No desert has shiftier sands than this treacherous terrain. Play the sands to your advantage. Time your attack on the Skorp just right!

Instrukcja

Sandopolis Zone (サンドポリス Sandoporisu?) – trzeci poziom w grze Sonic & Knuckles i dziewiąty w Sonic 3 & Knuckles. Składa się z dwóch aktów. Następuje po Flying Battery Zone, a poprzedza Lava Reef Zone.

Opis[]

Sandopolis rozgrywa się w pustynnych rejonach Angel Island. Gracz trafia tutaj po wyskoczeniu z Flying Battery Zone i wpada do piasku. Akty różnią się między sobą, jednak w obu dominują piaszczyste struktury, piaskospady oraz ruchome piaski. Akt pierwszy rozgrywa się na pustyni oraz w ruinach na tejże. W tle widać piramidy, niebo oraz nieprzebrane połacie piasku. Drugi akt rozgrywa się wewnątrz jednej z piramid.

Częstym elementem są ruchome bloki oraz kolumny, które poruszają się w pionie lub poziomie. Na niektórych znajdują się kolce, inne natomiast są w takich miejscach, aby zgnieść nieostrożnego gracza. Ważnym elementem są piaskospady, występujące w kilku formach: na jednych się zjeżdża, na wąskich pionowych oraz poziomych można się przesuwać, a na innym automatycznie wznosić się. Ruchome piaski mogą zabić gracza, jeżeli w nich zatonie, ale mogą także prowadzić do innych sekcji. Unikatowe dla poziomu są pętle narożnikowe, przez które gracz musi przebiec kilka razy, aby się wydostać.

Do przemieszczania się po poziomie służą również inne elementy rozgrywki. Gracz może popychać kamienne bloki, które po zrzuceniu z krawędzi mogą opaść na specjalne prowadnice, po których będą się poruszać. Przy wielkich jasnoniebieskich budowlach lub pomiędzy nimi rozwieszone są gdzieniegdzie liny, zaś przy zwykłych ścianach lub nad piaskami są platformy, aktywowane poprzez wejście na nie.

Akt drugi zawiera niespotykane w pierwszym elementy. Rozgrywa się on w piramidzie, która wyłania się pod koniec aktu pierwszego. Poza elementami z aktu pierwszego, znajdują się tu specjalne włączniki, aktywujące drzwi oraz inne mechanizmy. Ponadto, w wielu miejscach znajdują się włączniki światła. Należy ich używać, aby utrzymać piramidę w jasności. Gdy jest spowita w mroku, nawigacja jest utrudniona, a ponadto (po uwolnieniu) ujawnia się pełna forma Hyudoro. Zostają one uwolnione z kapsuły w historii Sonica i pozostają w piramidzie w trakcie historii Knucklesa. Akt drugi zawiera także sekcje, w których gracz musi uciekać przed wnoszącym się piaskiem przez labirynt pułapek.

Po pokonaniu bossa, postacie udają się do Lava Reef Zone. Sonic i Tails wpadają do dziury, zaś Knuckles przechodzi.

Położenie wielkich pierścieni[]

Akt 1[]

  1. Na początku poziomu należy zjechać w dół tylko po pierwszej zjeżdżalni, a następnie wbiec na górę. Należy następnie kierować się w prawo, zeskoczyć w dół i skierować się w lewo. Tam trzeba przetoczyć się pod zgniataczem do komnaty z pierścieniem.
  2. Po zebraniu pierwszego pierścienia należy biec dalej w prawo i wspiąć się po piaskowym wodospadzie na górną sekcję. Należy biec do najbliższego punktu kontrolnego, a następnie zeskoczyć w dół piaskowego wodospadu z Sandwormami i pobiec w lewo, przetoczyć się pod zgniataczem i do komnaty z pierścieniem.
  3. Początek trasy jest taki sam jak przy drugim pierścieniu, ale zamiast wspinania się po piaskospadzie należy biec dalej w prawo do punktu kontrolnego i piaskowych zjeżdżalni. Pod koniec drugiej zjeżdżalni trzeba skręcić w prawo i popchnąć ruchomy kamień, aby dostać się na platformę prowadzącą do góry. Stąd gracz będzie mógł dostać się do tunelu z pierścieniem.
  4. Tylko dla Tailsa. Należy trzymać się cały czas górnej sekcji. Po piaskospadzie z Sandwormami należy polecieć w górę na platformę, gdzie znajduje się Rock'n. Gracz musi następnie polecieć w górę i w lewo, omijając kolczaste zgniatacze.
  5. W sekcji niżej od poprzedniego wielkiego pierścienia. Należy wskoczyć małej sekcji w której znajduje się Rock'n i czerwony spring po lewej. Gracz musi się potem szybko przetoczyć pod kolczastym zgniataczem.
  6. Po punkcie kontrolnym poprzedzającym kamienną ścianę, po której trzeba zejść na linie, należy obrać górną sekcję nad piaskowym wodospadem. Gracz musi przemieszczać się następnie w prawo, odbijając się od trampolin i unikając zgniataczy, aż trafi do ciemnego pomieszczenia.

