Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Take the battle to the clouds when Sonic fights Robotnik's Badniks on the floating ruins of an ancient time!

Instrukcja

Sky Sanctuary (スカイサンクチュアリー Sukai Sankuchuarī?) – szósty poziom w grze Sonic & Knuckles (dwunasty w Sonic 3 & Knuckles). Składa się z jednego aktu. Następuje po Hidden Palace Zone. W wersji Sonica i Tailsa poprzedza Death Egg Zone, a dla Knucklesa jest to ostatni poziom.

Sonic i Tails walczą tutaj z Mecha Soniciem. Walkę poprzedzają dwaj mini-bossowie nawiązujący do poprzednich gier: Egg Wrecker i Egg Bouncer. W wersji Knucklesa po pokonaniu Mecha Sonica gracz staje do walki z jego finałowym bossem, którym jest Super Mecha Sonic.

Opis[]

Sky Sanctuary Zone to podniebne ruiny położone w pobliżu Anielskiej Wyspy. Zbudowane są głównie z żółto-zielonych kamieni. Poziom ozdabiają porośnięte filary, postumenty ze szklanymi kulami, fontanny i chmury.

Sonic i Tails[]

W wersji Sonica i Tailsa Sky Sanctuary Zone to pełnoprawny, jednoaktowy poziom. Gracz rozpoczyna na teleporterze i w tle może zaobserwować wznoszące się Jajo Śmierci, które opuszczają Eggrobo. Zmęczony Knuckles przebiega nastepnie drugą stronę i aktywuje dla gracza most, pozwalający przejść dalej. Kolczatka nie towarzyszy jednak graczowi w dalszej wędrówce.

Obrotowy dysk w Sky Sanctuary Zone

Sky Sanctuary Zone to podniebne ruiny, które gracz przemierza wertykalnie. Teraz składa się praktycznie cały czas ze wzniesień. Poszczególne latające wysepki połączone są ze sobą przez kruchliwe mosty, które rozpadają się przy kontakcie z graczem, dlatego trzeba uważać, aby nie spaść do przepaści. Na wyspach znajdują się także zielone wieże, na które gracz może wskakiwać. Do niektórych da sie również wskoczyć. W powietrzu unoszą się chmury, od których gracz może się odbijać, rozpadające się kamienne filary, a także obrotowe dyski o różnych rozmiarach.

Winda z tyczką

Pojawiają się tutaj także windy z tyczkami, których gracz może się chwytać i używać ich do transportu. W niektórych miejscach, szczególnie na zakrętach gdzie przecinają się zapadające trasy, wysuwają się poziome sprężyny popychające gracza do przodu. Z przeszkód obecne są tutaj kolce, a także czarne platformy, obracające się na łańcuchach. Od spodu pokryte są kolcami, ale na wierzchu gracz może na nie wskoczyć. Postać zwija się wtedy w kulkę i może wyskoczyć w dowolnym momencie. Czasami platformy te przyczepiane są do wind z tyczką.

Sonic wbiegający po rozpadającej się wieży

Jedynymi przeciwnikami na tym poziomie są Eggrobo, które zajmują stacjonarne pozycje i strzelają w gracza laserami. Mogą także przylatywać znienacka z danych sekcji, albo wyskakiwać z wież. Pomiędzy poszczególnymi częściami poziomu gracz może się przenosić dzięki teleporterom, w postaci czerwonych kul na stojakach. Zwykle pojawiają się po pokonaniu mini-bossa i przenoszą gracza do następnego teleportera. Pierwszym mini-bossem jakiego gracz spotka na poziomie jest Egg Wrecker z gry Sonic the Hedgehog. Drugim natomiast jest Egg Bouncer. Bossowie ci posiadają takie same areny jak w oryginałach. Pilotuje ich również Mecha Sonic. Na szcycie Sky Sanctuary Mecha Sonic stanie do walki z graczem osobiście. Po pokonaniu bossa odgrywany jest przerywnik, w którym postać wbiega po zawalającej się wieży Sky Sanctuary i wskakuje na Death Egg.

