FANDOM

Shovel Claw (シャベル クラウ Shaberu Kurau?) – przedmioty pojawiające się w serialu anime Sonic X. Jest to para metalowych szponów, które Knuckles wykorzystuje w trakcie kopania i walki. Pochodzą ze świata Sonica, ale w wyniku Kontroli Chaosu przeniosły się do świata ludzi, do starej świątyni, gdzie odnalazł je Hawk i przekazał Knucklesowi. Kolczatka zaczął odtąd regularnie wykorzystywać szpony, głównie podczas walk z Chaosem i Metarexami.

Opis Edytuj

Łopatowe Szpony to szare, metalowe szpony z dwoma wielkimi pazurami, a także czerwonymi mankietami. Jak sama ich nazwa wskazuje są przydatne podczas kopania. Za ich pomocą Knuckles może przekopać się przez ziemię, piasek, albo też i gruzy. Są także przydatne

Historia Edytuj

Saga Szmaragdów Chaosu Edytuj

W odcinku Przygody Knucklesa i Hawka Knuckles przypadkowo znalazł Łopatowe Szpony u Hawka. Jak się okazało, Hawk znalazł je w starej świątyni, z której kolczatka wcześniej go uratował. Knuckles wykorzystał Łopatowe Szpony do wykopania Szmaragdu Chaosu, który został zagrzebany pod gruzami starego metra w Oriental City.

Saga Chaosa Edytuj

W odcinku Walka na Jajostatku Knuckles wykorzystał Łopatowy Szpon do zaatakowania Chaosa 6, odgarniając część jego wodnej skóry z wrażliwego punktu. Umożliwił w ten sposób Sonicowi zadanie decydującego uderzenia potworowi.

Saga powrotu do domu Edytuj

W odcinku Sonic kontra potwór z podziemi Knuckles wykorzystał Łopatowe Szpony do przekopania się do Murazji przez kamienną ścianę we wnętrzu wulkanu.

Saga Metarexów Edytuj

W odcinku Planeta pełna wody Knuckles wyciągnął Łopatowe Szpony na Planecie Secco, aby kopać w pokrywającym ją piasku w poszukiwaniu Szmaragdu Chaosu. Jednakże Cream, Cheese i Cosmo znalazły szmaragd przed nim. W odcinku Wróg w potrzebie Knuckles wykorzystał Łopatowe Szpony do zaatakowania Metarex Jumpee, ale Metarex był niewrważliwy na jego ataki. W odcinku Walka w lodowym pałacu Knuckles próbował wykorzystać Łopatowe Szpony do przebicia się przez lodową ścianę, która chroniła Szmaragd Chaosu na Planecie Breezy. Lód okazał się jednak zbyt gruby. W odcinku Podziemny sekret Knuckles wykorzystywał Łopatowe Szpony do przekopania się przez zawalone głazy, za którymi uwięzieni byli Tails i Cosmo. W odcinku Misja - dobrana para Knuckles wykorzystał Łopatowe Szpony do wymierzenia kary dla Chaotix, którzy pomalowali jego twarz. Knuckles zadał im kilka uderzeń, ale jednocześnie uszkodził dekoracje na przyjęcie-niespodziankę, urządzane przez Cosmo i Tailsa. W odcinku Krytyczna sytuacja Knuckles próbował wykorzystać Łopatowe Szpony do zaatakowania Yellow Zelkovy. Zadał mu kilka uderzeń, ale nie wyrządziły one przeciwnikowi żadnych szkód. W odcinku Kim są Metarexy? Knuckles wykorzystał Łopatowy Szpon do złapania się skalnej ściany jedną ręką. Drugą próbował złapać Yellow Zelkovę, który wpadał do lawy. Nie udało mu się jednak uratować rywala. W odcinku Anioł złośliwości Knuckles wykorzystał Łopatowe Szpony podczas walki z Black Narcissusem.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria