FANDOM

Phantom GunnerPhantom Heavy, transformacja robota Heavy Gunnera, pojawiająca się w grze Sonic Mania.

Historia Edytuj

Po porażce w Studiopolis Zone, w wyniku której zniszczony został cały jego oddział EggRobo oraz jego helikopter, robot wycofał się do głównej bazy w Titanic Monarch Zone. Tam później dołączały do niego inne pokonane roboty z serii. Gdy Sonic, Tails i Knuckles znaleźli się w bazie, Eggman za pomocą Phantom Ruby transformował jego i inne roboty w wersje Phantom, aby pomagał mu w walce. Phantom Gunner otrzymał możliwość walki z bohaterami, lecz nie udało mu się ich pokonać.

Jego dalsze losy nie są znane, prawdopodobnie został zniszczony razem z Titanic Monarch.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

PhantomGunner-sprite
Phantom Gunner to ulepszona wersja Heavy Gunnera, jednego z Hard-Boiled Heavies. Tak jak w normalnej formie, przypomina policjanta. Większość ciała jest koloru niebieskiego, z wyjątkiem czarnej dolnej części tułowia. Posiada także dwie przecinające się żółte linie na brzuchu, a w miejscu ich złączenia się znajduje się odznaka. Na głowie ma biały hełm z syreną oraz plecak odrzutowy z wyrzutnią rakiet. Zamiast kończyn ma kable łączące go z wyrzutnią.

Moce i umiejętności Edytuj

Heavy Gunner potrafi unosić się oraz latać za pomocą silników w dolnej części wyrzutni. Z tej może wystrzelić do 16 pocisków. W porównaniu z normalną formą, jest znacznie bardziej wytrzymały i silniejszy. Zwiększa się również zasięg jego ataków.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Phantom Egg

Phantom Gunner nie pojawia się jako osobny boss, lecz jest częścią większej, finałowej walki z Phantom Eggiem. Gracz trafia na jego arenę po tym, jak znajdzie się wewnątrz dłoni utworzonej z mocy Phantom Ruby. Dzieje się tak co cztery razy, a Gunner jest pierwszy w cyklu.

Phantom Gunner znajduje się w tle, przez co nie może być uderzony. Jest zawieszony w powietrzu w jednym punkcie. Po chwili oddaje salwę z wyrzutni, wystrzeliwując wszystkie 16 pocisków. Phantom Gunner ma w arsenale 3 typy pocisków. Pierwszym są niebieskie. Posiadają spadochron, który po rozłożeniu przypomina głowę robota. Ze względu na niego, opadają na arenę dosyć wolno. Drugim są czerwone. Nie posiadają spadochronu, dzięki czemu spadają znacznie szybciej. Ostatnim typem są niebiesko-czerwone. Wyglądają na lekko uszkodzone i również nie posiadają spadochronów. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich, poruszają się chaotycznie w poziomie oraz lekko w górę i w dół.

Gracz może uderzać pociski Spin Attackiem. Niebieskie i czerwone zostają wtedy zniszczone, zaś niebiesko-czerwone zmieniają tor lotu i ostatecznie uderzają w robota. Rakiety, które nie zostały zniszczone, uderzają w podłoże lub po czasie wybuchają. Eksplozje zadają graczowi obrażenia.

Gracz nie musi pokonać robota ani nawet zadawać mu obrażeń. Celem walki jest przetrwanie ataków, a także zebranie pierścieni, które przydadzą się w dalszej walce. Po zniszczeniu wszystkich pocisków, gracz powraca na główną arenę.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Ruby Illusions

Galeria Edytuj