Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Restoration – organizacja pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to organizacja zajmująca się odbudową świata, której organizatorką była początkowo Amy, ale przekazała potem swoje stanowisko Jewel. Siedzibą organizacji jest Restoration HQ. Restoration jest sukcesorem Resistance, które zostało rozwiązane po zwycięskiej bitwie o Angel Island.

Historia[]

Infection[]

W Sonic the Hedgehog #13 Amy dołączyła do Restoration, aby pomagać innym. W Sonic the Hedgehog #14 Sonic przyprowadził rannego Silvera do Restoration HQ, gdzie jeż miał odpoczywać. Wykorzystując sprzęt komputerowy w bazie, Amy namierzyła niestrzeżoną bazę Eggmana i zaproponowała Sonicowi włamanie się do niej, aby poznać położenie Doktora Eggmana. Amy postanowiła ruszyć na misję razem z niebieskim jeżem, obawiając się że nowy plan Eggmana może zagrozić odbudowie świata, który ledwo podniósł się po wojnie.

Crisis City[]

Amy koordynująca działania Restoration podczas kryzysu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #17 Amy otrzymała od nienazwanej członkini Restoration telefon od Vectora, kiedy pracowała w Restoration HQ. Okazało się, że Zomboty zaatakowały Seaside City i Chaotix potrzebowali wsparcia. Amy wysłała statek ratunkowy dla ocalałych, a także powiadomiła wszystkich w okolicy, licząc na to że Sonic zjawi się aby pomóc. W Sonic the Hedgehog #18 Restoration wysłali kolejny statek do Floral Forest Village, który przyniósł następny transport ocalałych do HQ. W Sonic the Hedgehog #20 Restoration zebrali w HQ ocalałych z różnych miast, ale zaczęło się dla nich powoli kończyć miejsce. Wśród osób które zagościły w bazie znaleźli się także Sonic, Cream, która opiekowała się ocalałymi i podtrzymywała morale, Vanilla, Rouge, Omega z którego została jedynie głowa, Espio i Vector, którzy planowali sprowadzić Charmy'ego, oraz Silver i Tails, który planował znalezienie lekarstwa na Metal Virus. Amy była w tym czasie bardzo zajęta koordynowaniem różnych operacji ratunkowych i poszukiwawczych, które Restoration przeprowadzało w związku z atakami Zombotów. W tym czasie niektóre drużyny prowadzone przez Amy straciły kontakt z bazą i zaginęły.

The Last Minute[]

Działania Restoration i sprzymierzeńców podczas kryzysu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #21 Amy obiecała wysłać do Central City wsparcie w postaci statków ratunkowych, które miałyby zabrać ocalałych z miasta. Do Central City przybył jednak tylko jeden statek, na pokładzie którego znajdowała się Amy. Wyjaśniła ona wtedy Tailsowi, że Restoration HQ upadło w wyniku ataku Zombotów, a wraz z nim niemal wszyscy którzy znajdowali się w środku. W Sonic the Hedgehog #22 wydarzenia z poprzedniego numeru zostały przedstawione z perspektywy HQ. Wewnątrz budynku znalazł się Zombot, który wywołał panikę wśród ocalałych. Garstka ocalałych, w tym jeden z pilotów Restoration, zdołali się przedostać do promu ratunkowego, którym odlecieli do Central City. W Sonic the Hedgehog #24 pozostali członkowie Restoration udali się na ostatnim promie do Spiral Hill Village, aby przeprowadzić ewakuację ocalałych. Espio, Tangle i Whisper zajmowali Zomboty walką, podczas gdy Tails i Cream podnosili mieszkańców i unosili ich w powietrze, aby przenieść w kierunku statku. Z kolei Amy i Gemerl zabezpieczyli teren dookoła promu i nadzorowali ewakuację, przy czym robot skanował wszystkie osoby wpuszczane na statek. Wkrótce Sonic przyłączył się do pomocy w ewakuacji. Po tym jak Tails i Cream znaleźli wszystkich możliwych ocalałych, Restoration postanowiło się wycofać. Niemal wszyscy bohaterowie zdołali wrócić na pokład, z wyjątkiem Tangle która została dotknięta Metal Virusem przez Jewel i postanowiła zostać, aby odpierać Zomboty i umożliwić Restoration bezpieczny odlot.

