Nie mylić z Rexxonem.

Rexon (ザウラ Zaura?) – przeciwnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Pojawił się po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog 2. Jest to badnik przypominający dinozaura.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Rexon to różowy, lub czerwony, robot o wyglądzie plezjozaura. Przebywa on zanurzony w lawie do czasu aż postać się do niego nie zbliży. Wtedy jego głowa i szyja wyłania się spod ognistej cieczy po czym badnik wystrzeliwuje mały pocisk. Powtarza on ten atak co jakiś czas. Aby go zniszczyć, gracz musi uderzyć w jego głowę dowolnym atakiem. Uderzenie w szyję zada graczowi obrażenia. Po uderzeniu w głowę, zniszczona zostaje również jego szyja, lecz jego tułów dalej unosi się na lawie. Nie rani on gracza i może być użyty jako platforma.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog 2[edytuj | edytuj kod]

Rexon sprite.png

Rexon pojawia się po raz pierwszy na poziomie Hill Top Zone w grze Sonic the Hedgehog 2.

Sonic Blast[edytuj | edytuj kod]

Rexon-Blast.png

Rexon pojawia się w nieco zmienionej formie w grze Sonic Blast. Spotkać go można na Red Volcano Zone. W tej grze jest on koloru czerwonego, a z lawy nie wystaje jego tułów.

Sonic Mania[edytuj | edytuj kod]

RexonMania-spr.png

Rexon pojawia się w drugim akcie Lava Reef Zone i zachowuje się tak samo jak w grze Sonic the Hedgehog 2. Tym razem jego grzbiet może być zniszczony na dobre, jeśli nadepnie na niego metalowy łazik na podskoki.

Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020[edytuj | edytuj kod]

W grze Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 Rexony pojawiają się w mini-grze Tokyo Sky Flight, gdzie wyglądają identycznie jak w Sonic the Hedgehog 2. Roboty te są tutaj jednak znacznie większe i zajmują większość wysokości ekranu. Strzelają w gracza plując ze swoich paszcz. Mogą być zniszczone, ale wymaga to zadania im dużej ilości obrażeń. Należy również uważać, gdyż Rexony przemieszczają się z jednej krawędzi ekranu do drugiej.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Comic[edytuj | edytuj kod]

Rexon pojawia się w serii komiksów Sonic the Comic. Pojawiały się jako jedne z wielu badników w armii robotów Doktora Robotnika na Hill Top Zone.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Artwork[edytuj | edytuj kod]

Zrzuty ekranu[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W Sonic and the Black Knight pojawia się fanart Rexona.
  • Płetwy Rexona, choć widoczne na rysunkach, nigdy nie zostały pokazane podczas rozgrywki. Są one bowiem cały czas pod lawą.