Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Sonic... Everyone... Thank you. We made a good future. May your time stay peaceful, too.

Silver the Hedgehog, Sonic the Hedgehog #31

Silver the Hedgehog – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest pochodzącym z przyszłości jeżem o psychokinetycznych zdolnościach.

Historia[]

Przeszłość[]

Silver po powrocie do swojej spustoszonej przyszłości

Po tym jak Doktor Eggman podbił świat w czasach Sonica, Silver odczuł skutki tego w swojej przyszłości, w której wszyscy dusili się w zanieczyszczonym powietrzu. Z tego powodu Silver cofnął się w przeszłość i dołączył do Ruchu Oporu. W trakcie wojny z Imperium Eggmana, życie Silvera kilkakrotnie ratowała tajemnicza Guardian Angel. Po tym jak Imperium Eggmana zostało pokonane, Silver powrócił do swojej przyszłości. Zastał ją jednak całkowicie pustą - nie było tam żadnych zwierząt, roślin, ani nawet maszyn. Jedynie woda i rzadko rozsiana zmechanizowana roślinność. Silver musiał ponownie cofnąć się w przeszłość, by zbadać sytuację. Po przybyciu dowiedział się od Amy, że Sonic zaczął przeszukiwać bazy Eggmana, aby odkryć plan Neo Metal Sonica.

Los Doktora Eggmana[]

Silver, Sonic i Whisper podczas ataku na bazę Eggmana

W Sonic the Hedgehog #8 Silver zjawił się w bazie Imperium Eggmana i zniszczył wielkiego Spinnera, który chciał zaatakować Sonica. Jeż podejrzewał Silvera o to, że ten przytrzymał mu wcześniej drzwi, które się zamykały. Po chwili strzał znikąd zniszczył drugiego wielkiego Spinnera. Silver domyślił się wówczas, że musiała być to Guardian Angel, która poprzednio go ratowała. Silver opowiedział następnie Sonicowi co stało się w przyszłości i dlaczego powrócił. W trakcie dalszej wędrówki Silver i Sonic spotkali Guardian Angel, która wykorzystywała swój Variable Wispon do zniszczenia pancernych drzwi bazy. Silver chciał się z nią przywitać, ale ta uciekła. Dopiero Sonic zwabił ją z powrotem, przedstawiając siebie i swojego towarzysza. Guardian Angel przedstawiła się bohaterom jako Whisper. Po tym Silver otworzył pancerne drzwi za pomocą swojej psychokinezy. Bohaterowie odkryli pomieszczenie, w którym stacjonował super-badnik E-107 Theta, otoczony przez mnóstwo Spinnerów. W trakcie walki Silver złapał zwiniętego w kulkę Sonica za pomocą swojej psychokinezy i zaczął nim rzucać na wszystkie strony, niszcząc mnóstwo Spinnerów. Później uratował Whisper, rzucając atakujące ją Spinnery na pociski E-107 Thety. Kiedy Sonic niszczył robota, Silver pomógł Whisper uwolnić się spod gruzów, które ją przygniotły. Silver wyraził swoje uznanie, dla drużyny Wispów, którą stworzyła Whisper, oraz powiedział, że byłby zaszczycony, gdyby mógł do niej dołączyć. Później Silver włamał się na komputer bazy do Eggnetu i odkrył plan Neo Metal Sonica, który go zszokował. Silver i Sonic natychmiast skontaktowali się z Knucklesem i Amy w tej sprawie.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Silver ratuje Ruch Oporu

