Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Zmówcie paciorek, patałachy!

Rough the Skunk – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to zły antropomorficzny skunks-najemnik, który współpracuje ze swoim bratem Tumblem.

Historia[]

Przeszłość[]

Krótko przed zakończeniem wojny między Ruchem Oporu, a Imperium Eggmana, Rough i Tumble uratowali Barricade Town, wypędzając z niego siły Eggmana. Obiecując że wzmocnią obronę miasta, Rough i Tumble zostali wpuszczeni do środka. Był to jednak podstęp. Gdy znaleźli się w mieście, zabrali wszystkie Wispony i pozamykali w kapsułach Wispy. Mając całą broń dla siebie zniewolili miasto i uwięzili mieszkańców, którzy nie mogli uciec ponieważ za murami czekały Badniki.

Punkt zwrotny[]

Rough i Tumble terroryzujący mieszkańców miasta

W Sonic the Hedgehog #3 Rough i Tumble bawili się w arsenale broni kosztem zniewolonych mieszkańców. Ich sielanka została wkrótce przerwana przez przybycie Sonica i Knucklesa, który przybył do miasta po tym jak wstrzymane zostały dostawy Wisponów. Rough i Tumble przedstawili się, po czym ruszyli do walki. Rough zaatakował Knucklesa i próbował go pokonać wykonując Cuchnącą Bombę. Został jednak pobity. Rough i Tumble nie mieli szans w starciu, więc postanowili wykorzystać Wispony. Sonic jednak przekonał Wispy, by nie służyły najemnikom. Otoczeni przez wściekłe Wispy Rough i Tumble zostali pokonani i aresztowani. Obiecali jednak, że wkrótce uwolnią się i zemszczą.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Rough i Tumble porywający Eggmana

Rough i Tumble zostali w końcu uwolnieni z więzienia przez Doktora Starline'a, który kazał im przyprowadzić Doktora Eggmana. W zamian Rough i Tumble otrzymaliby broń, która pozwoliłaby im pokonać Sonica. W Sonic the Hedgehog #10 Rough i Tumble znaleźli Pana Złotą Rączkę w Windmill Village i porwali go do Starline'a. W Sonic the Hedgehog #11 Rough i Tumble przybyli do Final Egg, przykuli porwanego do stołu operacyjnego i oddali w ręce doktora, który poddał Eggmana bolesnej terapii elektrowstrząsów, która miała przywrócić mu pamięć. W Sonic the Hedgehog #12 po trzech sesjach Eggman nadal nie odzyskał jednak swoich wspomnień, przez co Rough i Tumble zaczynali się niecierpliwić. Dopiero przybycie Metal Sonica zwróciło doktorowi wspomnienia. Rough i Tumble przedstawili się naukowcowi wygłaszając swoją przemowę i wykonując pozę. Nie zaimponowali jednak doktorowi. Mimo wszystko Eggman postanowił wyposażyć ich w broń, którą mogliby zniszczyć Sonica. Gdy otrzymali jednak plany, wyrazili swoje oburzenie. Doktor jednak pozmieniał schematy broni między nimi, przez co Rough i Tumble zmienili swoje nastawienie i nie mogli się doczekać.

Curse of the Pyramid[]

Rough i Tumble pod opuszczoną piramidą Doktora Eggmana

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Rough i Tumble przybyli do Dusty Desert aby zdobyć skarby, broń i technologię, którą Doktor Eggman zostawił w opuszczonej piramidzie. Wewnątrz aktywowali pułapkę w postaci ścian, które chciały ich zgnieść. Udało im się jednak uciec przed nimi. Kiedy Tumble zaczął obawiać się klątwy, Rough tłumaczył mu że niczego się nie boją, ale sam wystraszył się kiedy usłyszał głos Rouge. Przeczuwając że będzie ona chciała zabrać ich skarb, Rough zabrał Tumble'a i zostawił za sobą cuchnące opary, które miały spowolnić nietoperzycę. Rough i Tumble natknęli się potem na Egg Golema, z którym zostawiła ich Rouge. Udało im się zniszczyć robota, ale Rough przestraszył się Rouge całej w bandażach, która ostrzegała ich przed klątwą. Wystraszony zabrał Tumble'a i zabrał go, uciekając z piramidy.

