You'll never menace the world with Eggman Land again. I'll destroy you first!

Shadow the Hedgehog, Sonic the Hedgehog #5

Shadow the Hedgehog, znany jako Najpotężniejsza Forma Życia – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to czarny jeż, stworzony przez Profesora Geralda Robotnika, dziadka Doktora Eggmana, na pokładzie Kosmicznej Kolonii ARK ponad 50 lat przed wydarzeniami z komiksów.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Po tym jak Sonic został pokonany przez Doktora Eggmana, Shadow prowadził samotną walkę z siłami Imperium Eggmana. W ostatnich dniach wojny przyłączył się do Resistance. Po zakończeniu wojny i porażce Imperium Eggmana, zły doktor przepadł bez śladu. Shadow, wraz z Rouge opuścił Resistance i rozpoczął poszukiwania Eggmana.

The Fate of Dr. Eggman[edytuj | edytuj kod]

Shadow odnajduje Eggmana

W Sonic the Hedgehog #5 Shadow i Rouge znaleźli Sonica, Chaotix i samego Doktora Eggmana w Windmill Village. Shadow miał zamiar zniszczyć doktora, aby jego imperium już nigdy więcej nie zagrażało światu. W Sonic the Hedgehog #6 Shadow próbował zniszczyć Eggmana, ale Sonic zaczął go odciągać. Jeż wywabił go poza wioskę, gdzie stoczyła się walka. Shadow w końcu dał się przekonać Sonicowi, który przypomniał mu dobre uczynki Eggmana z przeszłości. Wypomniał także czasy, kiedy Shadow próbował zniszczyć niebieskiego jeża, a nawet całą planetę. Gdy Shadow usłyszał od Sonica o Eggman Landzie, zdał sobie sprawę z tego że został wywabiony. Shadow powrócił do wioski i kazał Eggmanowi pokazać jego Eggman Land. Doktor zaprowadził go do szopy, gdzie znajdowała się niewinna atrakcja. Eggman stworzył ją, aby dzieci z wioski miały się gdzie bawić. Shadow postanowił zostawić doktora i udać się w swoją stronę.

The Battle for Angel Island[edytuj | edytuj kod]

Shadow kontra Neo Metal Sonic

W Sonic the Hedgehog #9 Shadow i jego przyjaciele zebrali się w Resistance HQ, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Podczas lotu na wyspę Shadow przyznał, że dołączył do bohaterów z własnych powodów. Po tym jak Egg Fleet rozpoczęła ostrzał, a statek Resistance rozbił się, Shadow odłączył się od zespołu i postanowił działać samotnie. W Sonic the Hedgehog #10 Shadow przybył Sonicowi i Knucklesowi na ratunek, pozbawiając Super Neo Metal Sonica jego mocy, dzięki Włóczni Chaosu. Następnie wbił robota z powrotem w jego tron i zamierzał go wykończyć. Sonic jednak powstrzymał go, ostrzegając przed tym że robot skopiuje jego bio-dane. Było jednak za późno. Neo Metal Sonic posiadał bio-dane Sonica, Najpotężniejszej Formy Życia, oraz moc Głównego Szmaragdu. Shadow próbował przerwać transformację, ale nie mógł przebić się przez osłonę robota. Forteca Neo Metal Sonica stopiła się w Master Overlorda, z którym bohaterowie musieli stanąć do walki na spadającej do oceanu Anielskiej Wyspie. W Sonic the Hedgehog #11 Shadow, Sonic i Knuckles walczyli z Master Overlordem na spadającej Anielskiej Wyspie. Robot złapał ich po pewnym czasie i zaczął lecieć z nimi w stronę statku Egg Fleet, który przechwyciło Resistance. Sonic przedstawił wtedy swój plan, który polegał na wyrwaniu Głównego Szmaragdu z zasilania robota. Shadow pomógł w uwolnieniu się ze szponów Master Overlorda, po czym razem z Soniciem przystąpił do niszczenia skrzydeł. Za cel obrał sobie prawe skrzydło. Walka trwała do momentu, w którym Master Overlord zrzucił wszystkich bohaterów z siebie. Shadow próbował wykorzystać swoje rakietowe buty aby zmniejszyć spadek, ale ostatecznie został złapany przez Silvera. Po tym jak Master Overlord został zniszczony, a Główny Szmaragd zwrócony na Anielską Wyspę, Shadow postanowił dłużej nie zostawać i odszedł w swoim kierunku.

Crisis City[edytuj | edytuj kod]

Shadow jako Zombot

W Sonic the Hedgehog #18 Shadow, Rouge i Omega udali się do Sunset City, aby uratować miasto przed Metal Virusem Doktora Eggmana, który zmieniał wszystko co żywe w Zomboty. W Sonic the Hedgehog #19 Shadow postanowił zorganizować transport dla ocalałych. Udało mu się znaleźć ciężarówkę, która staranował Zomboty zbliżające się do Sonica i Omegi. Shadow obwinił Sonica za wywołanie całej sytuacji, ponieważ powinni byli zniszczyć Eggmana. Co więcej czarny jeż uważał, że Sonic zasłużył na to, aby być zainfekowanym. Po kłótni, Sonic musiał biec aby trzymać swój Metal Virus pod kontrolą. Powiedział także Shadowowi że również powinien biec, jeśli zostanie zakażony, ale czarny jeż dobrze o tym wiedział i nie zamierzał uciekać. Kazał Omedze bronić ciężarówki, podczas gdy sam ruszył do ataku na hordę Zombotów. Shadow długo odpierał wrogów, twierdząc że jako Najpotężniejsza Forma Życia nie może być zarażony. Jednakże zaskoczył się, kiedy po złapaniu i odrzuceniu jednego z Zombotów, na jego dłoni pojawił się Metal Virus. Shadow postanowił jednak walczyć dalej, nie zważając na słowa Rouge, która kazała mu uciekać. Ostatecznie jednak został przytłoczony liczebnością Zombotów i sam stał się jednym z nich. Następnie zaatakował Sonica i przyparł go do ciężarówki. W Sonic the Hedgehog #20 Sonic uwolnił się z uchwytu Shadowa, którego ten nie zdołał skontrować będąc zainfekowanym. Shadow-Zombot walczył następnie z Soniciem, dopóki nie został przez niego odrzucony. Później zaczął ścigać ciężarówką, którą Rouge wiozła ocalałych z miasta. Sonic próbował wtedy zatrzymać Shadowa-Zombota, ale tym razem Shadow zdołał odepchnąć swojego rywala. Gdy jednak ciężarówką mu uciekła, wrócił aby zaatakować Omegę, ale został przez niego złapany i rzucony o ziemię. Później udało mu się rozdrapać tors Omegi, podczas gdy pozostałe Zomboty rozerwały robota. Shadow i inne Zomboty zostali później unieruchomieni przez psychokinetyczne moce Silvera. Po tym jak Tails odratował głowę Omegi, Shadow zaatakował Silvera gdy ten tylko puścił Zomboty, ale nie udało mu się go trafić.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Shadow i Knuckles wracają do normalności po zniszczeniu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #25 Shadow-Zombot pojawił się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Shadow-Zombot był częścią armii, którą Zavok prowadził na Angel Island. Został, razem z innymi Zombotami, rzucony przez Zavoka na latającą wyspę, gdzie stanął przeciwko Sonicowi i jego przyjaciołom. W Sonic the Hedgehog #29 Shadowa-Zombota zaatakował Knuckles, który przysięgał bronić swojej wyspy, ocalałych i Głównego Szmargadu. Shadow zdołał zainfekować kolczatkę i potrącić go, ale został wgnieciony w ziemię. Udało mu się jednak doprowadzić do transformacji Knucklesa w Zombota. Ostatecznie Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Shadow i Knuckles wyzdrowieli, dostrzegając Rouge leżącą na Głównym Szmaragdzie, z którym chciała spędzić ostatnie chwile świata.

