Roller (アルマ Arma?)badnik pojawiający się w grze Sonic the Hedgehog (1991). Jest robotem przypominającym pancernika.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Roller jest badnikiem podobnym do Sonica. Jego ciało ma dwie części połączone ze sobą za pomocą zawiasu. Większość czasu Roller jest w formie kulki, ale czasami zatrzymuje i otwiera się. Wewnątrz pojawiają się małe ręce. Ponadto na głowie ma duży, czerwony element w kształcie litery V. Atakuje gracza najczęściej znienacka, tocząc się w formie kulki. Sonic może odbijać robota, jeśli sam będzie zwinięty w kulkę. Po odbiciu się od gracza Roller prostuje się i można go wtedy uderzyć.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog (1991)[edytuj | edytuj kod]

Arma.gif

Roller pojawił się w szesnastobitowej wersji gry Sonic the Hedgehog na poziomie Spring Yard Zone.

Sonic Mania[edytuj | edytuj kod]

Roller Mania.png

Roller z fioletowym pancerzem i żółtymi rogami na głowie pojawia się w grze Sonic Mania na poziomie Mirage Saloon Zone. W tej grze znany jest jako Roller mk.II. Roller mk. II zwija się w kulkę i ściga gracza. Po zetknięciu się ze Spin Attackiem Roller odbija się i wraca do normalnej formy. Stoi wtedy w miejscu przez pewien czas i można go zaatakować.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Podczas premiery gry Sonic & Knuckles, firma TOMY wydała 21 figurek, a wśród nich figurkę Rollera.
  • Roller jest jednym z dwóch badników, które nie pojawiają się w ośmiobitowej wersji gry. Drugim jest Batbrain.
  • Roller przez długi czas był jedynym badnikiem z Sonic the Hedgehog, który nie pojawił się potem w żadnej innej grze.
  • Początkowo Roller miał być koloru fioletowego.
  • Roller jest pierwszym robotem Eggmana, który prędkością może dorównać Sonicowi.