Cudzy1 Change forms with a Pink Wisp for the wall and ceiling-running Spike form! Cudzy2
Miles "Tails" Prower, Sonic Colors

Różowe Kolce (ピンク・スパイク Pinku Supaiku?), znane również jako Spike form – transformacja pojawiająca się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jest to moc koloru pochodząca z Różowego Wispa.

Opis Edytuj

Różowe Kolce mają postać różowej, kolczastej kuli. W przypadku Sonica całe jego ciało zmienia się w większą wersję jego głowy, z żółtymi oczami bez źrenic. Kolce z tyłu jego głowy stają się ostrzejsze, a także biegną aż do jego czoła. Aby osiągnąć tę formę, potrzebny jest Różowy Wisp, który użyczy swojej energii Hyper-go-on na krótki czas.

Różowe Kolce są bardzo wytrzymałe dzięki swoim kolcom, które są na tyle silne aby przebijać się przez wzmocnione przeszkody i silne substancje, takie jak pancerze robotów. Różowe Kolce potrafią się także przyklejać do każdej powierzchni, wspinając się po ścianach i sufitach. W tej formie Sonic potrafi również wykonywać swój Spin Dash, ale znacznie silniejszy niż zwykle.

Rozgrywka Edytuj

Planet Wisp Act 6 29

Różowe Kolce w Sonic Colors

Aby dokonać transformacji w Różowe Kolce należy pozyskać Różowego Wispa. Po wybraniu Wispa, gracz transformuje się w kolczastą kulkę. Będąc w formie Różowych Kolców, gracz automatycznie przyczepia się do ścian i sufitów, kiedy ich dotknie. Można się od nich odczepić skacząc i oddalając się od tych powierzchni. Różowe Kolce niszczą także wszystkich przeciwników, których dotkną, oraz czarne skrzynie. Gracz staje się także odporny na przeszkody takie jak kolce. W trakcie poruszania się po ścianach gracz powinien uważać na umieszczanie w kilku miejscach fałszywe springi, które zrzucą go ze ściany. Będąc w formie Różowych Kolców gracz może wykonywać podwójny skok i Homing Attack. Spin Dash zostaje wzmocniony i pozwala bardzo szybko poruszać się po dowolnej powierzchni, w tym po ścianach i sufitach. Korzystanie ze Spin Dasha szybciej wyczerpuje jednak transformację. Jeśli gracz znajduje się w miejscu nieprzystosowanym dla Różowych Kolców (kolce mogą być używane tylko w sekcjach 2D), to Różowy Wisp zaśnie i nie będzie można dokonać transformacji. Różowe Kolce kończą się, kiedy belka Wispów zostanie wyzerowana. Gracz może wydłużyć czas trwania Różowych Kolców poprzez zbieranie kolejnych Różowych Wispów.

Planet Wisp SG Act 1 23

Różowe Kolce w Sonic Generations

W grze Sonic Colors Różowe Kolce pojawiają się tylko w wersji na Wii. W grze Sonic Generations Różowe Kolce funkcjonują podobnie, ale pojawia się kilka nowych elementów rozgrywki z nimi związanych. Gear Platform to zębatki, które Różowe Kolce mogą przesuwać aby aktywować różne mechanizmy, takie jak otwieranie zamkniętych przejść. Pojawiają się także Spike Block, które mogą zniszczyć tylko Różowe Kolce.

TSR Pink Spikes

Różowe Kolce w Team Sonic Racing

W grze Team Sonic Racing Różowe Kolce pojawiają się jako jeden z przedmiotów, które można pozyskać z Item Boxów. Różowy Wisp jest zarezerwowany dla postaci potężnych, ale inne klasy mogą go otrzymać poprzez przekazanie pudła z przedmiotem. Po użyciu Różowego Wispa, zamiast transformować się w Różowe Kolce, wokół samochodu gracza zaczynają krążyć trzy różowe kule. Kiedy wrogowie są blisko, z kul wysuwają się ostre kolce, które następnie uderzają w przeciwników którzy znajdą się zbyt blisko samochodu i zadają im obrażenia. Różowe Kolce mogą wykonać kilka uderzeń, zanim znikną.

  • Muzyka Różowych Kolców jest niemal identyczna co dżingiel Czerwonego Wybuchu, który pojawia się tylko w Sonic Colors na Nintendo DS.
  • Różowe Kolce posiadają kilka błędów związanych ze sterowaniem. Często obracają się i kierują w przeciwną stronę niż gracz trzyma przycisk kierunkowy. Dodatkowo, jeśli gracz zbyt szybko przechodzi przez zakręt, Różowe Kolce spadną ze ściana, zamiast zakręcić.