Akt 2[]

  1. Tylko dla Knucklesa. Wielki pierścień znajduje się na początku poziomu za zniszczalną ścianą na głównej trasie.
  2. Kolejny wielki pierścień dostępny tylko dla Knucklesa. W sekcji z krzyżującymi się piaskowymi zjeżdżalniami trzeba poszybować w górę prawej zjeżdżalni, aż gracz dotrze do komnaty z pierścieniem.
  3. Trzeci wielki pierścień również jest dostępny tylko dla Knucklesa. Należy trzymać się dolnej sekcji podczas przemierzania labiryntu korytarzy. Należy przejechać na tyrolce między dwiema platformami, wyburzyć ścianę po drugiej stronie i wspinać się między kolcami w górę. Następnie gracz musi przejść przez labirynt korytarzu, a po wyburzeniu drugiej ściany ominąć zgniatacz i wspinać się na górę.
  4. Po długiej piaskowej zjeżdżalni należy wspiąć się po zgniataczach na górną sekcję i kontynuować do korytarza z przyciskami, które czasowo otwierają drzwi. Gracz musi następnie szybko przebiec przez korytarz i tuż za zgniataczem przeskoczyć lub wykonać Spin Dash dla zapewnienia dystansu, aby dostać się do zamkniętej komnaty z wielkim pierścieniem.

Bossowie[]

Guardian[]

Osobny artykuł: Guardian

Guardian

Mini-boss pierwszego aktu. Guardian to kamienny strażnik piramidy. Po wyjściu na zewnątrz zaczyna skakać w kierunku gracza. Chociaż regularne ataki zadają mu obrażenia, to szybko odbudowuje się i wznawia swoje manewry. Gracz musi go zwabić w pobliże piaskowego wodospadu, przetoczyć się pod nim podczas skoku i uderzyć go, zrzucając w przepaść.

Egg Golem[]

Osobny artykuł: Egg Golem (Sonic & Knuckles)

Egg Golem

Robot Eggmana zamaskowany jako kamienny strażnik. Posiada zakończone kolcami ramiona i tułów, a także strzela laserem z kryształu na głowie. Gracz musi wskoczyć ostrożnie po jego ramionach i uderzyć w głowę, aby odsłonić kokpit Eggmana. Bossa można wtedy zaatakować, zanim znowu schowa się pod kamiennym pancerzem.

Przeciwnicy[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Hyudoro Hyudoro (ヒュードロ Hyū doro?)
Hyudoro-sprite.gif
Rock'n Rock'n (ロックン Rokkun?)
Rock'n-sprite.png
Sandworm Nal (ナール Nāru?)
Sandworm-sprite.png
Skorp Skorp (スコープ Sukōpu?)
Skorp-sprite.png

W innych grach[]

LEGO Dimensions[]

Team Sonic Racing[]

Sandopolis w trybie Drużynowej Przygody

W grze Team Sonic Racing Sandopolis pojawia się jako jedna z lokacji w grze. Znajdują się tutaj trzy trasy: Sand Road, Boo's House i Clockwork Pyramid. W trakcie wydarzeń z gry Sandopolis było miejscem wielu wyścigów między różnymi drużynami, które zebrał Dodon Pa.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Sandopolis Zone Akt 1
Sandopolis Zone Akt 2

Ciekawostki[]

  • Podczas grania w trybie fabularnym, drugi akt rozpoczyna się w ciemnościach. Jeżeli jednak gracz wejdzie z level selectu lub zginie, akt będzie rozświetlony od początku.