Infection[]

Rough i Tumble kontra Sonic

W Sonic the Hedgehog #13 Rough otrzymał od Doktora Eggmana nową broń, w postaci wyrzutni pojemników ze śmierdzącymi oparami na ogonie. Rough i Tumble powrócili do Windmill Village i uwięzili mieszkańców w jednym z budynków, a Elder Scruffy'ego przywiązali do drzewa. Czekali następnie na przybycie Sonica, na którym chcieli dokonać zemsty. Gdy jeż pojawił się, przedstawili się i wykonali kolejną pozę. Rough i Tumble nie zamierzali udzielać mu odpowiedzi na temat tego co stało się z Eggmanem, chyba że zostaną pokonani. Rough zdołał trafić Sonica jednym z pojemników, ale ten się nie rozbił. Niespodziewanie skunksa zaatakował od tyłu Tails. Oprócz tego że lis wtrącił się do konfliktu, Rough i Tumble wściekli się tym że bohaterowie skopiowali ich pomysł na przedstawienie się. Rough zaczął strzelać w Tailsa pojemnikami, ale żaden nie trafił. Lis zdołał odbić pocisk z powrotem do Rougha. Opary rozlały się na skunksie i oparzyły go, eliminując z walki. Po tym jak Tumble został pokonany, Rough musiał zdradzić Sonicowi prawdę o Eggmanie. Starline sprowadził jednak ich obu z powrotem do Final Egg. Tam Rough błagał Eggmana o drugą szansę, ale został odepchnięty przez Metal Sonic. Rough zaczął się kłócić z robotem, ale w końcu na ochotnika zgłosił się Starline. W Sonic the Hedgehog #14 Rough i Tumble przyszli do Eggmana i wyznali, że byli niezadowoleni z ostatnich broni, jakie otrzymali. Domagali się możliwości do ponownego starcia z Soniciem. Doktor zapewnił ich, że otrzymają jego najnowszą broń.

Rough i Tumble zamienieni w Zomboty

W Sonic the Hedgehog #15 Cubot powiadomił Rougha i Tumble'a, aby spotkali się z Eggmanem w hangarze trzecim. Gdy stawili się na miejscu, Rough kopnął Cubota z powrotem do Eggmana. Doktor pokazał im następnie dwa plecaki, które mieli otworzyć za pomocą przycisku w razie gdyby sytuacja obróciła się na ich niekorzyść. Rough i Tumble nie dowiedzieli się jednak, co plecaki miały im zapewnić. Nie byli także z nich zadowoleni, ale Eggman pokazał im wtedy wielki czołg ze świdrem i działami. Rough i Tumble za jego pomocą zjawili się w Echo Mine i zniszczyli komputer, z którego informacje próbowali pobrać Amy i Sonic. Rough i Tumble ponownie próbowali się przedstawić za pomocą rymów, ale Sonic skrytykował ich za to, że były nieudane. Rough i Tumble zaczęli się kłócić, ale kiedy Amy nie udało się uderzyć ich czołgu, zaatakowali. Ścigali Sonica i Amy przez korytarze kopalni, aż dotarli do groty z przepaścią pośrodku. Rough skręcił ostro w prawo i zaczął jechać wokół przepaści. Sonic i Amy zaatakowali ich jednak od tyłu, niszcząc kokpit i gąsienice pojazdu. Czołg runął w przepaść, ale Rough i Tumble zdołali się ewakuować. Następnie aktywowali swoje plecaki, z których wylał się na nich Metal Virus, ku ich przerażeniu. Obaj zostali zamienieni w Zomboty, pozbawieni własnej woli i zdolności komunikacji. Rough zaatakował Amy, a kiedy ta uderzyła go Piko Piko Hammmerem, jego ciało rozpadło się. Rough szybko się jednak zregenerował i ponowił atak. Ostatecznie został zrzucony w przepaść przez Sonica, którego częściowo pokrył wirus.