Knuckles[]

Eggrobo chwytający Knucklesa na początku poziomu

W wersji Knucklesa poziom składa się jedynie z walk z bossami. W tle można zaobserwować Anielską Wyspę. Tuż po wylądowaniu na teleporterze gracz zostanie schwytany przez Eggrobo w Egg Mobilu. Chwilę potem pojawi się jednak Mecha Sonic. Knuckles automatycznie uwolni się z uścisku Eggrobo, który zostanie zniszczony przez Mecha Sonica. Po pokonaniu Mecha Sonica Knuckles będzie musiał stoczyć pojedynek z Super Mecha Soniciem zasilanym przez Główny Szmaragd. Po pokonaniu bossa Sky Sanctuary Zone rozpada się, a Knuckles zostaje złapany przez Sonica pilotującego Tornado. W zależności od zebranych Szmaragdów Chaosu lub Super Szmaragdów samolot złapie również Główny Szmaragd i dostarczy go z powrotem na Anielską Wyspę, aby ta mogła się utrzymać w powietrzu.

Przeciwnicy[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
EggRobo EggRobo (エッグロボ Eggurobo?)
Eggrobo-sprite-s&k.png

Bossowie[]

Egg Wrecker[]

Egg Wrecker

Osobny artykuł: Egg Wrecker

Pierwszym mini-bossem Sky Sanctuary Zone jest Egg Wrecker z Sonic the Hedgehog, pilotowany przez Mecha Sonica. Pojawia się tylko w wersji Sonica i Tailsa. Walka odbywa się na takiej samej arenie jak w oryginale, z dwoma platformami po obu stronach. Egg Wrecker wymachuje swoją kulą na łańcuchu, której gracz musi unikać. Po pokonaniu bossa pojawia się teleporter, którym gracz przenosi się do kolejnej sekcji Sky Sanctuary Zone.

Egg Bouncer[]

Egg Bouncer

Osobny artykuł: Egg Bouncer

Drugim mini-bossem Sky Sanctuary Zone jest Egg Bouncer z gry Sonic the Hedgehog 2, również pilotowany przez Mecha Sonica. Pojawia się tylko w wersji Sonica i Tailsa. Tak jak w oryginale boss otacza się obrotowym pierścieniem metalowych jaj, które wypuszcza ilekroć otrzyma uderzenie. Z jaj wykluwają się wtedy jego mniejsze kopie, które odbijają się po arenie i pękają przy pierwszym uderzeniu. Po utracie wszystkich zarodników boss zaczyna strzelać w gracza laserami.

Mecha Sonic[]

Mecha Sonic

Osobny artykuł: Mecha Sonic (Sky Sanctuary Zone)

Głównym bossem Sky Sanctuary Zone jest Mecha Sonic, mechaniczna kopia Sonica. Pojawia się dla każdej postaci. Sonic i Tails walczą z nim na szczycie Sky Sanctuary, a Knuckles zaraz po przybyciu. Podczas walki Mecha Sonic potrafi zwijać się w ostrą kulę i toczyć w kierunku gracza, zarówno po ziemi, jak i w powietrzu. Po wylądowaniu z powietrza kuca i cofa się na swoich rakietowych butach. Tylna część bossa jest niebezpieczna ze względu na kolce, ale przednią można atakować kiedy robot nie jest zwinięty w kulkę. Po pokonaniu bossa Sonic i Tails przechodzą do Death Egg Zone, a Knuckles zostaje na drugą rundę.

Super Mecha Sonic[]

Super Mecha Sonic

Osobny artykuł: Super Mecha Sonic

Super Mecha Sonic to finałowy boss dla Knucklesa w Sky Sanctuary Zone. Mecha Sonic zasila się tym razem mocą Głównego Szmaragdu, po czym wyskakuje w powietrze i przemienia w swoją super formę. Super Mecha Sonic może przelatywać nad areną i strzelać w gracza wielkimi kulami energii i jest w tej formie niezniszczalny. Co jakiś czas wraca do swojej oryginalnej formy, co daje okazję do zaatakowania go. Należy to jednak zrobić zanim wyląduje na Głównym Szmaragdzie, który zacznie ładować go z powrotem. W ostatniej fazie walki Super Mecha Sonic unosi się nad areną i rozrzuca dookoła zabójcze pierścienie. Nie ładuje się już mocą Głównego Szmaragdu, ale przełącza między swoimi dwiema formami, dlatego należy go zaatakować w odpowiednim momencie.

