Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Pierścień Mety (ゴールリング Gōru Ringu?, ang. Goal Ring) nazywany również Medalem Mety – obiekt pojawiający się w grach serii. Są one wielkimi pierścieniami które oznaczają metę grywalnych poziomów. Dotknięcie ich najczęściej jest wymagane do przejścia poziomu. Pierścienie mety po raz pierwszy pojawiły się w grze Sonic Adventure 2 i pojawiają się w większości gier od tamtego czasu.

Opis[]

Pierścień Mety znajduje się na końcu każdego poziomu, oznaczając przy tym jego koniec. By ukończyć poziom, gracz najczęściej powinien dotknąć Pierścienia Mety dowolną grywalną postacią, po czym gra się zakończy a postęp gracza będzie oceniony.

W wielu grach Sonica, takich jak Sonic Adventure 2, Sonic Heroes oraz Shadow the Hedgehog, celem większości poziomów jest dotarcie do Pierścienia Mety.

Wystąpienia w Grach[]

Sonic Adventure 2[]

Pierścień Mety w Sonic Adventure 2

Pierścień Mety po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Adventure 2 oraz jej przeróbce Sonic Adventure 2: Battle. W tej grze Pierścień Mety był tym co sama nazwa wskazuje: wielkim pierścieniem z zapisem "GOAL" (META) w środku. Jeżeli gracz uda się to niego zanim ukończy się zadanie (jeżeli jakieś jest) zamiast napisu "GOAL" bedzie "BACK" a dotknięcie jego zaskutkuje teleportacją na początek poziomu.

W rozgrywce, pojawiały się one tylko w zwykłych poziomach dla Sonica, Shadowa, Tailsa oraz Dr. Eggmana.

Sonic Heroes[]

Pierścień Mety w Sonic Heroes

W Sonic Heroes, Pierścienie Mety zostały lekko zmienione wizualnie; zamiast napisu "GOAL" miały one złotą gwiazdę w środku oraz otaczające ją kawałki Czerwonego pierścienia. Wiele misji Drużyny Chaotix polega na wykonaniu misji, jeżeli gracz nie wykona misji, Pierścień Mety będzie działał tak tak samo jak w Sonic Adventure 2, czyli przeteleportuje gracza na sam początek poziomu.

Sonic Advance 3[]

Pierścienie Mety pojawiły się również w Sonic Advance 3 gdzie były one nazywane Medalami Mety. Były one mniejsze od Pierścieni Mety oraz miały gwiazdę w środku. Po dotknięciu ich, zmieniały one kolor na Brązowy, Srebrny lub Złoty w zależności od czasu przejścia poziomu.

Shadow the Hedgehog[]

W grze Shadow the Hedgehog, był on po prostu Wielkim pierścieniem. Jednakże, we wszystkich poziomach oprócz: Lethal Highway, Cryptic Castle, Central City, The Doom, Sky Troops, Mad Matrix, Death Ruins, Iron Jungle oraz Lost Impact, Pierścień Mety będzie miał Szmaragd Chaosu w środku.

Sonic Rush[]

Pierścienie Mety pojawiły się także w Sonic Rush. W tej grze były one identyczne do tych w Sonic Heroes. Po dotknięciu ich, w środku ukaże się ręka z wyciągniętym palcem wskazującym oraz środkowym, a sam Pierścień Mety zamiast zniknąć będzie się obracał.

Sonic the Hedgehog[]

W grze Sonic the Hedgehog z 2006 r. są one identyczne to tych w Sonic Heroes.

Sonic Rivals 2[]

W Sonic Rivals 2, Pierścienie Mety posiadają niebieską gwiazdę w środku, po dotknięciu ich będą się kręcić tak samo jak w Sonic Rush, oraz są one nazywane Medalami Mety.

Sonic Unleashed[]

W Sonic Unleashed kolor gwiazdy został zmieniony na czerwony zamiast niebieskiego oraz jest ona otoczona kolorami tęczy.

Pierścień Mety w Sonic and the Black Knight

Sonic and the Black Knight[]

W Sonic and the Black Knight wyglądają tak samo jak w Sonic Heroes, lecz pojawiają się tylko w misjach Legacy.

Sonic Colors[]

W Sonic Colors, są one identyczne do tych w Sonic Unleashed. Na wersji DS, Pierścienie Mety pojawiały się tylko w niektórych misjach. A także w Sonic Simulator, gdzie wypuszczały one pierścienie gdy zostały dotknięte przed zakończeniem aktu.

Sonic Generations[]

W Sonic Generations wyglądają tak samo jak w Sonic Unleashed oraz Colors, lecz pojawiały się tylko w Akcie drugim, oraz Wyzwaniach dla współczesnego Sonica

Sonic Lost World[]

W wersji Wii U dla Sonic Lost World, Pierścienie Mety są tylko w trybach Multiplayer. W tej grze zamiast Pierścieni Mety są Kapsuły, tak samo jak w Sonic Adventure lub poprzednich grach serii.

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games[]

Pierścień Mety występuje także w wersji Nintendo 3DS w grze Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games. Ma taki sam wygląd jak w Sonic Unleashed.

Odmiany[]

Punkt zaliczenia poziomu w Sonic Forces[]

Przed dotknięciem (u góry) oraz po dotknięciu (u dołu)

W grze Sonic Forces zamiast Pierścienia Mety występuje punkt, który początkowo zawiera w środku czerwone logo Imperium Eggmana, lecz gdy dotkniemy ten punkt, zamieni się on w niebieskie logo Resistance. Krótko po tym pojawia się podsumowanie poziomu. Punkt ten występuje na poziomach współczesnego Sonica oraz Avatara.

Ciekawostki[]

  • W wersji Demonstracyjnej gry Sonic Lost World z PAX 2013, Frozen Factory Zone 2 nie posiada walki z bossem przeciwko Zeenie, natomiast gra używa Pierścienia Mety jako końca Strefy.
Advertisement