Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w filmach z serii Sonic the Hedgehog.

Prototyp, znany również jako Eggpod – pojazd pojawiający się w filmie Sonic. Szybki jak błyskawica. Jest to eksperymentalny pojazd latający, wykorzystywany przez Doktora Robotnika.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Prototyp strzelający rakietami

Prototyp to latający pojazd przypominający wojskowy odrzutowiec. Składa się z centralnego kokpitu w kształcie jaja, oszklonego i z siedzeniem na jednego pasażera. Po bokach, zamiast skrzydeł, korzysta z dwóch obręczy, które pozwalają mu się unosić. Z tyłu wyposażony jest w silnik rakietowy. Prototyp posiada biało-czarną kolorystykę, a także czerwone światła w różnych miejscach wokół kokpitu i wewnątrz obręczy. Pojazd wyposażony jest w interfejs, z którego Robotnik może sterować swoimi Badnikami, oraz miejsce na źródło zasilania, którym jest naładowana igła Sonica. Prototyp korzysta z wyrzutni pocisków samonaprowadzających z celownikami laserowymi, wysuwających się z różnych miejsc wokół kokpitu, a także potężne działo energetycznych pocisków. Dzięki igle Sonica może latać z prędkością ponaddźwiękową.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic. Szybki jak błyskawica[edytuj | edytuj kod]

Robotnik ścigający Sonica po Egipcie w Prototypie

W filmie Sonic. Szybki jak błyskawica Doktor Robotnik umieścił naładowaną energią igłę Sonica w kokpicie Prototypu, po tym jak odkrył w niej niewyczerpane źródło energii. Robotnik zjawił się później w swoim pojeździe na dachu budynku w San Francisco, gdzie wraz z Badnikami otoczył Sonica, Toma i Maddie. Po zniszczeniu Badników i odstawieniu Toma oraz Maddie w bezpieczne miejsce przy użyciu pierścienia, Sonic zaczął uciekać przed Prototypem Robotnika, który strzelał w niego pociskami energii. Pościg rozpoczął się w San Francisco, a za pomocą pierścieni Sonic i Robotnik ścigali się przez Paryż, Chiny i Egipt, kończąc w Green Hills. Tam Doktor Robotnik zdołał trafić Sonica potężnym promieniem energii i bardzo ciężko go zranić. Tom jednak ruszył na ratunek, wykorzystując pierścień aby teleportować się i zajść Robotnika od tyłu. Po walce na pięści doktor zdołał strącić Toma z Prototypu, ale na jego drodze stanęli potem mieszkańcy miasteczka, opowiadający się za Soniciem. Widząc ogrom wsparcia, Sonic zdołał się podnieść. Robotnik próbował go zniszczyć pociskami rakietowymi, ale jeż uniknął ich dzięki swojej szybkości, a niektóre potrącił. Następnie jeż zadał Prototypowi wiele uderzeń. Tom otworzył następnie portal na grzybową planetę, po czym Sonic zepchnął Robotnika i Prototyp do środka. Nieco później Robotnik zabrał z wraku Prototypu przydatne części, w tym wciąż działającą igłę Sonica.

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Sonic Dash[edytuj | edytuj kod]

Prototyp w grze Sonic Dash

W grze Sonic Dash Prototyp pojawia się jako pojazd Doktora Robotnika z filmu Sonic. Szybki jak błyskawica, choć sam Robotnik nie jest widoczny. Prototyp pełni funkcję bossa. Na początku walki Robotnik leci za graczem. Strzela wtedy białymi rakietami przypominającymi jaja. Po oddaniu łącznie 9 strzałów ustawia się przed graczem i zrzuca bomby jako przeszkody na trasie. Po skończeniu tej fazy, gracz wyskakuje ze springów. W powietrzu należy uderzyć Robotnika we wskazany punkt, kiedy dwa celowniki zbiegną się ze sobą (w poprzednich wersjach wystarczyło dotknąć celownik). Po trzech uderzeniach boss zostaje pokonany.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szkice koncepcyjne[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]