Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w filmach z serii Sonic the Hedgehog.

Pierścienie – przedmioty, pojawiające się w filmie Sonic. Szybki jak błyskawica. Służą one postaciom, zwłaszcza Sonicowi, do przemieszczania się między różnymi miejscami.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Pierścienie mają postać niewielkich złotych obręczy, które posiadacz może przenosić ze sobą w dowolnej ilości i na dowolny sposób. Nabierają mocy, gdy posiadacz zechce ich użyć. Aby to zrobić, musi rzucić bądź upuścić pierścień z intencją ich użycia oraz pomyśleć o miejscu, w które chciałby się udać. Po zatrzymaniu bądź przebyciu odpowiedniej odległości, pierścień znacznie się rozszerzy, a jego kopia powstanie w miejscu docelowym. Stabilność i czas trwania przejścia różnią się między użyciami, zwykle jednak przejście zamyka się po przejściu jednej bądź dwóch osób lub przedmiotów.

Po użyciu i zamknięciu się portalu, pierścień znika bezpowrotnie. Portal działa na dowolne odległości, pozwalając zarówno na transport między miejscami odległymi o zaledwie kilkadziesiąt metrów jak i przez całe galaktyki. Przejście pojawi się tylko wówczas, gdy używający ma intencję jego utworzenia. Przypadkowe upuszczenie nie utworzy portalu.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Nie jest znane pochodzenie ani przeszłość pierścieni. Są one jednak znane i używane przez rozwinięte cywilizacje do transportu między odległymi miejscami. Pierwszą znaną posiadaczką pierścieni była sowa Szpona. Gdy Sonicowi zaczęło zagrażać niebezpieczeństwo, podarowała mu kilkanaście pierścieni oraz użyła jednego, aby otworzyć portal na Ziemię. Młody jeż przeszedł przez niego, jednak gdy chciał powrócić, ten zniknął.

Sonic. Szybki jak błyskawica[edytuj | edytuj kod]

Sonic używający pierścieni podczas pościgu z Robotnikiem

W filmie Sonic. Szybki jak błyskawica Sonic używał pierścieni wielokrotnie. Po raz pierwszy próbował użyć go uciekając przed Doktorem Robotnikiem, jednak przez spotkanie z Tomem, który trafił go strzałą usypiającą, rozproszył się i otworzył portal do San Francisco upuszczając do niego swój worek z pierścieniami, tracąc je. Dzięki późniejszej pomocy Toma odzyskał je jednak. W obliczu ponownego zagrożenia ze strony Robotnika, Sonic użył pierścienia aby stworzyć portal do Green Hills i ocalić przyjaciół. Następnie w trakcie walki z Robotnikiem używał ich, aby przenosić się w różne miejsca na świecie, by wreszcie powrócić do Green Hills. Tam został ciężko zraniony. Tom użył pierścienia, aby stworzyć portal i zaatakować Robotnika od tyłu. Po odzyskaniu sprawności, Sonic z pomocą Toma otworzył portal na grzybową planetę a następnie w walce pokonał Robotnika i wrzucił go do tegoż portalu.

Pierścienia użył także Tails, trafiając na Ziemię w poszukiwaniu Sonica.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]