FANDOM

Cudzy1 Once Wisps are captured by Dr. Eggman, they are converted into Nega-Wisps, like the Purple Wisps. These unfortunate Wisps are violent and are forced to carry out Dr. Eggman’s evil plans. Cudzy2
Opis, Sonic Colors

Purpurowy Wisp (パープルウィスプ Papuruuisupu?, ang. Purple Wisp) – jeden z gatunków Nega-Wispów, który pojawia się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Colors. Zapewnia transformację w Purple Frenzy.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

W grze Sonic Colors Purpurowe Wispy pojawiły się po raz pierwszy. Pierwotnie były normalnymi Wispami, ale zostały złapane przez Doktora Eggmana, który pozbawił je całej energii Hyper-go-on w celu wykorzystania jej w promieniu kontroli umysłu. Proces ten sprawił, że Wispy te transformowały się w Nega-Wispy i musiały pomagać doktorowi w jego planach. Sonic jednak ocalił je, a pod koniec wszystkie Nega-Wispy odzyskały swoją energię Hyper-go-on i powróciły do normalności.

W wersji na Wii Purpurowe pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy Purple Frenzy. Pojawiają się na wszystkich poziomach, z wyjątkiem Terminal Velocity.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

W przeciwieństwie do reszty Wispów, Purpurowe są dość brutalne, jednak nie ze swojej natury, tylko przez Doktora Eggmana, który pozbawił ich dobrej energii Hyper-go-on. Ogólnie wolą się trzymać z boku, co jednak nie przeszkodziło im w tym aby pomóc Sonicowi w jego misji.

Wygląd Edytuj

Purpurowy Wisp jako jedyny Wisp nie licząc Czarnego i Fioletowego Wispa nie ma oczu, co jest zresztą charakterystyczne dla Nega-Wispów. Kolor jego skóry to purpurowy. Ogólnie rzecz biorąc, Purpurowy Wisp obok Fioletowego jest najgroźniej wyglądającym Wispem. Ma trzy szerokie odnóża, wystające z jego głowy. Jej górna część z kolei jest rozdzielona na dwie ostre części. Oprócz tego posiadają bardzo groźnie wyglądające czarne usta z ostrymi końcami.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Purple Frenzy

Jako, że Purpurowe Wispy są z gatunku Wispów mogą lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Purpurowe Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia, jednak ze względu na ich mutację zostało ono uszkodzone, co sprawia, że Wispy te cechuje bardziej złowroga forma tej energii. Nie jest też jasne w jakim stopniu mogą one korzystać z własnej mocy, udzielanej właśnie przez nią.

Purpurowe Wispy są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne, mogą pożyczyć ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Purpurowy Wisp, wejdzie do niego i użyje Hyper-go-on, Sonic przybierze postać Purple Frenzy, które pozwala mu na zjadanie przeszkód, oraz wrogów. Wraz z tym ile Purple Frenzy zje, stopniowo staje się coraz większy i silniejszy.

Ponadto, Purpurowe Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Purple Wisp Archie Comics

Purpurowy Wisp w Archie Comics

Purpurowy Wisp pojawił się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie, Purpurowe Wispy i kilka innych Wispów byli ścigani przez OrbotaCubota i Egg Pawn. Na szczęście przybył Sonic, zniszczył Egg Pawn i wystraszył Orbota i Cubota, którzy natychmiast uciekli. Następnie Purpurowy Wisp dołączył do SonicaTailsa i Yackera, kiedy jeż decyduje się ścigać Eggmana i uratować porwane przez niego Wispy.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Sprite'y Edytuj

Ciekawostki Edytuj