FANDOM

Phantom Ruby (ファントムルビー Fantomurub?) – klejnot o niesamowicie potężnej mocy. Odgrywa kluczową rolę w grach Sonic Mania i Sonic Forces. Korzystali z niego m.in. Doktor Eggman, Hard-Boiled Heavies, oraz Infinite. Znany jest ze zdolności do generowania niebezpiecznych i rzeczywistych iluzji.

Opis Edytuj

PhantomRuby

Phantom Ruby to różowy, dwudziestościenny rubin. Jest czymś zupełnie innym niż Szmaragdy Chaosu, ale nadal dysponuje liczącą się mocą. Wraz ze Szmaragdami Chaosu może wchodzić w różne reakcje, które kończą się zwykle otwieranym portali do zniekształconych wymiarów (np. do Egg Reverie Zone lub Null Space, gdzie absolutnie nic nie istniało). Phantom Ruby jako broń jest w stanie zranić nawet super transformację, lub też doprowadzić do transformacji posiadacza w coś znacznie silniejszego. Wiadomo że przewyższa swoją potęgą Główny Szmaragd, który może podtrzymywać Angel Island w powietrzu. Phantom Ruby sam w sobie wystarczy, aby wyspa spadła na powierzchnię.

Mania Sonic intro 4

Phantom Ruby zniekształcający otoczenie

Główną mocą artefaktu jest kontrolowanie wirtualnej rzeczywistości, poprzez zginanie czasoprzestrzeni. Phantom Ruby emituje z siebie falę energii, która zniekształca otoczenie. Pozwala to zmieniać grawitację i przenosić osoby w inne miejsca. Phantom Ruby jest w stanie tworzyć repliki innych postaci, a nawet iluzje większych obiektów. Repliki tworzone przez rubin mają kształt i formę, ale brakuje im duszy i serca. Iluzje te mogą być tworzone w nieskończoność. Właściwie, Phantom Ruby zaburza postrzeganie przez swoje ofiary świata, poprzez dostarczanie do mózgu fałszywych informacji. Tworzy to dla danej osoby nową rzeczywistość, w której iluzje są prawdziwe. Po dotknięciu Phantom Ruby może również ukazywać największe marzenia i pragnienia danej osoby. Widma te znikają jednak kiedy dana osoba puści rubin.

Egg Reverie 4

Phantom Ruby otwierający portal do innego wymiaru

Phantom Ruby znany jest ze zdolności do zasilania i transformowania maszyn, a także wzmacniania istoty żywych. Hard-Boiled Heavies dzięki jego mocy mogli transformować się w znacznie silniejszych Phantom Heavies. Doktor Eggman wykorzystywał również rubin do zasilania Phantom Egg i Death Egg Robota. Maszyny te również były w stanie tworzyć iluzje i wykorzystywać praktycznie cały potencjał rubinu. Sam Phantom Ruby potrzebuje jednak dużych nakładów energii, aby był w pełni swoich sił. Dlatego też Eggman musiał stworzyć Death Egg czy generator w Final Judgement, skąd rubin pobierał energię.

Istnieją również prototypy Phantom Ruby. Są mniejsze, ale dysponują podobną mocą. Podlegają tylko osobie, która je aktywuje. Prototypy zostają również zniszczone po pierwszym użyciu. Mogą odwracać działanie niektórych efektów Phantom Ruby.

Historia Edytuj

Sonic Mania Edytuj

Mania Sonic intro 3

Phantom Ruby znaleziony przez Hard-Boiled Heavies

Phantom Ruby został odkryty przez Doktora Eggmana na Angel Island, po tym jak nad wyspą doszło do załamania wymiarów. Naukowiec wysłał tam grupę Hard-Boiled Heavies, w celu odzyskania go. Tajemniczym źródłem energii zainteresowali się również Sonic i Tails. Przybyli jednak za późno i wraz z Knucklesem zostali wysłani przez moc Phantom Ruby do Green Hill Zone. Wkrótce Eggman odebrał Hard-Boiled Heavies Phantom Ruby i zaczął samemu wykorzystywać jego moc. Dzięki temu mógł przenosić Sonica, Tailsa i Knucklesa do innych miejsc, jak na przykład z Press Garden Zone do Stardust Speedway Zone. W trakcie finałowej walki w Titanic Monarch Zone, Eggman zasilał swój pancerz bojowy mocą Phantom Ruby. Po tym jak Sonic pokonał doktora, mając ze sobą wszystkie Szmaragdy Chaosu, otworzył się portal do innego wymiaru. Tam Heavy King ukradł Eggmanowi Phantom Ruby i chciał samemu korzystać z jego mocy. Eggman i Heavy King zaczęli ze sobą walczyć o rubin, ale obaj zostali pokonani przez Super Sonica. W wyniku reakcji ze Szmaragdami Chaosu, Phantom Ruby otworzył kolejny portal, do którego wskoczył Sonic.