Out of the Blue[]

Rough wystraszony ogonem Tangle

W Sonic the Hedgehog #31 Rough i Tumble zostali przywróceni do normalności po zniszczeniu Metal Virusa, ale nadal byli uwięzieni na dnie przepaści w Echo Mine, powoli umierając z głodu. Zostali jednak wyciągnięci przez Tailsa i Tangle, której ogon Rough pomylił początkowo z pająkiem. Skunksy szybko skorzystały z pomocy, ale nie rozumiały dlaczego bohaterowie byli dla nich mili. Tangle wytłumaczyła im, że chcą dać im drugą szansę, ale Rough i Tumble wyśmiali ją, po czym uciekli, chcąc wznowić swoje niecne uczynki. Jednakże najpierw musieli wydostać się z kopalni, co sprawiało im kłopoty.

Bad Guys[]

Rough i Tumble pokonujący strażników więziennych

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #1 Rough i Tumble próbowali ponownie zdobyć Barricade Town, ale zostali powstrzymani przez uzbrojonych mieszkańców i wtrąceni do Everhold Prison, podobnie jak Mimic i Zavok. W więzieniu odwiedził ich Doktor Starline, który zaoferował im aby się do niego przyłączyli i zemścili na Eggmanie, który wylał na nich Metal Virus. Rough i Tumble nie dali się jednak przekonać i uważali, że to Starline ich oszukał. Ostatecznie jednak Starline obiecał, że stworzy im nową broń, na co bracia zareagowali bardzo entuzjastycznie. Po tym jak zostali uwolnieni ze swojej celi, zamknęli w jednej z nich dyrektora więzienia. Gdy strażnicy więzienni próbowali ich otoczyć, Rough kazał Starline'owi użyć hipnozy, ale nie działała ona na tak duży tłum. Rough i Tumble postanowili więc wziąć sprawy we własne ręce i pokonali wszystkich strażników. Później pomogli powalić strażników w centrum ochrony. Nie byli jeszcze do końca pewni czy chcą pracować ze Starlinem, ale nie mieli też lepszego pomysłu. Ostatecznie udało im się uciec z więzienia wraz z nową drużyną.

Rough i Tumble wykonują Grand Stink Bomber Slam

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Starline przekazał złoczyńcom, że będą musieli zdobyć Power Cores, rdzenie wykorzystywane przez różne maszyny w Imperium Eggmana. Dzięki temu mogliby zwiększyć swoje moce, używając specjalnych adapterów. Rough i Tumble byli również rozbawieni tym, że Starline porównał Mimica do ich głupoty. Później złoczyńcy wzięli udział w ataku na bazę Eggmana. Rough i Mimic zostali wrzuceni przez Tumble'a za mury. Rough utworzył tam zasłonę dymną dla Mimica i zajął się niszczeniem robotów. Tumble dołączył potem do niego i obaj kłócili się o to, który z nich zniszczył więcej maszyn. Przestali jednak, gdy pojawił się Egg Rex. Rough i Tumble szybko zniszczyli go, używając wspólnej zdolności Grand Stink Bomber Slam. Rough wypuścił swoje gazy wewnątrz robota, rozsadzając go od środka. Złoczyńcy zabrali następnie skrzynie z magazynu i załadowali je do ciężarówki, po czym odjechali.