W Sonic the Hedgehog #9 Espio i jego przyjaciele zebrali się w siedzibie Ruchu Oporu, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Podczas lotu Silver grał z Tangle, Espio, Charmym, oraz Vectorem w karty. Tangle posądzała go o używanie kontroli umysłu i przewidywania przyszłości. Silver odpierał te zarzuty, a dopiero potem zrozumiał, że Tangle się z nim droczy. Nie zauważył jednak, że dziewczyna zagadując go pomieszała jego karty. Po tym jak Egg Fleet rozpoczęła ostrzał, a statek Ruchu Oporu rozbił się, Silver i jego przyjaciele bezpiecznie wylądowali w pobliskiej dżungli. Stamtąd Silver ruszył do ataku na flotę wroga i jej obrońców, otrzymując od Amy prosty rozkaz niszczenia wszystkiego. W Sonic the Hedgehog #10 Silver osłaniał Tailsa, kiedy ten przejmował statek Egg Fleet. Silverowi udało się zatrzymać napierające Egg Pawny, dzięki czemu Tails przechwycił statek i wykorzystał go do zbombardowania reszty floty i zniszczenia całego skrzydła. W Sonic the Hedgehog #11 Silver wziął udział w walce z Master Overlordem. Używając swoich psychokinetycznych zdolności wyrywał skrzydła robota. Po tym jak Master Overlord zrzucił z siebie wszystkich bohaterów, Silver skupił dużą ilość energii i złapał wszystkich, ratując ich od upadku. Master Overlord chciał go wtedy zaatakować, ale wleciał w niego statek Tailsa. Po tym jak Master Overlord został zniszczony, a Główny Szmaragd wrócił na Anielską Wyspę, Silver opuścił wszystkich bezpiecznie na ziemię. Podziękował również Whisper za to, że wzięła udział w walce. W Sonic the Hedgehog #12 Silver zabrał się z Blaze i innymi przyjaciółmi Sonica na statek Egg Fleet. Nie zamierzał jeszcze wracać do swojej przyszłości, ponieważ obawiał się że jeszcze jej nie uratował. Sonic jednak pocieszył go, dostrzegając w tym okazję do przeżycia kolejnych przygód. Później Silver odleciał na statku Egg Fleet, razem z resztą przyjaciół niebieskiego jeża.

Victory Garden[]

Silver i Blaze uprawiający warzywa w ogrodzie

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Silver próbował uprawiać warzywa w ogródku w zrujnowanym mieście. Nie udawało mu się to jednak, mimo że bardzo się starał. Kiedy przyszła do niego Blaze, wypaliła ziemię i kazała mu wykorzystać powstałe prochy do użyźnienia gleby. Wyjaśniła mu, że ziemia na której chciał uprawiać rośliny była zakwaszona i ciężka w wyniku bomb jakie tutaj zrzucono. Silver wykonał polecenie Blaze i dzięki jej pomocy udało mu się stworzyć własny ogródek.

Infection[]

Silver i Sonic walczący z Metal Soniciem

W Sonic the Hedgehog #13 Silver został w świecie Sonica i poszukiwał potencjalnego zagrożenia dla przyszłości. W Sonic the Hedgehog #14 Silver spotkał tajemniczego informatora, który wyszedł z portalu i polecił mu przybyć na Frozen Peak. Silver spotkał Sonica i razem z nim ruszył na miejsce. Odkryli tam bazę Eggmana, którą Badniki oczyszczały z materiałów. Bohaterowie zamierzali je zatrzymać, ale przeszkodził im w tym naprawiony Metal Sonic. Robot złapał Silvera za nogę i wyrzucił poza pole walki. Srebrny jeż powrócił potem i unieruchomił Metal Sonica, dając Sonicowi szansę na dostanie się do bazy. Metal Sonic został jednak przechwycony przez portal, który należał do Doktora Starline'a. Silver rozpoznał w nim swojego informatora. Okazało się, że Starline pracował dla Eggmana i pomógł mu odzyskać wspomnienia. Bohaterowie musieli następnie stanąć do walki ze złoczyńcami. Silver próbował złapać Sonica, którego zaatakował Metal Sonic. Po tym jak niebieski jeż złapał się jego nogi, Silver unieruchomił Metal Sonica i wyrzucił poza obręb walki. Następnie obaj ruszyli na Starline'a, ale ten otworzył przed sobą portal i obaj zostali wyrzuceni w innym miejscu. Po tym jak Sonic wskoczył do drugiego portalu, Silver poleciał za nim i uratował go od upadku z klifu. Silver złapał się następnie rozpędzonego Sonica swoją psychokinezą, aby powrócić do walki. Po tym jak Sonic dopadł Starline'a, ten zdradził kod do sejfu bazy i Silver poleciał do środka. Okazało się jednak, że była to bomba. Sonic wpadł do bazy w ostatniej chwili, aby uratować Silvera. Do eksplozji doszło, ale srebrny jeż zdołał osłonić siebie i przyjaciela osłoną. Po chwili stracił przytomność i obudził się w Restoration HQ, dokąd zabrał go Sonic. Amy powiedziała Silverowi, aby odpoczął. Srebrny jeż postanowił zostać, aż poczuje się lepiej.

