FANDOM

Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w serii Sonic Boom.
Cudzy1 No. Justice must be had by any means necessary. Cudzy2
Shadow the Hedgehog, Sonic Boom: Shattered Crystal

Shadow the Hedgehog (シャドウ・ザ・ヘッジホッグ Shadō za Hejjihoggu?) – postać pojawiająca się w serii Sonic Boom. Shadow to antropomorficzny czarny jeż, znany jako Najpotężniejsza Forma Życia. Shadow jest samotnikiem i największym rywalem Sonica.

Historia Edytuj

Gry Edytuj

Sonic Boom: Rise of Lyric Edytuj

Shadow Rise of Edge

Shadow atakuje Sonica i Tailsa

Shadow obserwował z ukrycia Eggmana i Metal Sonica, stojących przed wejściem do grobowca, w którym zamknęli się Team Sonic. W opuszczonym ośrodku badawczym zaatakował Sonica i Tailsa, którzy otworzyli portal do podróżowania w czasie. Shadow próbował ich powstrzymać przed wejściem do portalu, szydząc z Sonica. Po długiej walce, która odbyła się między różnymi portalami, Sonic kopnął Shadowa i wrzucił go do portalu. Pod koniec gry Shadow wypadł z portalu, kiedy Team Sonic pokonali Lyrica. Shadow niechętnie pochwalił ich osiągnięcie, po czym odszedł.

Sonic Boom: Shattered Crystal Edytuj

Shadow Shattered Edge

Shadow po pokonaniu przez Team Sonic

Shadow przyłapał Lyrica na eksploatowaniu pewnego obszaru. Nie sprzeciwiał się mrocznemu poczuciu sprawiedliwości węża, który chciał zdobyć Lost Crystal of Power. Lyricowi spodobał się styl Shadowa i chciał go przeciągnąć na swoją stronę. Czarny jeż mu jednak odmówił, więc Lyric założył mu urządzenie sterujące umysłem. Będąc pod kontrolą Lyrica, Shadow zaatakował Team Sonic, lecz Sonic pokonał go w wyścigu i ogłuszył. Kiedy Shadow się obudził, próbował dojść do tego co się właśnie stało. Shadow ściągnął z głowy urządzenie, które sterowało jego umysłem. Tails przeanalizował je i wyjawił prawdę. Wtedy pojawił się hologram Lyrica, który ogłosił swoje plany i ostrzegł bohaterów, aby nie wchodzili mu w drogę. Shadow kazał mu stanąć do walki, ale wąż odmówił i rozłączył się. Shadow ruszył samotnie aby odnaleźć Lyrica i się zemścić. Pod koniec gry dotarł na latającą fortecę węża. Następnie zniszczył jego wielkiego robota i kopnął Lyrica, który wypadł przez właz otworzony przez Sonica. Team Sonic docenili wartość swojej współpracy, ale Shadow uznał ich za żałosnych i odszedł, twierdząc, że nadal jest lepszy od Sonica.

Serial Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Boom Shadow vs Sonic

Pojedynek Shadowa i Sonica

W odcinku Super Team Eggmana Shadow przybył na kwaterę na wyspie Eggmana, gdyż otrzymał zaproszenie od doktora na zebranie złoczyńców. Shadow szybko jednak opuścił Eggmana i jego drużynę, ponieważ uznał ich za głupców. Wrócił potem podczas ataku doktora na wioskę, kiedy Eggmanowi nie udało się pokonać Sonica, mimo sporej pomocy. Shadow osobiście postanowił rozprawić się z niebieskim jeżem, ale przeszkadzał mu w tym Eggman. Ostatecznie jednak Shadow wgniótł Sonica w ziemię. Eggman zrobił sobie wtedy zdjęcie z nim, ale niestety flesz aparatu oślepił czarnego jeża. Sonic w końcu wykorzystał okazję i pokonał go. Czarny jeż postanowił się wycofać, mówiąc Sonicowi, że spotkają się kiedy indziej i stoczą pojedynek na jego zasadach.

