Cudzy1.png The Challenge Will Always Be There! Cudzy2.png
Slogan

Sega Master System – 8-bitowa konsola wydana przez Segę w 1986 roku. Rywalizowała z cieszącą się dużą popularnością Nintendo Entertainment System (NES). Mimo swoich bardziej zaawansowanych możliwości technicznych, Master System nie zdołał odnieść sukcesu w Ameryce Północnej i Japonii. Jednakże dużą popularnością cieszył się w Europie i Brazylii. Produkcja konsoli w Japonii została wstrzymana w 1991 roku, w Ameryce w 1992 roku, a w Europie dopiero w 1996. W Brazylii nadal jest jednak produkowana z powodu ogromnej popularności.

Przenośna konsola Sega Game Gear wzorowana jest na budowie Master System, co pozwala na kompatybilność z różnymi grami wydanymi na oba systemy. Jednakże przenoszenie gier z Game Gear na Master System skutkuje pewnym spadkiem jakości graficznej. Wszystkie gry z serii Sonic the Hedgehog wydane a tej konsoli są jednocześnie dostępne na Game Gear.

Gry z serii Sonic the Hedgehog[edytuj | edytuj kod]

SonicTheHedgehog-SMS-EU-capa.jpg Sonic 2 8 bit MS EU.png SonicChaosOkładka.png
Sonic the Hedgehog Sonic the Hedgehog 2 Sonic Chaos (tylko Europa)
MBM MS EU.png Spinball Master System.png Sonic Blast Brazil.png
Dr. Robotnik's Mean Bean Machine Sonic the Hedgehog Spinball Sonic Blast (tylko Brazylia)

Wprowadzone postacie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Master System to jak dotąd jedyna konsola Segi, która posiadała dwie różne nazwy w tym samym regionie.
  • Sonic the Hedgehog 2 na Master System został wydane tylko w Europie i Ameryce Południowej, Sonic Chaos tylko w Europie, a Sonic Blast jedynie w Brazylii.
  • Master System nie posiada żadnych ekskluzywnych gier z serii, gdyż wszystkie zostały jednocześnie wydane na Game Gear.
  • Master System jest najdłużej produkowaną konsolą na świecie. Szczególnie popularna jest w Brazylii, nawet 33 lata po jej premierze w Japonii.
  • Oficjalnie na Master System wydano 318 gier.