FANDOM

Sega Smash Pack – seria kompilacji, zawierających gry wydane w większości na konsolę Sega Mega Drive. Sega Smash Pack ukazywało się w latach 1999-2002 na trzech platformach: PC, Dreamcast i Game Boy Advance.

Gry Edytuj

PC Edytuj

Pierwszy Sega Smash Pack został wydany w 1999 roku na komputery PC. Zawierał 8 gier, w tym jedną z serii Sonic the Hedgehog. Gry z tej kompilacji to:

  • Sonic Spinball
  • Altered Beast
  • Columns
  • Golden Axe
  • Out Run
  • Phantasy Star II
  • The Revenge of Shinobi
  • Vectorman

Drugi Sega Smash Pack na PC wydano w 2000 roku. Również zawierał 8 gier, w tym jedną z serii. Gry z tej kompilacji to:

  • Sonic the Hedgehog 2
  • Comix Zone
  • Flicky
  • Kid Chameleon
  • Sega Swirl
  • Shining Force
  • Super Hang-On
  • Vectorman 2

W 2001 roku wydano Sega Smash Pack: Twin Pack, który zawierał obie kompilacje wydane w poprzednich latach na PC. Pojawił się w nich jednak błąd niekompatybilności. Sega Smash Pack 1 może się nagle zamknąć bez ostrzeżenia, po upływie pewnego czasu. Jest to prawdopodobnie spowodowane przez patch, który wyłącza wykrywanie płyty CD.

Dreamcast Edytuj

Trzeci Sega Smash Pack wydano na konsolę Sega Dreamcast w 2001 roku, tylko w Ameryce Północnej. Otrzymał nazwę Sega Smash Pack Volume 1 i zawierał 12 gier, z czego 8 pojawiło się w poprzednich kompilacjach. Umieszczono tu jedną grę z serii Sonic the Hedgehog. Gry z tej kompilacji to:

  • Sonic the Hedgehog
  • Altered Beast
  • Columns
  • Golden Axe
  • Phantasy Star II
  • The Revenge of Shinobi
  • Sega Swirl
  • Shining Force
  • Vectorman
  • Streets of Rage 2
  • Virtua Cop 2
  • Wrestle War

Game Boy Advance Edytuj

Czwarty Sega Smash Pack wydano w 2002 roku na konsolę Game Boy Advance. Zawierał trzy gry z czego dwie pojawiły się w poprzednich kompilacjach. Gry z tej kompilacji to:

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W wersji Sega Smash Pack na PC, Sega wykorzystała licencję na fanowski emulator do konsoli Mega Drive - KGen.
  • Wersja na Dreamcast została skrytykowana za swój pstrokaty wygląd i słabą emulację muzyki. Wersja na Game Boy również spotkała się z krytyką, z powodu licznych technicznych problemów i braku trybu wieloosobowego w Golden Axe.