Crisis City[]

Silver i Tails przybywający Sonicowi na ratunek w Sunset City

W Sonic the Hedgehog #20 Silver przybył razem z Tailsem do Sunset City, aby uratować Sonica i Omegę, którzy byli przytłoczeni przez hordę Zombotów Doktora Eggmana. Silver zdołał obezwładnić Zomboty swoją psychokinezą, dzięki czemu Sonic mógł uciec z miasta, a Tails odratował głowę Omegi. Po tym jak Silver puścił Zomboty, został zaatakowany przez Shadowa-Zombota, ale uskoczył przed nim i odleciał następnie do Restoration HQ. Tam spotkał się z Soniciem i Tailsem, z którymi ustalił że Metal Virus musiał odpowiadać za zniszczenie przyszłości. Bohaterowie nie wiedzieli jednak czemu Silver nie spotkał nikogo w swojej przyszłości, nawet Zombotów. Później zgodził się pomóc Tailsowi dostać do laboratorium w Central City, w celu znalezienia lekarstwa na Metal Virus.

The Last Minute[]

W Sonic the Hedgehog #21 Silver przybył do Ice Paradise, w którym doszło do kolejnego ataku Zombotów. Tangle skontaktowała się z nim, prosząc o pomoc w Central City, ale jeż był zbyt zajęty by móc się zjawić.

All or Nothing[]

Silver i Whisper spotykający Zora

W Sonic the Hedgehog #25 Silver przybył na Anielską Wyspę, ranny i wyczerpany po tym jak nie udało mu się ocalić nikogo z Ice Paradise, gdyż Zomboty zniszczyły tamtejszy prom. Podtrzymywany przez Amy Silver zastał także Doktora Eggmana, Doktora Starline'a i Metala Sonica, którym Deadly Six odebrali Faceship i Szmaragdy Chaosu, a wkrótce także i kontrolę nad Zombotami na świecie. Silver przyznał Eggmanowi rację, gdy doktor stwierdził że za około 200 lat Zomboty przestaną istnieć z powodu ciągłych mutacji Metal Virusa. Wyjaśniało to dlaczego przyszłość została spustoszona. Sam Silver obwiniał się, że to przez jego błędy nie udało mu się ocalić jego linii czasowej. Nieco później SSilver brał później udział w omawianiu planu uratowania świata. Espio zasugerował użycie Kontroli Chaosu w celu odzyskania Szmaragdów Chaosu, ale Silver odparł że Shadow był od niego lepszy w tej umiejętności, a poza tym pozwalała ona teleportować obiekty tylko na krótkim dystansie. Eggman ogłosił wtedy, że połączą moc Super Sonica z Warp Topazem należącym do Doktora Starline'a. Starline jednak protestował, przez co Eggman i Metal Sonic odebrali mu Warp Topaz i wrzucili do portalu. Eggman powiedział następnie, że wykorzysta Warp Topaz do zbudowania portali, które pozwolą Sonicowi i jego przyjaciołom przypuścić jednoczesny atak na wszystkich członków Deadly Six. Espio jednak obawiał się, że Zeti będą groźnymi przeciwnikami, zwłaszcza że wzmacniają się mocą Szmaragdów Chaosu, ale Silver był dobrej myśli, uważając że razem uda im się pokonać wrogów. W Sonic the Hedgehog #26 Silver zostł przydzielony, razem z Whisper, do odebrania Szmaragdu Chaosu Zora, czym bardzo się podekscytował. Silver i Whisper wyruszyli potem do Orchardville, gdzie odnaleźli Zora, ale Whisper nie mogła go namierzyć z danej odległości. Silver podleciał więc do Zeti i unieruchomił go swoją psychokinezą, domagając się oddania Szmaragdu Chaosu. Silver powiedział mu także o tym, jak samolubne ambicje Zeti zniszczyły przyszłość. Zor jednak wyszydził Silvera i uwolnił się z jego uchwytu, posyłając swoje klony do ataku.