Rough niszczy Egg Knighta

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #3 Rough i Tumble wraz z pozostałymi złoczyńcami byli w drodze do centrum Eggnetu. Próbowali wtedy ułożyć nową rymowankę, w której uwzględniliby nowych członków swojego zespołu. Po dotarciu na miejsce Rough został wyposażony w niebieski Power Core. Zapytał również Starline'a czy sam nie przygotował dla siebie Power Core, jednak doktor zapewniał, że nie ma umiejętności, które mógłby poprawić. Rough wyśmiał go wtedy. W trakcie ataku na bazę Rough wykonał Sprint obrotowy i wystrzelił Tumble'a w kierunku bramy, która została następnie zburzona. Zachwycony swoją nową szybkością Rough wbiegł następnie do środka. Domagał się następnie czegoś do zniszczenia, a Starline pozwolił mu zdewastować wszystko, z wyjątkiem centralnego komputera. Ucieszony skunks jako swój pierwszy cel obrał Egg Knighta, którego przeciął ogonem. Później Zavok wyjawił wszystkim, że Starline próbował ich oszukać i zniszczyć. Rough i Tumble byli początkowo zaskoczeni, ale potem przyznali że i tak od początku tylko udawali, że ufają doktorowi. Zavok zapewnił ich, że będą mieli dostęp do Power Core pozostałych w laboratorium, po czym ogłosił, że Starline przestał już im być potrzebny.

Rough i Tumble opuszczają Zavoka

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #4 Starline użył mocy Tricore aby uciec przed złoczyńcami, co wprawiło Rougha w osłupienie. Zavok kazał mu następnie ścigać Starline'a. Rough szukał doktora po budynku i wołał go, mówiąc że i tak nie zdoła pokonać ich wszystkich. Został wtedy zaatakowany przez Starline'a znienacka i unieruchomiony przez jego toksynę. Powalony Rough zaczął wzywać wsparcie. Tumble próbował go potem pomścić, ale również został otruty. Zavok znalazł Rougha i Tumble'a, obezwładnionych na ziemi i nie był zadowolony z tego, że nie zdołali sobie poradzić z jednym przeciwnikiem. Uznali jednak, że i tak zrobili więcej niż Zavok i postanowili się wypisać z jego zespołu. Rough i Tumble odeszli w samą porę, gdyż niedługo potem Eggman zbombardował budynek. Postanowili wtedy, że zaczną wszystko od nowa, a także że nie potrzebują drużyny, ani lidera.

Hit the Pavement[]

Rough odpędza Chaotix

W Sonic the Hedgehog #48 Rough i Tumble pracowali dla Clutcha, wynosząc skrzynie z jego częściami Badników i bronią poza Central City przez kanały. W trakcie jednego z kursów Rough natknął się na Chaotix i upuścił skrzynię. Udało mu się jednak uciec do pobliskiego korytarza i odpędzić detektywów używając Cuchnącej Bomby. Po powrocie do miejskich doków Rough zdał swojemu pracodawcy raport. Clutch był niezadowolony z rezultatów, ale pozwolił braciom naprawić swój błąd, kiedy Chaotix wkroczyli do magazynu. Rough próbował zaatakować Vectora, lecz został powalony przez jego ogon. Później Charmy użądlił go. Rough i Tumble przerwali walkę, kiedy Espio schwytał Clutcha. Opos zdołał jednak ukraść bomby dymne kameleona i uciekł z miejsca zdarzenia razem ze skunksami.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Rough i Tumble wykonujący swoje rymowane wprowadzenie

Rough jest agresywnym, bezwzględnym, okrutnym i brutalnym skunksem, który czerpie radość z terroryzowania słabszych od niego. Brakuje mu również empatii, uważając że to co robi jest dla niego po prostu dobrą zabawą. Uwielbia walkę, a w celu zastraszenia swoich przeciwników razem z Tumblem układa choreografię i rymowane wprowadzenia, z których obaj czerpią dumę. Ich zapowiedzi nie zawsze się jednak rymują i zwykle żenują lub rozśmieszają wszystkich dookoła. Rough i Tumble są uwrażliwieni na tym punkcie, uważając że tworzą sztukę, której inni nie doceniają. Nie cierpią również, gdy ktoś kradnie ich rozpoznawalny numer.

