Take the battle to the clouds when Sonic fights Robotnik's Badniks on the floating ruins of an ancient time!

Instrukcja

Sky Sanctuary (スカイサンクチュアリー Sukai Sankuchuarī?) – szósty poziom w grze Sonic & Knuckles (dwunasty w Sonic 3 & Knuckles). Składa się z jednego aktu, różnego dla postaci. Następuje po Hidden Palace Zone. W historii Sonica poprzedza Death Egg Zone, zaś dla Knucklesa jest to ostatni poziom. Poziom pojawia się później w kilku innych grach.

Opis[]

Sky Sanctuary jest unoszącym się kompleksem ruin nad Anielską Wyspą. Struktury są głównie koloru zielonego, niektóre porośnięte są trawą. Większość jest stabilna, lecz część niszczy się po kontakcie z postacią. Pojawiają się także fontanny, jako element tła.

Sonic trafia tutaj po wydarzeniach z Hidden Palace Zone. Dzięki Knucklesowi był w stanie dostać się przez teleporter do sanktuarium. Gracz obserwuje start Death Egga, a gdy ten zniknie z pola widzenia, Knuckles resztką sił otwiera most, aby gracz mógł gonić stację. Knuckles trafia tutaj, aby stoczyć finałową walkę z Mecha Sonicem.

Ważnym elementem są wysokie zielone wieże, często ze springami na dole, które wybijają gracza na górę wieży. W wejściach do niektórych znajdują się EggRobo, a przed nimi wyskakują spłoszone zwierzątka. Nawigację po poziomie w pionie ułatwiają windy z tyczką oraz teleportery. Te drugie pojawiają się często dopiero po pokonaniu mini-bossa. Spod ziemi czasami wyłaniają się poziome springi, nadające graczowi przyspieszenie.

Do innych elementów należą kamienne kolumny, które niszczone są po kontakcie czy chmury, od których może odbijać się gracz. W niektórych miejscach pojawiają się płaskie, obrotowe dyski. Po wskoczeniu na niego, gracz zacznie obracać się razem z nimi dookoła kolumny na środku. Gdzieniegdzie, w ich miejscu pojawiają się platformy z kolcami na dole. Wykonują one pełny lub półpełny obrót. Gracz może do nich wskoczyć, ale musi również uważać na kolce na dole.

Po pokonaniu Mecha Sonica, Sonic/Tails wskakują i biegną w górę rozpadającej się wieży, aby dogonić i wskoczyć na Death Egg, co się udaje. Poziom Knucklesa kończy się zniszczeniem sanktuarium oraz uratowaniem kolczatki przez Sonica w Tornadzie.

Bossowie[]

Egg Mobile-H[]

Osobny artykuł: Egg Mobile-H

Egg Mobile-H

Pierwszy boss w wersji dla Sonica i Tailsa. Walka ma miejsce na takiej samej arenie jak w Green Hill Zone z Sonic the Hedgehog. Egg Mobile z kulą do burzenia pilotuje jednak tym razem Mecha Sonic. Gracz musi skakać między platformami i unikać ataków kuli.

Flying Eggman[]

Osobny artykuł: Flying Eggman

Flying Eggman

Drugi boss w wersji dla Sonica i Tailsa. Walka jest niemal identyczna do wersji z Metropolis Zone w Sonic the Hedgehog 2, ale tym razem Mecha Sonic pilotuje Egg Mobile. Robot otacza się osłoną z zarodników i za każdym razem kiedy otrzyma uderzenie jeden z zarodników wykluwa się i odbija po arenie. Może być jednak łatwo zniszczony jednym atakiem. Gdy Mecha Sonic zużyje wszystkie zarodniki zacznie strzelać laserem.

Mecha Sonic[]

Osobny artykuł: Mecha Sonic (Sky Sanctuary Zone)

Mecha Sonic

Trzeci i ostatni boss poziomu dla Sonica i Tailsa, oraz pierwszy dla Knucklesa. Walka ma miejsce na prostej arenie pozbawionej przeszkód. Mecha Sonic atakuje głównie zwijając się w kulkę i tocząc lub przeskakując po arenie. Nie można go wtedy zranić i trzeba unikać jego ataków. Robot potrafi dodatkowo kucać i zawracać na swoich butach odrzutowych. Jego kolce z tyłu głowy zadają obrażenia, ale jest wrażliwy na taki z przedniej strony.

