FANDOM

Promień transformujący (ang. Size Laser) – element rozgrywki pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog CD oraz Sonic Mania. Pozwala na zmianę rozmiaru grywalnej postaci.

Opis Edytuj

SCD-MiniSonic
Promienie transformujące wystrzeliwane są z zawieszonych na suficie i ścianach laserów. Występują dwa warianty promienia: biały i czerwony. Czerwony promień zmniejsza postać. Po dotknięciu, postać w przeciągu paru chwil zmniejszy się do 2/3 swojego normalnego rozmiaru. Biały promień natomiast przywraca oryginalne rozmiary postaci.

Promienie pojawiają się w miejscach, w których są wymagane, tj. wąskich korytarzach lub przed końcem poziomu. Jako pomniejszona postać, gracz ma ograniczone możliwości, lecz jest w stanie przejść przez wymagające przeszkody.

Metallic Madness Mania Act 2 18

Poziomy laser w Sonic Mania

Promienie pojawiły się oryginalnie w grze Sonic the Hedgehog CD, gdzie pojawiają się w drugim akcie Metallic Madness. Pojawia się ich jedynie kilka. W grze Sonic Mania, gdzie pojawia się przeróbka poziomu, promienie pojawiają się znacznie częściej. Wykorzystywane są także poziome warianty promienia. Gracz walczy także z bossem poziomu, Gachapandorą, w swojej pomniejszonej wersji.

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Promień transformujący pojawia się w serii Sonic the Comic wydawnictwa Fleetway Editions. Sonic używa go, aby zmniejszyć się i dostać się do wnętrza maszyny robotyzującej, aby ją zniszczyć.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli gracz przeniesie się w czasie jako mała postać, pojawi się w innej linii czasowej w normalnych rozmiarach. Może to spowodować problemy i konieczność celowego uśmiercenia postaci do dalszego kontynuowania rozgrywki.