Super Silver przyciągający Metal Virus do portalu

W Sonic the Hedgehog #28 Silver kontynuował walkę z Zorem, nie mogąc pojęć dlaczego Zeti byli tacy bezduszni. Przez większość czasu Silver był skrępowany przez cienie Zora, ale uwolnił się z nich dzięki pomocy Whisper, który zniszczyła wszystkie za pomocą strzału z lasera odbijającego się od pryzmatów trzymanych przez Wispy. Silver wyciągnął następnie Szmaragd Chaosu Zora i zniszczył jego maszynę, po czym razem z Whisper wrócił przez portal, zostawiając Zeti w rękach Zombotów. Po powrocie na Anielską Wyspę Silver przekazał Sonicowi niebieski Szmaragd Chaosu i oznajmił, że potrzebują jeszcze dwóch do transformacji w Super Sonica. Silver został również poproszony przez Sonica o pomoc w walce z Zavokiem, aby tym razem mogli uratować przyszłość. W Sonic the Hedgehog #29 Silver poleciał za Soniciem i Metal Soniciem aby pokonać Zavoka. Gdy Zavok chciał zmiażdżyć Sonica w swej dłoni, Silver zablokował ją tworząc barierę ochronną. Sonic podziękował mu za to, ale przypomniał aby nie upuszczał szmaragdów. Silvera interesował jednak już tylko ostatni, brakujący szmaragd. Po tym jak Sonicowi udało się go wyrwać z piersi Zavoka, Silver szybko podleciał i w ostatniej chwili połączył ze sobą szmaragdy, transformując się w Super Silvera, a Sonica w Super Sonica. Obaj pozbyli się następnie Zavoka, po czym przystąpili do usuwania Metal Virusa. Super Silver podał Sonicowi Warp Topaz, którym otworzyli super portal do słońca. Silver zaczął następnie, swoimi psychokinetycznymi zdolnościami, przeciągać wirus przez portal. Warp Topaz zaczął być jednak niestabilny, dlatego bohaterowie postanowili przyspieszyć jego usuwanie i wykonali kilka okrążeń wokół planety. Gdy cały wirus został zniszczony, doszło do wielkiej eksplozji, która odrzuciła Silvera z powrotem na Anielską Wyspę. Poinformował on tam Tailsa, Amy i Knucklesa że udało im się całkowicie zniszczyć wirus, lecz Warp Topaz nie wytrzymał całej mocy Szmaragdów Chaosu. Sonic nie wrócił, a na niebie pojawiły się zielone obłoki zniekształconej energii.

Out of the Blue[]

Silver po powrocie do swoich czasów

W Sonic the Hedgehog #30 Silver zabrał swoimi psychokinetycznymi zdolnościami Espio, Charmy'ego i Vectora do walki z Zavokiem, który wciąż miał zamiar terroryzować ocalałych na powierzchni. Ostatecznie udało mu się obezwładnić Zavoka i sprowadzić na ziemię. Kiedy jednak musiał go przytrzymywać, Eggman uciekał skradzionym promem. Silver chciał poprosić Shadowa o pomoc, gdyż sam był zajęty, lecz czarny jeż już był w drodze, ścigając doktora. W Sonic the Hedgehog #31 Silver wrócił do swojej przyszłości, którą zastał znów normalną. Postanowił jednak zachować ostrożność, gdyż przez setki lat jeszcze wiele mogło się zmienić. Podziękował również w duchu Sonicowi i jego przyjaciołom.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Silver ekscytujący się przyrodą

Silver jest młodym optymistąo silnym poczuciu sprawiedliwości. Z wielką determinacją powraca do przeszłości, aby naprawić jej błędy i ocalić swoją przyszłość za wszelką cenę. Może być się przy tym za bardzo ekscytować i być naiwnym, przez co czasem podejmuje decyzje zanim dokadnie je przemyśli. Jest także nieco niezręczny w kontaktach z innymi i bywa niezdarny, ale stara się to kryć za fasadą zuchwałości. Wynika to z faktu, że Silver przez długi czas cierpiał na samotność i dopiero po poznaniu Sonica i jego przyjaciół mógł się otworzyć na nowe osoby. Nigdy również nie myślał, że kiedykolwiek będzie chciał być samotny.

Silver jest bardzo życzliwym, bezinteresownym i śmiałym bohaterem, który jest gotów ryzykować swoje życie dla innych. Dzięki temu łatwo udało mu się zdobyć nowych przyjaciół, a także przekonać do siebie nawet tak wycofane osoby jak Whisper.

Silver posiada także zamiłowanie do roślin i założył własny ogródek w Emeraldville Ruins, tłumacząc że w jego przyszłości roślinność nie jest aż tak bujna. Podczas swoich wizyt w świecie Sonica zachwyca się pięknem natury, która jest dla niego niemal nie do pojęcia.

Wygląd[]

Silver jest jeżem o biało-szarym kolorze futra na całym ciele, białym, gęstym futrze wokół szyi, brzoskwiniowej skórze i złotych oczach. Nosi białe rękawiczki z symbolem świecącym w kolorze cyjanowym oraz kozaki w czarnym, białym i turkusowym odcieniu. Na rękach i nogach nosi złote pierścienie z liniami świecącymi w kolorze cyjanowym.