W innych grach Edytuj

Sonic Dash 2: Sonic Boom Edytuj

W Sonic Dash 2: Sonic Boom Shadow jest jedną z grywalnych postaci. Aby go odblokować, trzeba mieć co najmniej 11 poziom i kupić go za 300 czerwonych pierścieni. Zadaniem Shadowa jest biec na niekończącym się torze, omijając przeszkody i przeciwników, oraz zdobyć jak najwięcej punktów. Jego specjalna umiejętność to Chaos Spear, która pozwala niszczyć przeciwników i bomby.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Shadow jest zimny i nieczuły. Prezentuje siebie jako arogancką i dosadną postać. Shadow jest bardzo agresywny i okrutny. Nie oszczędza swoich wrogów i nie cierpi, gdy ktoś wchodzi mu w drogę. Uważa, że sprawiedliwość powinna zostać uczyniona wszelkimi możliwymi sposobami. Mimo tego, czyny Shadowa nie są skierowane w stronę zła, a raczej jego własnej dumy. Shadow jest cichy i nie interesują go praktycznie żadne sprawy. Shadow jest odważny, nigdy nie ucieka przed konfrontacją. Do celu zawsze dąży z wielką determinacją, wykorzystując wszelkie możliwe środki. Główną cechą Shadowa jest jego aspołeczność. Shadow chce działać tylko samotnie. Nigdy nie pracuje dla kogoś z własnej woli, a przyjaźń uważa za przejaw słabości. Jest bardzo poważny i nie toleruje głupich zachowań. Otwarcie krytykuje osoby, które uważa za głupców. Shadow nie zapomina także wyrządzanych mu krzywd i nie spocznie, póki nie dokona zemsty.

Wygląd Edytuj

Shadow jest czarnym jeżem. Jego oczy mają karmazynowy kolor. Posiada dodatkowo czerwone paski na futrze, głównie w okolicach kolców wychodzących mu z tyłu głowy. Na klatce piersiowej wyrasta białe futro. Shadow nosi białe rękawiczki z czerwonymi karwaszami i złotymi pierścieniami, a także czerwono-biało-czarne buty.

Moce i umiejętności Edytuj

Shadow jest bardzo potężną postacią. Swoją siłą i szybkością dorównuje Sonicowi. Przy poruszaniu się dużą rolę odgrywają jego rakietowe buty. Shadow jest biegły w walce wręcz. Jego technika opiera się głównie na brutalnym kopaniu przeciwnika. Shadow może wgnieść swojego rywala w ziemię z taką siłą, że wytworzy się krater. Umie również wykonać Spin Attack, który pozwala mu zwinąć się w kulkę. Shadow może wtedy niszczyć, odpychać albo powalać przeszkody i przeciwników. Jest również bardzo wytrzymały i po otrzymaniu uderzenia może się szybko podnieść, nawet jeśli nie przyłożył się za bardzo do obrony. Jako Najpotężniejsza Forma Życia, Shadow posiada zdolności które pozwalają mu skupiać wokół siebie energię. Shadow może otaczać się czerwoną aurą, która wzmacnia jego ataki i czynią go praktycznie niezniszczalnym. Shadow może strzelać Chaos Spears, które są pociskami energii, a także wytwarzać eksplozję energii o nazwie Chaos Blast. Potrafi się też teleportować.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo twórcy nie planowali wykorzystywać Shadowa w serialu Sonic Boom, ponieważ jego mroczna postać nie pasowałaby do żartobliwego klimatu. Po długiej pracy udało się jednak znaleźć dla Shadowa rolę w odcinku Super Team Eggmana.
  • W japońskiej wersji Sonic Boom: Rise of Lyric Shadow posiada bardziej mechaniczny głos, co może wskazywać na to że Lyric przejął kontrolę nad jego umysłem za pomocą mikro-czipa. Jeden z niewykorzystanych dialogów Tailsa również wskazuje na to, że na głowie Shadowa znajduje się pewne urządzenie. W innych wersjach gry Shadow ma normalny głos.
  • Shadow pojawił się w serii Sonic Boom jako jedna z dwóch najbardziej lubianych przez fanów postaci, obok Metal Sonica.
  • Kiedy Shadow zwija się w kulkę, otacza go karmazynowa aura. W grach jest otaczany prze żółtą aurę.