Sky Rail – jedenasty poziom Dark Story w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Grywalną postacią jest Shadow the Hedgehog. Można tu znaleźć ulepszenie Ancient Light.

Opis Edytuj

Sky Rail jest poziomem zlokalizowanym w górzystym rejonie, bardzo wysoko na szczytach. Przez licznie występujące tu góry przechodzą szyny. Niektóre szczyty mają kształt dyń. W kilku miejscach z gór wystają różne skalne półki, metalowe belki zakończone kołami i platformy, które mogą ocalić gracza przed upadkiem. Występują tu także metalowe beczki, które można zniszczyć. Na początku gracz będzie zjeżdżał po dwóch szynach, z których będzie mógł wyskoczyć aby wykonać trik w powietrzu i zdobyć dodatkowe punkty. Blisko końca tych szyn, pod spodem pojawia się pojedyncza platforma z dodatkowym życiem. Gracz trafi do dość przestronnej doliny, w której znajdować się będą panele przyspieszające nakierowujące na szeroki spring. Po wyskoczeniu z niego gracz wyląduje na wyższej półce skalnej, na której znajduje się spring ze śmigłem. W springi te należy uderzać Homing Attackiem, aby razem z nimi wznosić się wyżej. W następnej sekcji gracz będzie musiał przebiec po skalnej półce do wzniesienia. Pojawia się tutaj duża sekcja platformowa z kilkoma trasami. Gracz może ją pominąć w całości i przejść do punktu kontrolnego, wykorzystując rakietę. Alternatywnie gracz może przeskoczyć na platformę obok. Tutaj również pojawiają się dwie drogi. Gracz może wskoczyć na spring i odbić się na szyny, które zaprowadzą go do springa ze śmigłem. Druga trasa wiedzie w lewo. Gracz musi obejść górę i przeskoczyć po pojawiających się Mono Beetle, do Spring Beetle który wyrzuci go na szczyt. Znajduje się tu ulepszenie Ancient Light, które pozwala wykonać Light Speed Attack. Wykonanie tego ataku może być przydatne na grupie Mono Beetle i Spark Beetle, aby przeskoczyć po nich szybko i bez otrzymywania obrażeń od elektryczności tych drugich. Gracz musi następnie zjechać po kolejnych dwóch szynach na następną górę. Pojawiają się tu mniejsze dwie szyny, z czego te po lewej są urwane. Szyna po prawej prowadzi do małej skalnej półki i springa, który wybije gracza wyżej. Jeśli gracz tutaj spadnie, będzie mógł wylądować na skalnych półkach i platformach, a następnie wrócić na górę wykorzystując spring ze śmigłem. W dalszych sekcjach gracz musi wspinać się po skalnych półkach, wykorzystując springi ze śmigłami. Na najwyższej skalnej półce pojawia się drugi punkt kontrolny, a po prawej kolejne dwie szyny. Okrążają one jedną górę z głową dyni, a drugą omijają. Gracz może wskoczyć na oba te szczyty, aby zebrać znajdujące się tam Item Boxy. Szyny wpadają do kolejnej góry, z której odstają liczne skalne półki. Gracz ma dwie trasy prowadzące na górę. Po prawej stronie pojawia się Spring Beetle, od którego można się odbić na dwie małe szyny, a następnie zeskoczyć na półkę skalną ze śmigłowym springiem. Stąd gracz może przeskoczyć na boczny spring ze śmigłem i dostać się na szczyt góry. W ścianie pojawia się także małe wgłębienie z Item Boxami. Druga trasa wiedzie w lewo. Gracz musi tutaj przeskoczyć po Mono Beetle na platformę, gdzie znajduje się spring ze śmigłem. Następnie należy skorzystać z drugiego takiego springa, aby osiągnąć ostatni. Na szczycie góry pojawia się kaplica, do wieży której przyczepiony jest spring. Gracz może do niego doskoczyć wykorzystując do tego Mono Beetle. Spring odbije gracza na dwie szyny, które rozciągają się wysoko na niebie. W kilku miejscach urywają się, przez co należy uważać. Na końcu gracz może wyskoczyć i wykonać trik, aby dostać się na ostatnią górę. Jeśli swoim skokiem nie dosięgnie góry, będzie mógł wylądować na niższej platformie i z niej powrócić na główną trasę. Ostatnia góra wznosi się piętrowo i przecina ją wiele metalowych belek. Pojawiają się tu również nawiedzone drzewa, oraz brązowe czaszki które zieją ogniem. Na końcu znajdują się dwie szyny. Szyna po lewej zniża się do końcowego szczytu, a po prawej przebiega górą. Gracz może wyskoczyć z górnej, aby wykonać trik i zyskać dodatkowe punkty na koniec. Pierścień mety pojawia się na metalowej belce wystającej ze szczytu tej góry.

Misje Edytuj

Misja 1 Edytuj

Celem misji pierwszej jest pościg za samolotem Cyclone, pilotowanym przez Tailsa.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

14 000
Ranga B 1

13 000
Ranga C 1

11 000
Ranga D 1

9 000
Ranga E 1

<9 000

Misja 2 Edytuj

Celem misji drugiej jest zebranie 100 pierścieni. Aby szybciej ukończyć tę misję, gracz powinien z szyn przeskakiwać na pobliskie szczyty gór, aby zbierać stamtąd Item Boxy z dużymi ilościami pierścieni.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

1:15
Ranga B 1

1:45
Ranga C 1

2:15
Ranga D 1

2:30
Ranga E 1

>2:30

Misja 3 Edytuj

Celem misji trzeciej jest znalezienie zagubionego Chao. Gracz będzie potrzebował do tego ulepszeń: Air Shoes i Mystic Melody. Tuż przed drugim punktem kontrolnym gracz powinien zajrzeć za niezniszczalne skrzynie i znaleźć starożytne ruiny, na których trzeba wykonać Mystic Melody. Pojawi się wtedy trasa z pierścieni, po której można polecieć wykonując Light Speed Dash. Gracz trafi na skalną półkę, na której położony jest spring ze śmigłem. Wykorzystując go należy dostać się do drugiego springa, położonego na platformie wyżej. Stąd gracz osiągnie szczyt okrągłej góry, z dwoma zwężającymi się wzniesieniami. Gracz powinien uważać na znajdujących się tu przeciwników i kolczaste kule. Na pierwsze wzniesienie można się dostać wykorzystując trzeci spring ze śmigłem. Stąd gracz może po prostu wskoczyć na najmniejsze, ostatnie wzniesienie, na którym znajduje się Chao.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

1:10
Ranga B 1

1:30
Ranga C 1

1:45
Ranga D 1

2:00
Ranga E 1

>2:00

Misja 4 Edytuj

Celem misji czwartej jest ukończenie poziomu w ciągu 2 minut. Gracz powinien często balansować na szynach i w odpowiednich momentach przykucać, aby przyspieszyć swoją jazdę. W misji tej nie pojawiają się żadne punkty kontrolne.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

14 000
Ranga B 1

12 000
Ranga C 1

10 000
Ranga D 1

8 000
Ranga E 1

<8 000

Misja 5 Edytuj

Celem misji piątej jest ukończenie poziomu w trybie Hard Mode. Oprócz tego, że pojawiają się tu nowi i bardziej agresywni przeciwnicy, na szynach pojawiają się czasami kolczaste kule, co będzie zmuszało gracza do przeskakiwania na boczne szyny.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

10 000
Ranga B 1

9 000
Ranga C 1

8 000
Ranga D 1

7 000
Ranga E 1

<7 000

Multiplayer Edytuj

SA2 Multiplayer Race 5

Sky Rail w trybie wieloosobowym

W trybie dla dwóch graczy Sky Rail pojawia się bez większych zmian. Usuniętych zostało stąd kilku przeciwników.

Zwierzątka Edytuj

Obraz Gatunek Typ
Sa2 kondor Kondor Latający
Sa2 niedźwiedź Niedźwiedź Silny
Sa2 tygrys Tygrys Silny
Sa2 owca Owca Lądowy
Sa2 feniks Feniks Legendarny

Skrzynie Chao Edytuj

  1. Pierwsza Skrzynia Chao znajduje się na początku poziomu. Położona jest na platformie obok pierwszej rakiety.
  2. Druga Skrzynia Chao znajduje się za pierwszym punktem kontrolnym. Po przejechaniu przez małą szynę gracz powinien zatrzymać się na platformie z rurą, tuż przed springiem. Należy następnie zeskoczyć na dół i wykonać Homing Attack, aby zeskoczyć na położoną niżej skalną półkę ze skrzynią.
  3. Trzecia Skrzynia Chao znajduje się za drugim punktem kontrolnym. Po tym jak gracz przejedzie po szynach i wyląduje na następnej górze, powinien skręcić w lewo i wznieść się na springu ze śmigłem. Następnie powinien przeskoczyć na bok, na małą skalną półkę w której umieszczona jest skrzynia.

Gold Beetle Edytuj

Gold Beetle pojawia się za trzecim punktem kontrolnym. Kiedy gracz będzie zjeżdżać po szynach, powinien dostrzec po prawej stronie dwa Mono Beetle. Pod nimi ujawni się Gold Beetle.

Big the Cat Edytuj

Sky Rail Big

Big the Cat w Sky Rail

Big pojawia się na samym początku poziomu. Gracz może go zobaczyć stojącego na metalowej belce wystającej z góry, po prawej stronie ekranu.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Mr. Unsmiley

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Archie Sky Rail

Sky Rail Zone w komiksach

W komiksach Sky Rail pojawia się pod nazwą Sky Rail Zone. Wygląda tak samo jak w grach. Knuckles przybył tutaj, poszukując starożytnego ducha, kiedy ostrzegła go nadchodząca "spadająca gwiazda", którą okazała się statek kosmiczny w którym uciekali Eclipse the Darkling i Death's Eye. Knuckles bardzo się tym zmartwił, ponieważ z powodu Shattered World Crisis miał już wystarczająco dużo problemów.

Ciekawostki Edytuj

  • Na zwiastunie gry pokazanym na E3 w 2000 roku, w Sky Rail pojawia się Sonic, zamiast Shadowa.
  • Jeśli postać z trybu poszukiwania skarbów (Knuckles, Rouge, Tikal, Chaos) zostanie wykorzystana na tym poziomie, będzie mogła bez przeszkód kopać w ziemi.
  • W Sky Rail pojawiają się dwie góry, podobne do tych z Pumpkin Hill - Pumpkin Mountain, na której znajduje się zagubiony Chao, oraz Church Mountain na której pojawia się trzeci punkt kontrolny.