Out of the Blue[edytuj | edytuj kod]

Shadow walczący z Metal Soniciem

W Sonic the Hedgehog #30 Shadow ruszył w pościg za Eggmanem, który odlatywał z Angel Island skradzionym promem ratunkowym. Gdy zbliżał się na klif, na którym statek lądował, zaatakował go jednak Metal Sonic. Shadow stoczył z robotem długą walkę, w trakcie której został ostatecznie odrzucony przez robota na ziemię, a Eggman uciekł na bezpieczną wysokość. Wściekły Shadow oglądał odlatujący statek, zaciskając pięść. W Sonic the Hedgehog #31 Shadow udał się do Forest Hill, gdzie pogrążył się w myślach. Rouge znalazła go wkrótce, informując że sytuacja na świecie wydawała się uspokajać, a złoczyńcy pozostawali w ukryciu, choć nie było też śladu po Sonicu i Omedze. Shadow żałował, że nie posłuchał Sonica w Sunset City i tym samym wykluczył siebie z walki, biorąc jego ostrzeżenie za oznakę tchórzostwa. Jako Najpotężniejsza Forma Życia nie mógł sobie pozwolić na takie pomyłki. Odpowiedział również Rouge, że ma u niebieskiego jeża dług, ale jak na razie nie można go nigdzie znaleźć. Rouge poinformowała go dodatkowo o przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, ale postanowił nie skorzystać z zaproszenia.

Chao Races and Badnik Bases[edytuj | edytuj kod]

Shadow powala Clutcha

W Sonic the Hedgehog #33 Shadow był w drodze do White Parku, ponieważ otrzymał informację o handlarzu częściami robotów, który się tu znajdował. Na jezdni natknął się na Amy, Rouge i Cream, które musiały z jego powodu gwałtownie zahamować. Amy próbowała przekonać Shadowa, aby został z nimi, ponieważ chcą odbudować Omegę, ale jeż odmówił i udał się w swoją stronę. Nieco później, na dachu White Park Chateau, Shadow uznał, że jednak plotki okazały się fałszywe. Rozważał też przez chwilę, aby pomóc Amy i Rouge. Nagle dostrzegł zakapturzoną postać uciekającą przez dach. Shadow rzucił się za nią w pościg, myśląc że pracuje dla Doktora Eggmana. Przez chwilę był zaskoczony tym, że zdołała go wyprzedzić. Zdołał ją ostatecznie złapać, lecz został wtedy uderzony przez kłodę i zrzucony z dachu, trzymając w dłoni fragment materiału z płaszcza tajemniczej postaci. W Sonic the Hedgehog #34 Shadow podniósł się po swojej porażce. Udało mu się jednak zdobyć wizytówkę Clutcha, lokalnego handlarza technologią Eggmana. Postanowił złożyć mu wizytę, czując że w tłumie z White Park Chateau nie znajdzie nic pożytecznego. Kiedy znalazł się w apartamencie oposa, jego przypuszczenia się potwierdziły. Znalazł również grupę Chao, którą Clutch więził w klatce. Usłyszał po chwili głos Omegi, którego Rouge zostawiła u Clutcha, aby zrealizować później swój plan. Shadow jednak wprowadził swoje zmiany i gdy tylko Rouge i jej przyjaciółki zjawiły się w apartamencie, zaatakował oposa, powalając go swoim kopnięciem. Pokazał im następnie klatkę z Chao, po czym udał się poszukać dla siebie prawdziwego wyzwania.