Moce i umiejętności[]

Psychokineza Silvera

Główną mocą Silvera jest psychokineza, która pozwala mu manipulować obiektami dookoła niego samą siłą umysłu. Podczas korzystania z tej mocy Silver otacza się zieloną aurą, która obejmuje również jego cel, którym mogą być zarówno obiekty, jak i istoty żywe. Przy odpowiednim skupieniu jest złapać wiele celów jednocześnie. Silver może swoją telekinetyczną mocą przemieszczać następnie cel, obezwładniać go, albo miotać nim. Potrafi także formować energię na kstałt lassa do chwytania swoich celów, albo pola siłowego do obrony. Silver może także używać tej mocy na sobie, pozwalając mu latać.

Oprócz tego Silver wspomniał, że potrafi użyć Kontroli Chaosu aby przenosić cele, ale przyznaje że Shadow jest od niego bardziej doświadczony.

Słabości[]

Silver posiada ograniczoną ilość celów, które może objąć swoimi psychokinetycznymi zdolnościami i ograniczony zasięg. Psychokineza wymaga od niego dużej koncentracji, dlatego ciężko mu złapać zbyt szybkie cele.

Transformacje[]

Super Silver[]

Super Silver

Osobny artykuł: Super Silver (IDW)

Super Silver to super transformacja Silvera, którą osiąga dzięki mocy wszystkich siedmiu Szmaragdów Chaosu. W tej formie futro Silvera zmienia kolor na złoty, a jego oczy stają się czerwone. Super Silver potrafi latać i posiada znacznie zwiększoną siłę oraz szybkość, a także jest praktycznie niezniszczalny. Jego zdolności psychofizyczne również ulegają wzmocnieniu i są w stanie objąć całą planetę. Transformacja jest jednak tylko czasowa.

Relacje z postaciami[]

Sonic the Hedgehog[]

Silver i Sonic

Sonic jest jednym z dobrych przyjaciół Silvera. Niezręczność Silvera często kontrastuje z bardziej ułożoną i charyzmatyczną postawą Sonica, a wówczas Silver staje się obiektem żartów z jego strony. Mimo to obaj są zaufanymi sojusznikami i mogą na sobie polegać w walce, gdzie są ze sobą dobrze zgrani, a nawet ratują sobie życia.

Whisper the Wolf[]

Silver i Whisper

Silver był wielkin fanem Whisper, którą początkowo znał jako legendarną "Anioł stróż". W trakcie wojny z Imperium Eggmana Whisper ocaliła jego życie wiele razy, a myśl spotkania z nią przepełniała go ekscytacją. Silver rozczarował się jednak, gdy wystraszył Whisper swoją otwartością i nachalnością. Nie rozumiał bowiem dlaczego ktokolwiek chciałby być samotny, opierając się na własnych doświadczeniach. Silver ocalił potem życie Whisper i pochwalił ją, przyznając że czułby się zaszczycony, gdyby mógł zostać częścią jej zespołu. Silver i Whisper działali potem razem przeciwko Zorowi w trakcie plagi Metal Virusa.

Blaze the Cat[]

Silver i Blaze

Silver i Blaze pochodzą z alternatywnych rzeczywistości i są dobrymi przyjaciółmi. Blaze często zgadza się z Soniciem, że Silver bywa zbyt melodramatyczny. Blaze pomogła mu również z ogródkiem w Emeraldville Ruins. Początkowo Silver obawiał się, gdy Blaze spaliła jego ogród do gołej ziemi, ale zaufał jej i okazało się, że jego ogród właśnie tego potrzebował, aby rozkwitnąć.

Zor[]

Silver i Zor

Silver poznał Zora podczas plagi Metal Virusa. Ich osobowości wyraźnie ze sobą kontrastują - Silver jest optymistą, podczas gdy Zor jest pesymistą, który lubi sprowadzać cierpienie na siebie i innych. Obaj nie są w stanie zrozumieć swoich postaw. Silver uważa Zora za pokręconego, a ten drugi nie rozumie jego heroizmu i bezinteresowności. Silver wierzy jednak w swoje zwycięstwo, wierząc w lepsze jutro i może polegać na swoich przyjaciołach. Po pokonaniu Zora Silver zostawił go również na pastwę Zombotów, odchodząc bez słowa.

Ciekawostki[]

Wulgaryzm Silvera w Sonic the Hedgehog #8

Advertisement