Super Mecha Sonic[]

Osobny artykuł: Super Mecha Sonic

Super Mecha Sonic

Finałowy boss dla Knucklesa w Sonic & Knuckles. Mecha Sonic korzysta z mocy Głównego Szmargadu aby osiągnąć super formę, która zapewnia mu przez pewien czas nietykalność i nowe umiejętności. Mecha Sonica można zaatakować tylko wtedy kiedy zakończy się jego super transformacja. Robot opada wtedy na arenę i można go trafić, zanim ponownie wskoczy na Główny Szmaragd i zacznie się ładować. Będąc w super formie Mecha Sonic lata nad areną i strzela w gracza kulami energii.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
EggRobo EggRobo (エッグロボ Eggurobo?)
Eggrobo-sprite-s&k.png

W innych grach[]

Mario & Sonic at the Olympic Winter Games[]

Sky Sanctuary Zone w Mario & Sonic at the Olympic Winter Games

W grze Mario & Sonic at the Olympic Winter Games Sky Sanctuary Zone pojawia się jako miejsce rozgrywki indywidualnego i drużynowego Dream Gliding. W tej wersji składa się ono z kilku latających wysp i platform z których startują paralotniarze. Po niebie przemieszczają się także Egg Flappery i balony, które gracz może zestrzeliwać aby zyskać punkty, podobnie jak przez zestrzeliwanie innych zawodników.

Sonic Generations[]

SkySanctuarySGIkona.png

Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Generations)

Sky Sanctuary pojawia się jako trzeci poziom ery klasycznej w grze Sonic Generations. Następuje po Chemical Plant, a poprzedza Speed Highway. Składa się z aktu klasycznego i nowoczesnego.

Sonic & All-Stars Racing Transformed[]

Sanctuary Falls

Osobny artykuł: Sanctuary Falls

Sky Sanctuary pojawia się jako tor w grze Sonic & All-Stars Racing Transformed pod nazwą Sanctuary Falls. Wygląda podobnie do wersji z Sonic Generations i jest głównie torem powietrznym.

Sonic Dash[]

Sky Sanctuary po odbudowaniu w Sonic Dash

Osobny artykuł: Sky Sanctuary Zone (Sonic Dash)

W grze Sonic Dash Sky Sanctuary Zone zostało dodane do gry jako szósty poziom dostępny w grze. Wygląda tutaj podobnie jak w grze Sonic Generations. Po odbudowaniu Sky Sanctuary gracz odblokowuje postać Shadowa.

Sonic Runners Adventure[]

Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Runners Adventure)

Sky Sanctuary pojawia się jako czwarty, ostatni poziom w grze Sonic Runners Adventure.

Sonic Forces: Speed Battle[]

W grze Sonic Forces: Speed Battle Sky Sanctuary pojawia się jako jeden z obszarów. Mieszczą się tu następujące trasy:

Ikona Trasa Wymagany tier Trudność
Temple Gate.png
Temple Gate
1
Domyślna
Łatwy
Celestial Skyway.png
Celestial Skyway
2
100 trofeów
Średni
Pinnacle Peaks.png
Pinnacle Peaks
4
1000 trofeów
Średni
Ancient Isles.png
Ancient Isles
5
1500 trofeów
Trudny
Spiral Heights.png
Spiral Heights
6
2250 trofeów
Trudny
Temple Gate.png
Temple Gate R
8
4000 trofeów
Odwrócona

Następujące trasy z Sky Sanctuary nie są obecnie dostępne w grze:

Ikona Trasa Wymagany tier Trudność
Celestial Skyway.png
Celestial Skyway R
7
3000 trofeów
Odwrócona

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Sky Sanctuary Zone

Ciekawostki[]

W tym miejscu należy wcisnąć strzałkę w dół

  • Jeśli tuż po starcie gracz kucnie w odpowiednim miejscu Knuckles będzie pokazywał ręką w prawo "doradzając" graczowi kontynuowanie przygody.
  • W menu wyboru poziomu, Sky Sanctuary jest podzielone na dwa akty - pierwszy jest Sonica, a drugi Knucklesa.
  • Muzyka poziomu została użyta w Sonic the Hedgehog Pocket Adventure jako piosenka Chaotic Space Zone.
  • Na poziomie Knucklesa, wraz z upływem czasu wyspa opada, aż wreszcie w czasie Time Overu całkowicie znika pod powierzchnią sanktuarium.