Arogancja Rougha i Tumble'a

Rough jest arogancki i bardzo pewny siebie. Nie przyznaje się nigdy do swoich porażek ani słabości. Jest też niewdzięcznym oportunistą, który nigdy nie ma zamiaru się zmienić, nawet po tym gdy jego wrogowie ocalą mu życie. Nie wierzy również plotkom takim jak klątwy w piramidach. Kiedy jednak spotkał się z "mumią" natychmiast się przeraził i uciekł, w odróżnieniu od swojego brata, który nie był tym poruszony. Rough bywa bardziej lękliwy niż Tumble, bojąc się również pająków w ciemności i niekiedy uciekając przed konfrontacjami. Rough chętniej przechwala się również od Tumble'a, co ukazuje w przekomarzankach ze swoimi przeciwnikami i podczas rymowanych wprowadzeń.

Rough i Tumble wyśmiewający swoich wybawców

Choć Rough i Tumble są silni i zdolni zająć całe miasto dla siebie, w rzeczywistości są dość mało inteligentni. Wielu uważa ich za brutalne, lecz bezmyślne narzędzia, które nie są w stanie opracowywać złożonych planów i strategii. Rough i Tumble bywają też naiwni i łatwo przekonać ich obietnicą dostarczenia im nowej broni, choć później nie przyznają się do tego, że dali się oszukać. Rough bywa hipokrytą, wyśmiewając Mimica gdy inteligencja tego została porównana do jego własnej, czy też oskarżając Rouge o bycie złodziejką, podczas gdy sam był na złodziejskiej ekspedycji. Rough jest też mściwy, ścigając Sonica odkąd ten wszedł mu w drogę.

Wygląd[]

Rough jest średniego wzrostu skunksem z ciemnoniebiesko-beżowym futrem. Na głowie posiada grzywkę. Jego oczy są czerwone i mają żółtą twardówkę. Rough posiada także bardzo duży ogon. Nosi na sobie żółte rękawiczki i buty.

Moce i umiejętności[]

Rough korzystający z Cuchnącej Bomby

Rough jest dzikim i potężnym wojownikiem. Wraz z Tumblem byli w stanie wyzwolić całe miasto spod kontroli Eggmana, a następnie przejąć je i terroryzować jego mieszkańców. Mimo że Rough jest mniejszy niż Tumble, swoje braki w sile nadrabia szybkością i zwinnością. Nie oznacza to jednak, że jest słaby - nadal jest na tyle silny, aby skruszyć pancerz Egg Golema swoim kopnięciem, albo podnieść Tumble'a na plecach bez zwalniania. Jest też wytrzymały, zdolny przetrwać uderzenie Knucklesa i kontynuować walkę.

Unikatową zdolnością Rougha jest Cuchnąca Bomba. Wypuszcza wtedy chmurę smrodu, który doprowadza przeciwników do łzawienia, dezorientując ich lub zmuszając do odwrotu. Rough może go także połączyć ze Atakiem obrotowym. Do walki może też posługiwać się swoim ogonem, ostrym na tyle by przeciąć Egg Knighta.

Rough wystrzeliwujący Vapor Condenser

Rough potrafi też korzystać z broni, takiej jak Wispony, uciekając się do niej tylko w sytuacjach gdy traci przewagę. W pewnym momencie Rough otrzymał także od Eggmana wyrzutnię Vapor Condenserów, przyczepioną do jego pleców. Strzelała ona słojami z silnie cuchnącą i parzącą substancją, wywołującą łzawienie przeciwników. Później korzystał także z Core Gear od Doktora Starline, które zapewniało mu moc szybkości porównywalnej do prędkości Sonica, ale urządzenie to miało ograniczoną ilość użyć.

Rough był także pilotem czołgu z wiertłem, w który wyposażył ich Eggman.