Sonic Forces Edytuj

Eggmanland illusion

Phantom Ruby ukazuje Eggmanowi wizję jego wymarzonego imperium

W grze Sonic Forces Phantom Ruby trafił do bazy Eggmana. Doktor z zaciekawieniem podniósł kamień i ujrzał iluzję Eggmanlandu - swojego wymarzonego miasta. Zniknęła ona jednak, kiedy naukowiec upuścił kamień. Eggman postanowił przebadać artefakt i nadać mu nazwę. Wtedy jego bazę zaatakował Jackal Squad. Dzięki Phantom Ruby Eggman zdołał stworzyć dla siebie armię robotów, która odparła atak. Jeden z szakali, Infinite, zaatakował jednak doktora. Eggman zasłonił się rubinem, w który uderzył najemnik. Jego oczom ukazała się wtedy wizja spustoszonego świata. Infinite dostrzegł, że on i Eggman mają zbieżne cele, dlatego postanowił się do niego przyłączyć.

Episode Shadow cutscene 20

Infinite z ostatecznym prototypem Phantom Ruby

Chroniony przez szakale Eggman kontynuował swoje badania nad Phantom Ruby. Doktor stworzył wiele różnych prototypów rubinu. Wiele z nich miało za dużo wad, a inne były zbyt ryzykowne do efektywnego wykorzystania. Ostatecznie jednak doktorowi udało się stworzyć rubin ostateczny, który otrzymał Infinite. Odtąd złoczyńca mógł wykorzystywać pełen potencjał artefaktu. Eggman przeprowadził pierwszy test oryginalnego Phantom Ruby na Angel Island. Stworzył tam iluzję Mystic Ruins, w której Knuckles i Silver zostali zaatakowani przez Chaosa. Mimo że bohaterowie powstrzymali iluzję, Eggman był zadowolony z mocy rubinu i przyznał, że Główny Szmaragd nie będzie mu nawet potrzebny.

Sonic Forces cutscene 195

Avatar trzymający prototyp Phantom Ruby

Wykorzystując moc Phantom Ruby, Infinite pokonał Sonica, co pozwoliło Eggmanowi podbić 99,9% świata. W ciągu sześciu kolejnych miesięcy, priorytetowym celem Imperium Eggmana stało się odnalezienie i zniszczenie wszystkich pozostałych prototypów Phantom Ruby, aby nie mogły zostać wykorzystane przeciwko nim. Jeden z prototypów wypadł Silverowi w trakcie walki z Infinitem w Mystic Jungle. W Green Hill Zone Infinite zlikwidował, jak się wydawało, ostatni prototyp na oczach Eggmana. Jednakże żołnierz Resistance odnalazł upuszczony przez Silvera prototyp w Mystic Jungle i aktywował go. Prototyp ten pomógł mu uniknąć iluzji Infinite'a rzucanych w Metropolis. Ostatecznie prototyp został wykorzystany przez rekruta do zniszczenia iluzji słońca, które groziło zagładą całemu Resistance. Prototyp ten zniszczył się po zniknięciu słońca. Sonic i rekrut pokonali potem Infinite'a, który został pochłonięty przez generator w Final Judgement. Niebieski jeż i jego przyjaciel zniszczyli tamten generator, wierząc że znajdował się tam prawdziwy Phantom Ruby. Okazało się jednak, że Eggman zdążył przekazać całą energię rubinu do zasilenia swojego Death Egg Robota. Ostatecznie Sonic i jego przyjaciele zniszczyli robota, a wraz z nim zneutralizowano wszystkie efekty Phantom Ruby.

W innych grach Edytuj

Sonic Forces: Speed Battle Edytuj

Phantom Ruby Prototype

Prototyp Phantom Ruby w Sonic Forces: Speed Battle

W Sonic Forces: Speed Battle na końcu każdej trasy metę stanowi prototyp Phantom Ruby, podobny do tego który Infinite nosi na sobie.

Sonic Mania Plus Edytuj

W Sonic Mania Plus pojawia się na samym początku, gdzie przenosi Sonica na Angel Island przez portal. Odlatuje następnie do kapsuły, w której zamknięci są Mighty i Ray. Phantom Ruby zostaje następnie zabrany przez Heavy Magician, przebraną za jednego z uwięzionych bohaterów. Heavy Magician przekazuje Phantom Ruby Heavy Kingowi, który wykorzystuje go do ożywienia pozostałych Hard-Boiled Heavies i przeniesienia Sonica i jego przyjaciela do Green Hill Zone. W złym zakończeniu Phantom Ruby wylatuje ze zniszczonego Phantom Egg i zostaje umieszczony w berle Heavy Kinga, który wykorzystuje jego moc. W dobrym zakończeniu Phantom Ruby znika w portalu, który pożera całe Titanic Monarch Zone, łącznie z Eggmanem.

Ciekawostki Edytuj

  • Efekt dźwiękowy jaki emituje z siebie Phantom Ruby podczas zaginania czasoprzestrzeni jest taki sam, jak odgłos czerwonych klocków wystrzeliwanych przez Infinite'a w Sonic Forces.
  • W komiksie Sonic Forces: Rise of Infinite Cubot proponował nazwy dla Phantom Ruby, wymieniając określenia takie jak: Spooky Sapphire, Precioustone (nawiązanie do Sonic Shuffle), oraz Beryl Anarchii (nawiązanie do serii komiksów).