskoczyć na Death Egg, co się udaje. Poziom Knucklesa kończy się zniszczeniem sanktuarium oraz uratowaniem kolczatki przez Sonica w Tornadzie.

Bossowie[edytuj | edytuj kod]

Osobne artykuły: Egg Mobile-H, Flying Eggman, Mecha Sonic (Sky Sanctuary Zone), Super Mecha Sonic

Gracz konfrontuje się w poziomie z Mecha Sonicem w różnych formach aż pięciokrotnie, 3 razy jako Sonic/Tails i 2 razy jako Knuckles.

Mini-bossowie to Egg Mobile-H i Flying Eggman pilotowane przez Mecha Sonica. Sposób ataku oraz przebieg walki są niemalże identyczne. Walczą z nimi tylko Sonic i Tails.

Wspólnym bossem dla Sonica oraz Knucklesa (w ich własnych aktach) jest bezpośrednia konfrontacja z Mecha Sonicem. Robot atakuje używając Spin Attacku oraz Spin Dasha.

Knuckles walczy z jeszcze jednym, finałowym dla siebie, bossem - Super Mecha Sonicem, transformacją robota zasilaną Głównym Szmaragdem.

Badniki[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
EggRobo EggRobo (エッグロボ Eggurobo?)
Eggrobo-sprite-s&k.png

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Mario & Sonic at the Olympic Winter Games[edytuj | edytuj kod]

Sky Sanctuary Zone w Mario & Sonic at the Olympic Winter Games

W grze Mario & Sonic at the Olympic Winter Games Sky Sanctuary Zone pojawia się jako miejsce rozgrywki indywidualnego i drużynowego Dream Gliding. W tej wersji składa się ono z kilku latających wysp i platform z których startują paralotniarze. Po niebie przemieszczają się także Egg Flappery i balony, które gracz może zestrzeliwać aby zyskać punkty, podobnie jak przez zestrzeliwanie innych zawodników.

Sonic Generations[edytuj | edytuj kod]

SkySanctuarySGIkona.png

Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Generations)

Sky Sanctuary pojawia się jako trzeci poziom ery klasycznej w grze Sonic Generations. Następuje po Chemical Plant, a poprzedza Speed Highway. Składa się z aktu klasycznego i nowoczesnego.

Sonic & All-Stars Racing Transformed[edytuj | edytuj kod]

Sanctuary Falls

Osobny artykuł: Sanctuary Falls

Sky Sanctuary pojawia się jako tor w grze Sonic & All-Stars Racing Transformed pod nazwą Sanctuary Falls. Wygląda podobnie do wersji z Sonic Generations i jest głównie torem powietrznym.

Sonic Dash[edytuj | edytuj kod]

Sky Sanctuary po odbudowaniu w Sonic Dash

Osobny artykuł: Sky Sanctuary Zone (Sonic Dash)

W grze Sonic Dash Sky Sanctuary Zone zostało dodane do gry jako szósty poziom dostępny w grze. Wygląda tutaj podobnie jak w grze Sonic Generations. Po odbudowaniu Sky Sanctuary gracz odblokowuje postać Shadowa.

Sonic Runners Adventure[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Runners Adventure)

Sky Sanctuary pojawia się jako czwarty, ostatni poziom w grze Sonic Runners Adventure.

Sonic Forces: Speed Battle[edytuj | edytuj kod]

W grze Sonic Forces: Speed Battle Sky Sanctuary pojawia się jako jeden z obszarów. Mieszczą się tu następujące trasy:

Ikona Trasa Wymagany tier Trudność
Temple Gate.png
Temple Gate
1
Domyślna
Łatwy
Celestial Skyway.png
Celestial Skyway
2
100 trofeów
Średni
Pinnacle Peaks.png
Pinnacle Peaks
4
1000 trofeów
Średni
Ancient Isles.png
Ancient Isles
5
1500 trofeów
Trudny
Spiral Heights.png
Spiral Heights
6
2250 trofeów
Trudny
Temple Gate.png
Temple Gate R
8
4000 trofeów
Odwrócona

Następujące trasy z Sky Sanctuary nie są obecnie dostępne w grze:

Ikona Trasa Wymagany tier Trudność
Celestial Skyway.png
Celestial Skyway R
7
3000 trofeów
Odwrócona

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
Sky Sanctuary Zone

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

W tym miejscu należy wcisnąć strzałkę w dół

  • Jeśli tuż po starcie gracz kucnie w odpowiednim miejscu Knuckles będzie pokazywał ręką w prawo "doradzając" graczowi kontynuowanie przygody.
  • W menu wyboru poziomu, Sky Sanctuary jest podzielone na dwa akty - pierwszy jest Sonica, a drugi Knucklesa.
  • Muzyka poziomu została użyta w Sonic the Hedgehog Pocket Adventure jako piosenka Chaotic Space Zone.
  • Na poziomie Knucklesa, wraz z upływem czasu wyspa opada, aż wreszcie w czasie Time Overu całkowicie znika pod powierzchnią sanktuarium.