FANDOM

Ten artykuł jest tylko zalążkiem!

Shade the Echidna (シェイド・ザ・エキドゥナ Sheido za Ekiduna?) – kobieta, kolczatka z Klanu Nocturnus i jedna z postaci występujących w grze Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood. Jest lojalną wobec swojego władcy, Imperatora Ix, dowódcą sił Maruderów. Przez ponad 4000 lat była, wraz ze swoimi pobratymcami, uwięziona w Twilight Cage.

Historia Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Shade to trudna, zdyscyplinowana i szlachetna postać, dodatkowo przeciwieństwo Rouge the Bat. Jest lojalna i nie boi się stanąć w obronie, tego co uważa za słuszne. Jest wyszkolona w sztuce kamuflażu i używaniu zaawansowanych broni.

Jako dawny mieszkaniec Twilight Cage i wysokiej rangi oficer klanu Nocturnus, jest bardzo obeznana w rasach i miejscach tego alternatywnego wymiaru. Pomaga swojej drużynie, informując ich o planach Imperatora.

Jest pod wrażeniem Sonic'a i Knucklesa oraz walczy razem z nimi, aby odkupić swój nieświadomy udział w planach Ixa o dominacji nad światem

Wygląd Edytuj

Shade ma pomarańczowe futro, brzoskwiniowy pyszczek i liliowe oczy, podkreślone przez plamy dużo jaśniejszego (prawie białego) futra. Na każdym oku ma pojedynczą lekko podkręconą rzęsę. Ma siedem zwisających z czubka głowy dredów z jasnym wzorem zygzaka przy końcówkach, wyraźnie krótsze niż te u Knucklesa, które mogą być spięte opaską. Ma także mały czarny nos i długi zygzakowy ogon, taki jak u Knucklesa i Tikal.

Moce i umiejętności Edytuj

Po treningu w Nocturnus Militarny, Shade stała się zdyscyplinowanym i potężnym wojownikiem. Nawet lider klanu Imperatora Ix, posiadający wysokiej klasyfikacji umiejętności z poważaniem uznaje ją za swojego najlepszego wojownika. Kolejnym dowodem na umiejętności Shade jest to, że potrafi wykonać nawet najtrudniejsze misje, które otrzymała.

Shade jest zarówno agentem, jak i szpiegiem wojskowym klanu Nocturnus, była szkolona w sztuce kryminalistki i infiltracji, jest zdolna szpiegować najtrudniejszych wrogów, nie zwracając przy tym na siebie uwagi. Dzięki treningom wojskowym, dziewczyna zyskała szybkość aby nadążyć za Soniciem. Ma też ogromną siłę fizyczną, aby samodzielnie pokonać Knuckles'a, choć mogło to być spowodowane tym że czerwony kolczatka był już zmęczony walką z innymi żołnierzami.

Jest także bardzo inteligenta, choć nie jest geniuszem. Jako wysokiej rangi dowódca wojskowy, kolczatka jest bardzo liczącym się strategiem i może ustalić najlepszy kierunek działań podczas misji.

Jako że jest kolczatką, jest idealnym wspinaczem i może wchodzić po ścianach, nie zależnie z jakiego materiału są wykonane.

Kiedy jest zmuszona do bezpośredniej walki, Shade polega na technologi w swoim arsenale. Dzięki właściwością swojego stroju, może przejść nie zauważona przez swoich wrogów.

Główną bronią Shade są jej Leech Blade. Są to dwa ostrza, różowej energii, które wysuwają się z nadgarstków. Służą one, aby wyssać energie życiową przeciwka, aby uzupełnić swoją. Uważa się że kolczatka wykorzystuje broń z dużą precyzją i dokładnością

Choć nie jest to pokazywane zbyt często, Shade także korzysta z materiałów wybuchowych. Posiada ona żółto-czarny granat (wykorzystywany przy Echidna Rush), który nie tylko tworzy zasłonę, ale i także szkodzi przeciwnikom.

Jak każdy członek klanu Shade, posiada pas osnowy. Ta zaawansowana technologia, pozwala jej uciec z Twilight Cage i teleportować się na krótkie dystanse.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksowej adaptacji Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood, kilka razy zwrócono się do niej Shade the Goat (pl. Kózka Shade). Prawdopodobnie było to zamierzone, aby utrzymać rasę kolczatki w tajemnicy. Mogło być też spowodowane wyglądem jej hełmu, który przypomina dwa koźle rogi.
  • Shade dzieli kilka podobieństw, z komiksową postacią Julie-Su. Obie są kolczatkami i posługują się technologią podczas walk.
  • Jest pierwszą postacią noszącą pełen zestaw odzieży.
  • Jest podobna do Shadowa. Oboje potrafią się teleportować, są znacznie starsi niż wskazuje na to ich wygląd i mają 4 takie same litery na początku imion.
  • Pomimo, że nie nadziwi Ixa, to nadal tytułuje go lordem.
  • W dialogach Sonic Chronicles, usta Shade są prawie nie widoczne ze względu na kąt głowy w jej grafice.
  • Hełm Shade przypomina głowę NiGHTS.
  • Ze względu na proces Kena Pendersa przeciwko Sega i Archie Comics, jest mało prawdopodobne, że Shade pojawi się w przyszłych grach.