All or Nothing[]

Restoration i tymczasowi, nowi sprzymierzeńcy spotykający się na Angel Island

W Sonic the Hedgehog #25 pozostali członkowie Restoration przybyli na Angel Island, aby schronić się przed Zombotami. Wówczas opowiedzieli o wszystkim Knucklesowi. Niedługo potem na wyspie zjawili się Doktor Eggman, Doktor Starline i Metal Sonic, którzy wyjawili że Deadly Six przejęli Faceship i Szmaragdy Chaosu. Po chwili Rouge skontaktowała się z Restoration, przekazując informację o tym że zinfiltrowała pokład i współpracuje obecnie z Orbotem, aby śledzić ruchy Deadly Six, którzy rozdali między siebie po jednym szmaragdzie i wyruszyli w różne części świata aby kontrolować Zomboty do własnych celów. Eggman wyjawił także, że za około 200 lat Zomboty przestaną istnieć, w wyniku ciągłych mutacji Metal Virusa. Potwierdził to Silver, który ciężko ranny wrócił z Ice Paradise, gdzie nie udało mu się nikogo uratować, gdyż Zomboty zniszczyły tamtejszy prom ratunkowy Restoration. Whisper próbowała w tym czasie zastrzelić Eggmana, ale Cream ją zatrzymała, prosząc aby jeszcze tego nie robiła. Niedługo potem członkowie Restoration i ich tymczasowi sprzymierzeńcy zaczęli omawiać plan ratowania sytuacji. Ostatecznie Eggman zasugerował, aby użyli Warp Topazu i połączyli go z mocą Super Sonica, aby zniszczyć wirus za jednym zamachem. Starline jednak protestował, przez co Eggman i Metal Sonic odebrali mu Warp Topaz i wrzucili do portalu. Eggman powiedział następnie, że wykorzysta Warp Topaz do zbudowania portali, które pozwolą Sonicowi i jego przyjaciołom przypuścić jednoczesny atak na wszystkich członków Deadly Six. Aby wszyscy członkowie mogli liczyć na wsparcie podczas ataku, Amy wezwała Babylon Rogues, którzy zgodzili się pomóc w walce.

Członkowie Restoration po zniszczeniu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #26 Tails i Eggman ukończyli generator portali, który mieli wykorzystać do odzyskania Szmaragdów Chaosu z rąk Deadly Six. Amy i Tails zostali przydzieleni przez Sonica do Zomoma w Vista View, podczas gdy Whisper miała ruszyć razem z Silverem do Orchardville, aby pokonać Zora. Tails i Amy dotarli do Vista View i próbowali początkowo przekonać Zomoma aby oddał im szmaragd, ale ten rozwścieczył się. Z kolei w Orchardville Whisper czekała na dogodny moment, aby pomóc Silverowi pokonać Zora. W Sonic the Hedgehog #27 Amy i Tails uciekali przed Zomomem, ale udało im się go na chwilę zgubić. Próbowali wtedy obmyślić plan, ale Zomom znalazł ich i znów ścigał. Zdołali zwabić go do głównej bramy miasta i zrzucić ją na głowę Zeti, przygważdżając go i zabierając szmaragd. W Sonic the Hedgehog #28 Wispy rozstawiły dla Whisper pryzmaty wokół Zora, po czym wilczyca wystrzeliła ze swojej broni wiązkę laserową, która zneutralizowała wrogie cienie, umożliwiając Silverowi odzyskanie Szmaragdu Chaosu. Członkowie Restoration wrócili następnie na Angel Island ze Szmaragdami Chaosu, w momencie kiedy do wyspy zaczął się zbliżać Faceship. Rouge zdołała zniszczyć okręt, ale Zavok przetrwał jego katastrofę i z mocą Szmaragdu Chaosu urósł do gigantycznych rozmiarów, rzucając hordami Zombotów na wyspę. W Sonic the Hedgehog #29 członkowie Restoration zostali otoczeni przez Zomboty. Tails musiał uciekać przed Cheesem i Chocolą, nie mogąc ich zgubić. Whisper z kolei nie mogła oddać strzału w zbliżającą się Tangle, a Amy próbowała uratować Eggmana przed Bigiem, ale jej młotek nie zadziałał, a sam doktor kopnął ją aby dłużej zatrzymywała dla niego wielkiego Zombota. Ostatecznie jednak Super Sonic i Super Silver zniszczyli Metal Virus, przywracając wszystkich członków Restoration do normalności.

