Phantom ShinobiPhantom Heavy, transformacja robota Heavy Shinobiego, pojawiająca się w grze Sonic Mania.

Historia Edytuj

Po pokonaniu przez Sonica, Tailsa i Knucklesa w Press Garden Zone, Heavy Shinobi wycofał się do bazy głównej w Titanic Monarch Zone, gdzie dołączył do Heavy Gunnera, a do nich później pozostałe roboty z serii. Gdy bohaterowie znaleźli się wewnątrz bazy, Eggman używając Phantom Ruby zamienił go wraz z innymi robotami w wersję Phantom, aby pomagał mu w walce. Phantom Shinobi walczył z bohaterami, lecz nie udało mu się ich pokonać.

Jego dalsze losy są nieznane. Prawdopodobnie uległ zniszczeniu wraz z Titanic Monarch.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

PhantomShinobi-sprite
Phantom Shinobi jest ulepszoną wersją Heavy Shinobiego, jednego z Hard-Boiled Heavies. Jedynie niewielka jego część przypomina pierwotną formę. Posiada on szarą głowę połączoną z tułowiem koloru zielonego oraz jego częścią dolną w kolorze czarnym. Całość przyczepiona jest do pomarańczowego dysku, który zastępuje kończyny oraz plecy robota. Wyposażony jest także w 8 ostrzy.

Moce i umiejętności Edytuj

W formie Phantom, Heavy Shinobi jest silniejszy i bardziej wytrzymały. Potrafi on latać, co ułatwia mu przemieszczanie się. Może obracać swoimi ostrzami, a także wysuwać je na pewną odległość, aby zwiększyć zasięg swoich ataków.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Phantom Egg

Phantom Shinobi nie jest osobnym bossem, lecz stanowi on część większej walki z finałowym bossem - Phantom Eggiem. Gracz walczy z nim, gdy przeniesie się za sprawą dłoni utworzonej z mocy Phantom Ruby. Dzieje się tak co cztery razy, a Shinobi jest drugi w cyklu.

Arena składa się z dwóch części, połączonych platformą po środku. Phantom Shinobi na początku walki znajduje się nad tą platformą, przylegając do sufitu. Po chwili ruszy w lewą stronę i poruszając się po wyznaczonej drodze wybije się z jednej strony na drugą, a następnie poruszy się ścieżką w prawym sektorze areny. Nie przeskoczy już na drugą stronę, lecz zatrzyma się po środku sekcji i rozszerzy swoje ostrza. Sięgają one daleko, gdyż aż do krawędzi platformy przy drugiej sekcji. Po chwili je schowa i ruszy jak poprzednio, ale w odwrotnym kierunku. Z lewej strony również się zatrzyma i rozszerzy ostrza.

Aby unikać ataku, gracz musi albo szybko uciekać przez toczącym się Shinobim lub stać na platformie, kucając gdy robot przeskakuje z jednej strony na drugą. Gdy zatrzyma się i rozszerzy ostrza, gracz może go uderzyć. Nie jest to jednak konieczne, gdyż gracz nie musi pokonać robota, ani nawet zadawać mu obrażeń. Celem walki jest jedynie przetrwanie ataków. Gracz powróci na arenę główną, gdy Phantom Shinobi wysunie i schowa swoje ostrza po raz drugi (po lewej stronie).

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Ruby Illusions