Shadow rusza do rewanżu ze Starlinem

W Sonic the Hedgehog #35 Shadow odnalazł zakapturzoną postać, która go wcześniej pokonała, na kolejce górskiej w White Parku. W trakcie pościgu uratował Sonica, w którego rzucony został wagonik. Tajemniczą postacią okazał się być Doktor Starline, który miał zamiar porwać Tailsa i Rouge. Wysadził również ładunki wybuchowe na pobliskiej górze, wywołując lawinę. Postawił następnie przed bohaterami wybór uratowania ich przyjaciół, albo gości hotelowych w White Park Chateau. W Sonic the Hedgehog #36 Shadow postanowił zignorować gości z chateau i zamiast tego ruszył do walki ze Starlinem, ignorując także związanych Tailsa i Rouge. Kiedy jednak miał stanąć do walki z doktorem, Rouge aktywowała Omegę, który wystraszył Starline'a swoim podgłośnionym alarmem i zrzucił z kolejki górskiej. Starline uciekł wtedy, co nie podobało się Shadowowi. Nie chciał słuchać Rouge, ale ta przekonała go, że będzie musiał żyć z wyborem, którego dokona. Czarny jeż postanowił wtedy pomóc Sonicowi w zatrzymaniu lawiny i dołączył do niego, mówiąc że spłaca swój dług za Sunset City. Obaj ścięli następnie pobliskie drzewa, aby utworzyć z nich barykadę. Mimo tego lawina przedarła się dalej, dlatego jeże ruszyły za nią w pościg. Po tym jak lawina zderzyła się z chateau, goście byli już w bezpiecznym miejscu. Shadow i Sonic zostali pogrzebani pod śniegiem, ale wydostali się szybko i otrzymali gratulacje od swoich przyjaciół. Shadow uznał to jednak za stratę czasu. Po powrocie do Warsztat Tailsa Sonic przyznał, że nie wszystko poszło tak jak trzeba, ale cieszył się, że Shadow pomógł. Czarny jeż odparł, aby Sonic nie myślał o tym zbyt wiele.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Shadow jest ponurym anty-bohaterem, który posiada silne poczucie sprawiedliwości i przeznaczenia. Bardzo wytrwale dąży do swoich celów, wykorzystując do tego wszelkie możliwe środki. Jest w stanie zrobić wszystko co chce, nawet odebrać komuś życie, aby inni byli bezpieczni. Zdarza mu się jednak nie przemyśleć dokładnie swojego postępowania. Shadow jest zwykle cichy i mówi mało, chyba że musi wykonać swoje interesy. Nie pozwala nikomu wchodzić sobie w drogę. Preferuje samotne działanie i nie słucha niczyich rozkazów. Wobec wrogów Shadow jest bezwzględny. Jednak pomimo takiej natury, nie jest kompletnie bez serca. Stara się ukryć swoje uczucia i myśli przed innymi. Można go przekonać do zmiany postępowania, zwłaszcza jeśli przypomina mu się o jego złej przeszłości.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Shadow jest czarnym jeżem, na którego futrze pojawiają się również czerwone akcenty, głównie na kolcach wystających z tyłu głowy pojawiają się paski tej właśnie barwie. Shadow posiada inne ułożenie kolców niż Sonic. Są one nieco sztywniejsze i zadarte lekko w górę. Shadow posiada czerwone oczy. Na dłoniach nosi białe rękawiczki, ze złotymi pierścieniami. Na nogach również położone są pierścienie. Shadow nosi biało-czarno-czerwone buty z napędem odrzutowym.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Umiejętność teleportacji Shadowa

Shadow jest bardzo potężny i szybki. Jest w stanie nadążać za Soniciem, dzięki powietrznym butom które są źródłem jego szybkości. Buty posiadają małe silniki odrzutowe, które generują energię potrzebną do osiągnięcia szybkości. Służą także do lepszej koordynacji podczas walki, lub wykonywania potężniejszych kopnięć. Shadow jest również bardzo akrobatyczny i zwinny, tak samo jak Sonic. Potrafi wykonywać Spin Attack, podczas którego zwija się w kulkę i uderza z destrukcyjną siłą. Za pomocą tego ataku może przeciąć się przez niemal każdą substancję. Oprócz tego w walce wręcz również jest zdolny. Jego ataki opierają się na seriach brutalnych kopnięć, oraz silnych uderzeń pięści. Potrafi także wytwarzać niewielkie trąby powietrzne, rozrzucające pobliskich przeciwników. Shadow dysponuje także zdolnością teleportacji na długie dystanse. Z tej samej mocy wynika zdolność czarnego jeża do wytwarzania Włóczni Chaosu. Shadow może się nimi posługiwać jak normalnymi włóczniami. Pozwalają nie tylko ranić wrogów, ale również wysysać z nich energię Chaosu.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]