Out of the Blue[]

Amy przyjmująca Jewel na stanowisko organizatorki

W Sonic the Hedgehog #30 Amy i Tails czekali na powrót Sonica, który jeszcze nie wrócił z eksplozji Szmaragdów Chaosu i Warp Topazu. Martwili się również o Deadly Six, którzy wciąż byli na wolności i terroryzowali świat. Z kolei Tangle i Whisper zaangażowały się w walkę z Zavokiem na powierzchni i pomogły go unieruchomić. Członkowie Restoration nie zdołali jednak zatrzymać Eggmana, który uciekł skradzionym promem latającym. W Sonic the Hedgehog #31 Amy powróciła do Restoration HQ, ale czuła się przytłoczona ogromem pracy. Postanowiła jednak dać z siebie wszystko dla Sonica. Wtedy zjawiła się Jewel, która odbyła wcześniej rozmowę z Tangle i zaproponowała Amy, że zastąpi ją w roli organizatorki. Amy bardzo szybko zgodziła się, mając zamiar przeszkolić Jewel aby czuła się komfortowo na nowym stanowisku. Tails i Tangle w tym czasie pomagali w szukaniu osób zaginionych podczas epidemii Metal Virusa i wyciągnęli Rougha oraz Tumble'a z przepaści w Echo Mine. Tangle ogłosiła następnie, że zorganizuje przyjęcie w Spiral Hill Village, na które wszyscy będą zaproszeni. Członkowie Restoration zjawili się na uroczystości, ale została ona zakłócona przez pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Jewel nie wiedziała co robić, dlatego Vector przejął dowodzenie w ataku na maszynę Eggmana. Tails zdołał wykorzystać swój Miles Electric do napisania kodu uwalniającego z niej Gemerla. Z pomocą Rouge uwolnił potem robota. Ostatecznie Eggman został pokonany po powrocie Sonica, a Tangle owinęła wtedy wszystkich w grupowym uścisku swoim ogonem. Jewel poinformowała ją o nadal trwającym w mieście pożarze. Tangle, Tails i Amy pomogli wtedy Sonicowi w ugaszeniu ognia.

Test Run[]

W Sonic the Hedgehog #37 Sonic i Tails zaprowadzili Belle do nowego Restoration HQ, gdzie spotkali Amy. Jewel przydzieliła następnie Belle do pracy w warsztacie, a także poinformowała Sonica o nowej wieży Eggmana, która wywoływała anomalie na wybrzeżu. Bohaterowie postanowili wyruszyć do wieży i powstrzymać doktora. Tymczasem Belle nie radziła sobie z pracą w warsztacie i niemal doprowadziła do wypadku, ale sytuację uratowała Tangle. Wkrótce potem Belle zaproponowała Tangle aby wyruszyły do wieży Eggmana pomóc Sonicowi. Belle naprawiła wtedy jeden z Extreme Gear w warsztacie, po czym obie poleciały na ratunek.

Zeti Hunt[]

W Sonic the Hedgehog #41 członkowie Restoration pomogli w odbudowie miast zniszczonych przez Metal Virus i Deadly Six. Pozostawili w nich także swoich ochotników, aby odpierali ewentualne ataki Badników. W Vista View jeden z żołnierzy Restoration zdołał zniszczyć Egg Knighta, którego przyprowadzili ze sobą Zavok i Zazz. Został jednak pochwycony przez Zavoka i przesłuchany. Jakiś czas później Deadly Six napadli na Orchardville, gdzie dwóch ochotników postanowiło odwrócić uwagę Zavoka i ostrzec pozostałych. Aby powstrzymać dalsze ataki Jewel wezwała do siebie Chaotix, którzy ustalili że odpowiedzialni byli za nie Deadly Six, oraz namierzyli ich następny cel. W Sonic the Hedgehog #42 Restoration HQ zostało niespodziewanie zaatakowane przez Deadly Six. Jewel, Tangle i Whisper zabarykadowały się w centralnym pomieszczeniu, czekając na pomoc. Belle z kolei została w warsztacie maszynowym, skąd porwał ją Doktor Starline.

Advertisement