FANDOM

Resistance, znana również jako Armia Sonica – organizacja pojawiająca się w grze Sonic Forces. Jest to ruch oporu, wymierzony przeciwko tyranii Imperium Eggmana. Przywódcą Resistance jest kolczatka Knuckles. Symbolem organizacji są dwie, różnych rozmiarów, stojące obok siebie gwiazdy. Żołnierze należący do Resistance posługują się Wisponami. Organizacja przebywa w nieznanej bazie.

Historia Edytuj

Sonic Forces cutscene 066

Główni członkowie Resistance

Po tym jak Sonic przegrał w walce z Infinitem, Doktor Eggman zdołał podbić 99% świata. Przyjaciele Sonica, którzy zdołali umknąć, utworzyli armię "Resistance", z Knucklesem na czele. Sześć miesięcy po klęsce Sonica, do Resistance dołączył nowy rekrut, który został wysłany z misją uratowania Sonica z Death Egg. Po udanej operacji ratunkowej siły Resistance zniszczyły piramidę, w której Eggman produkował zaopatrzenie dla swojej armii. Siły Resistance walczyły także w Luminous Forest, Park Avenue i Sunset Heights. W tym okresie dołączyli do nich również klasyczny Sonic i Tails. Ważnym atakiem był zmasowany szturm na Metropolis, zakończony porażką i zniknięciem około 80% sił Resistance, w wyniku efektów Phantom Ruby. Po tym nieudanym ataku sztab Resistance zarządził, że należy najpierw poznać i zniszczyć źródło zasilania Phantom Ruby. Dlatego też klasyczny Sonic i Tails zostali wysłani do Chemical Plant, gdzie zdobyli informacje. W tym samym czasie Sonic i rekrut pokonali Metal Sonica w Red Gate Bridge.

Sonic Forces cutscene 278

Armia Resistance rusza do finałowej bitwy

Źródłem zasilania Phantom Ruby okazało się być Death Egg. Rekrut i siły Resistance wzięły udział w akcji dywersyjnej w Guardian Rock, która miała odwrócić uwagę Imperium Eggmana od głównego ataku na Chemical Plant. Po zdobyciu Chemical Plant żołnierze Resistance zdołali dostać się na Death Egg i zniszczyć je od środka. Dzięki temu moc Phantom Ruby osłabła i armia Sonica mogła zająć Metropolis. Następnie doszło do finałowej bitwy pod fortecą Imperium Eggmana. Przyłączył się do nich wtedy E-123 Omega. Siły Resistance starły się z replikami złoczyńców, wytwarzanymi przez Infinite'a. Była to jednak pułapka, którą zastawił na nich Eggman. Infinite wytworzył iluzję słońca, które miało spaść na ziemię i zniszczyć bohaterów. Na szczęście rekrut zdołał wszystkich ocalić, niszcząc słońce. Wkrótce potem pokonany został Infinite, a zapasowe źródło mocy Phantom Ruby zniszczone. Niestety Eggman zdążył przelać całą moc rubinu do Death Egg Robota, powodując zwiększenie się ilości klonów złoczyńców na polu bitwy. Ostatecznie klasyczny i współczesny Sonic, z pomocą Avatara, zniszczyli robota i Phantom Ruby. Tym samym wszystkie wrogie iluzje zniknęły, a wojna została zakończona.

Sonic Forces cutscene 399

Resistance kończy swoją działalność

Resistance przyczyniło się do odzyskania 99,9% świata z rąk Eggmana. Gdy zamieszanie jakie wywołali złoczyńcy zostało ustabilizowane, Knuckles stwierdził że Resistance zakończyło swoją działalność. Bohaterowie pochwalili rekruta za jego zaangażowanie w sprawę, a Tails powiedział że wspólnymi siłami udało im się odnowić planetę. Dzięki temu pozostaną przyjaciółmi na zawsze.

Armia Edytuj

W armii Resistance znajdują się Zwierzęta antropomorficzne, których główną bronią są Wispony. Poza piechotą Resistance korzysta także z biało-niebieskich, latających statków bojowych.

Edytuj

Ciekawostki Edytuj