Po pokonaniu Super Mecha Sonica historia Knucklesa dobiega końca. Uzyskane zakończenie zależy od tego czy gracz zebrał wszystkie Szmaragdy Chaosu i/lub Super Szmaragdy.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Mega Drive/Genesis
Sky Sanctuary Zone
Sonic & Knuckles Collection
Sky Sanctuary Zone

W innych grach[]

Mario & Sonic at the Olympic Winter Games[]

Sky Sanctuary Zone w Mario & Sonic at the Olympic Winter Games

W grze Mario & Sonic at the Olympic Winter Games Sky Sanctuary Zone pojawia się jako miejsce rozgrywki indywidualnego i drużynowego Dream Gliding. W tej wersji składa się ono z kilku latających wysp i platform z których startują paralotniarze. Po niebie przemieszczają się także Egg Flappery i balony, które gracz może zestrzeliwać aby zyskać punkty, podobnie jak przez zestrzeliwanie innych zawodników.

Sonic Generations[]

SkySanctuarySGIkona.png
Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Generations)

Sky Sanctuary pojawia się jako trzeci poziom ery klasycznej w grze Sonic Generations. Następuje po Chemical Plant, a poprzedza Speed Highway. Składa się z aktu klasycznego i współczesnego.

Sonic & All-Stars Racing Transformed[]

Sanctuary Falls

Osobny artykuł: Sanctuary Falls

Sky Sanctuary pojawia się jako tor w grze Sonic & All-Stars Racing Transformed pod nazwą Sanctuary Falls. Wygląda podobnie do wersji z Sonic Generations i jest głównie torem powietrznym.

Sonic Dash[]

Sky Sanctuary po odbudowaniu w Sonic Dash

Osobny artykuł: Sky Sanctuary Zone (Sonic Dash)

W grze Sonic Dash Sky Sanctuary Zone zostało dodane do gry jako szósty poziom dostępny w grze. Wygląda tutaj podobnie jak w grze Sonic Generations. Po odbudowaniu Sky Sanctuary gracz odblokowuje postać Shadowa.

Sonic Runners Adventure[]

Osobny artykuł: Sky Sanctuary (Sonic Runners Adventure)

Sky Sanctuary pojawia się jako czwarty, ostatni poziom w grze Sonic Runners Adventure.

Sonic Forces: Speed Battle[]

W grze Sonic Forces: Speed Battle Sky Sanctuary pojawia się jako jeden z obszarów. Mieszczą się tu następujące trasy:

Ikona Trasa Wymagany tier Trudność
Temple Gate.png
Temple Gate 1
Domyślna
Łatwy
Celestial Skyway.png
Celestial Skyway 2
100 trofeów
Średni
Pinnacle Peaks.png
Pinnacle Peaks 4
1000 trofeów
Średni
Ancient Isles.png
Ancient Isles 5
1500 trofeów
Trudny
Spiral Heights.png
Spiral Heights 6
2250 trofeów
Trudny
Temple Gate.png
Temple Gate R 8
4000 trofeów
Odwrócona

Następujące trasy z Sky Sanctuary nie są obecnie dostępne w grze:

Ikona Trasa Wymagany tier Trudność
Celestial Skyway.png
Celestial Skyway R 7
3000 trofeów
Odwrócona

Ciekawostki[]

W tym miejscu należy wcisnąć strzałkę w dół

  • Jeśli tuż po starcie gracz kucnie w odpowiednim miejscu Knuckles będzie pokazywał ręką w prawo "doradzając" graczowi kontynuowanie przygody.
  • W menu wyboru poziomu, Sky Sanctuary jest podzielone na dwa akty - pierwszy jest Sonica, a drugi Knucklesa.
  • Muzyka poziomu została użyta w Sonic the Hedgehog Pocket Adventure jako piosenka Chaotic Space Zone.
  • Na poziomie Knucklesa, wraz z upływem czasu wyspa opada, aż wreszcie w czasie Time Overu całkowicie znika pod powierzchnią sanktuarium.
Advertisement