Relacje z postaciami[]

Tumble the Skunk[]

Rough i Tumble

Tumble jest bratem Rougha i jego partnerem w zbrodni. Są ze sobą bardzo zżyci i skoordynowani, zdolni niszczyć wspólnie całe armie Badników, zajmować miasta i terroryzować jego mieszkańców. Ich wspólnym atakiem jest Grand Stink Bomber Slam, dzięki któremu są w stanie zniszczyć nawet tak potężne roboty jak Egg Rex. Lubią się wzajemnie i łatwo wybaczają sobie swoje błędy. Czasami jednak bywają dziecinni, kłócąc się o błahostki takie jak który z nich zniszczył więcej przeciwników.

Rough i Tumble mają w zwyczaju przedstawiać się swoim przeciwnikom poprzez rymowane wprowadzenia, podczas których przechwalają się swoimi umiejętnościami. Uważają także, że nie potrzebują żadnej drużyny, gdyż mają siebie na zawsze.

Doktor Starline[]

Starline uspokajający Rougha i Tumble'a podczas ich pierwszej współpracy

Rough i Tumble zostali uwolnieni przez Doktora Starline'a z więzienia, aby pomogli mu sprowadzić Eggmana. W zamian mieli otrzymać broń, która pozwoliłaby im pokonać Sonica. Rough i Tumble zaczęli się niecierpliwić, gdy metody Starline'a okazały się nieskuteczne, ponaglając go.

Rough i Tumble zgadzający się na drugą współpracę ze Starlinem

Gdy Starline zaoferował im współpracę po raz drugi, pod pretekstem wspólnej zemsty na Eggmanie, Rough i Tumble początkowo odrzucili jego propozycję, twierdząc że Starline zmienił ich w Zomboty podczas plagi Metal Virusa. Szybko jednak zgodzili się, gdy Starline zaoferował im zbudowanie nowej broni. Rough i Tumble przekonali się co do współpracy ze Starlinem i swoją nową drużyną, chcąc ją nawet w całości uwzględnić w swoim rymowanym wprowadzeniu. Później jednak przekonali się, że Starline wykorzystywał ich i chcieli się na nim zemścić. Gdy Starline ich pokonał, stwierdzili że nie potrzebują drużyny i zaczną od nowa, na zawsze sami.

Doktor Eggman[]

Rough, Tumble i Eggman

Rough i Tumble porwali Eggmana, gdy ten cierpiał na amnezję, na zlecenie Doktora Starline'a, w nadziei że otrzymają od niego nową broń. Początkowo nie byli przekonani co do Eggmana, kiedy spotkali go jako Pana Złotą Rączkę. Później zaczęli mocno naciskać na Eggmana, aby wykonał dla nich broń, która początkowo im się nie spodobała, ale tylko dlatego że pomylili schematy które zostały im dostarczone. Gdy zawiedli Eggmana, błagali go o drugą szansę, a potem irytowali go jeszcze bardziej. Nieświadomie stali się królikami doświadczalnymi Eggmana i pierwszymi ofiarami Metal Virusa, gdy doktor wyposażył ich w plecaki z wirusem, nie zdradzając jednak ich zawartości ani działania.

Sonic the Hedgehog[]

Rough i Tumble wyśmiani przez Sonica

Rough uważa Sonica za swojego dożywotniego wroga, po tym jak ten zakończył ich okupację Barricade Town. Od tamtego czasu Rough i Tumble starali się zemścić na jeżu, szukając dla siebie odpowiedniej broni, zawierając sojusze z niebezpiecznymi osobami takimi jak Doktor Starline i Doktor Eggman. Za każdym jednak razem ponoszą klęskę, co jeszcze bardziej pogrąża ich w złości.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Imiona Rougha i Tumble'a są nawiązaniem do angielskiego określenia rough-and-tumble oznaczającego przepychankę.
Advertisement