Cudzy1 Before this is over, I'll show you the true power of Chaos Control! Cudzy2
Shadow the Hedgehog, Sonic Adventure 2

Shadow the Hedgehog – trzeci, a następnie ósmy i finałowy boss Hero Story w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. W obu walkach grywalną postacią jest Sonic the Hedgehog.

Boss Edytuj

Pierwsza walka Edytuj

Pierwsza walka z Shadowem ma miejsce po poziomie Metal Harbor, w dżungli na Prison Island. Areną jest kwadratowy kawałek ziemi, otoczony małym płotem. Dookoła arenę otacza woda. Na arenie pojawia się kilka roślin, a także jedno drzewo. W trakcie walki Shadow posługuje się jedynie Homing Attackiem, Jump Dashem i Spin Jumpem. Gracz może zderzać swój Homing Attack z bossem, ale wtedy nikt nie otrzyma obrażeń. Shadow dokończy również swój Jump Dash i wyląduje na ziemi, aby za chwilę ponowić ten atak. Gracz może również unikać jego Homing Attacku wykonując Somersault. Dobrze wymierzony Somersault może również zadać obrażenia bossowi. Aby trafić Shadowa, należy uderzyć go chwilę po tym jak wykona swój własny atak i będzie stał w miejscu. Boss zostaje pokonany po otrzymaniu trzech uderzeń.

Druga walka Edytuj

Druga walka z Shadowem ma miejsce po poziomie Final Rush. Jest również ostatnim bossem w Hero Story. Areną jest długa i prosta trasa z platform na Kosmicznej Kolonii ARK. Kolejne platformy zaczynają się zapadać, z upływem czasu, w przestrzeń kosmiczną. Po bokach areny unoszą się również czasami meteoryty, na które trzeba uważać. Na platformach występują co jakiś czas trasy z pierścieni, na których można wykonać Light Speed Dash. Co więcej, po upływie 10 minut trasa zakończy się - platformy przed graczem zaczną się zapadać i nie będzie możliwości znalezienia żadnego gruntu pod nogami. Sam Shadow jest teraz znacznie silniejszy. Przez cały czas będzie biec do przodu. Zatrzyma się jedynie wtedy, kiedy gracz zostanie zbytnio w tyle. Będzie wtedy wykonał swój specjalny atak, którym jest Włócznia Chaosu. Shadow wystrzeliwuje w gracza żółte włócznie energii chaosu, które można ominąć skacząc z dala od nich lub wykonując Spin Dash. Jeśli natomiast gracz wyprzedzi Shadowa, ten będzie go próbował uderzyć Homing Attackiem, który można odbić wykonując po prostu Spin Jump lub Spin Dash. Gdy Shadow będzie już daleko w tyle, wykona Kontrolę Chaosu i w błysku zielonej energii pojawi się przed graczem, wznawiając wyścig. Pierwsze dwa lub trzy uderzenia mogą być zadane bossowi przez zwykły Homing Attack. Później jednak Shadow będzie odbijał Homing Attacki wykonując własny Spin Jump. Na zadanie mu uderzeń istnieją jeszcze dwa sposoby. Kiedy Shadow wykonuje Włócznię Chaosu, gracz może do niego podbiec i wskoczyć, albo uderzyć Spin Dashem. Druga metoda sprawdza się wtedy, kiedy Shadow znajduje się na trasie z pierścieni. Można wtedy wykonać Light Speed Dash, który zada mu obrażenia. Boss zostaje pokonany po otrzymaniu 5 uderzeń.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Shut Up, Faker!
For True Story

Galeria Edytuj

Pierwsza walka Edytuj

[?
]
Galeria

Druga walka Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

Sonic vs Shadow Big

Big the Cat w pierwszej walce Sonica z Shadowem

  • W pierwszej walce pojawia się Big the Cat. Można go znaleźć pod kratą w ziemi.
  • Remake drugiej walki pojawia się jako jedna z trzech walk rywali w Sonic Generations.
  • W trakcie drugiej walki Shadow wypowiada słowa This is the ultimate.. przed wykonaniem Kontroli Chaosu. Pełna wypowiedź brzmi This is the ultimate power!, ale w grze jest ucięta.