FANDOM

Planeta Breezy – lokacja pojawiająca się w serialu anime Sonic X. Jest to roślinna planeta położona w galaktyce Sonica.

Opis Edytuj

Sonic X ep 57 013

Lodowy pałac na Planecie Breezy

Breezy jest planetą, na której znajdują się jedynie rośliny i góry. Występują tutaj liczne drzewa, z którymi jest w stanie porozumiewać się Cosmo. Po tym jak Metarexy zabrały Planeto Jajo, Breezy zaczęła być targana przez zamieć i ostatecznie całą jej powierzchnię pokryła gruba warstwa śniegu. Roślinność w dużym stopniu wymarła. Metarexy utworzyły na powierzchni planety lodowy pałac, z syntetycznego i bardzo twardego lodu. Do pałacu prowadzą ścieżki przypominające spiralne pętle, a także lodowe groty. Centrum pałacu stanowi mechaniczne pomieszczenie z zamrożonym fałszywym Szmaragdem Chaosu.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Po tym jak Metarexy zaatakowały Planetę Breezy, zabrały jej Planeto Jajo, które przywłaszczył sobie Metarex Crystal. Razem ze swoimi Metarex Trooperami schronił się w lodowym pałacu, gdzie znajdował się także sztucznie wytworzony Szmaragd Chaosu.

Saga Metarexów Edytuj

Sonic X ep 57 136

Planeta Breezy po odzyskaniu Planeto Jaja

W odcinku Walka w lodowym pałacu załoga Niebieskiego Tajfunu miała lądować na Planecie Breezy, ale została zaatakowana przez Metarex Gigataila. Napastnika udało się zniszczyć, ale Niebieski Tajfun rozbił się na powierzchni planety. Sonic, Knuckles, Chris i Cosmo ruszyli na poszukiwania Szmaragdu Chaosu, podczas gdy pozostali zostali by naprawić statek. Jednocześnie na planecie wylądowała załoga Crimson Egg, która wybudowała dla siebie igloo jako miejsce do opracowania nowej strategii. Zostali jednak uśpieni przez Bokkuna. Metarex Crystal przygotował się na spotkanie z bohaterami i wysłał swoich Metarex Trooperów do walki. Próbowali oni zwabić Sonica i jego przyjaciół do lawiny śnieżnej, ale Niebieski Tajfun zasłonił ją. Później bohaterowie zaatakowali lodowy pałac, który z daleka obserwowała także Rouge. Sonic, Knuckles, Chris i Cosmo dostali się do wnętrza pałacu, ale nie udało im się zdobyć Szmaragdu Chaosu. Wtedy zaatakował ich Metarex Crystal, którego ujawnienie się zburzyło budowlę. Sonic i jego przyjaciele musieli się wycofać, ale wrócili potem i stopili Metarex Crystala działem laserowym Niebieskiego Tajfunu. Po zniszczeniu Metarexa Planeto Jajo zostało wyzwolone, a śnieg zaczął topnieć. Rouge ukradła Szmaragd Chaosu, który potem okazał się być fałszywką. Z kolei na Planetę Breezy życie zaczęło wracać i odradzały się na niej pierwsze rośliny.