FANDOM

Perfect Chaos (パーフェクトカオス Pāfekuto Kaosu?) – ostateczna transformacja Chaosa, będąca finałowym bossem w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut, a także drugim bossem w Sonic Generations.

Opis Edytuj

Perfect Chaos jest gigantycznym potworem zbudowanym w całości z energii chaosu w stanie ciekłym. Jego ciało przypomina grubego węża, którego grzbiet i głowa pokryte są ciemnoniebieskimi łuskami. Pod łuskami i na całym przednim ciele znajduje się natomiast woda. Z grzbietu Perfect Chaosa wystają różne ostre, wodne kolce z pływającą w środku zieloną energią. Z paszczy wystają natomiast całkowicie zielone kolce. Taki sam kolor mają również oczy i zęby potwora. W pobliżu oczu znajdują się małe, oklapnięte fragmenty łusek. Głównym punktem głowy Perfect Chaosa jest wystający z jego czoła róg, w którym pływa mózg. Perfect Chaos dysponuje także wodnymi mackami. W Sonic Adventure Perfect Chaos był mniej szczegółowy - całe jego ciało składało się z wody i jedynie oczy były zielone. Posiadał także jedynie dwie macki.

Chaos transformuje się w Perfect Chaosa, po tym jak wchłonie siedem Szmaragdów Chaosu. Następnie absorbuje ich negatywną energię i pozbywa się ich. Zostawia w nich jednak energię pozytywną. W tej formie Perfect Chaos ma dostęp do ostatecznej mocy i posiada niewyczerpane zasoby energii. Jego rozmiary pozwalają mu siać zniszczenie na światową skalę. Jego główną mocą jest hydrokineza. Perfect Chaos potrafi zmieniać swój kształt, rozpływając się w wodzie i formując w innym miejscu. Dzięki tej mocy może dowolnie kontrolować wodę, tworząc katastrofalne powodzie i wodne tornada. Z wody składają się także jego macki, które może wykorzystywać do ataku i niszczenia. Potrafi także wykorzystywać na różne sposoby swoją energię. Może strzelać z kolców na swoim grzbiecie pociskami energii, które przyjmują różne barwy. Inną jego zdolnością jest plucie z pyska potężnymi promieniami energii, które są w stanie zniszczyć nawet Egg Carrier 2 jednym strzałem. Perfect Chaos dysponuje ogromną siłą i jest praktycznie niezniszczalny. Jedynym jego słabym punktem jest mózg, który posiadały także poprzednie formy. Uderzanie w mózg wywołuje u Perfect Chaosa ogromny ból, a często powoduje nawet rozpadanie się jego ciała.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Sonic Adventure opening 37

Perfect Chaos na muralu

4000 lat przed wydarzeniami z Sonic Adventure wódz plemienia kolczatek, Pachacamac, najechał wraz ze swoimi żołnierzami Ołtarz Szmaragdów, zamieszkiwany przez Chaosa i Chao. Atak zakończył się masakrą wielu Chao, co rozzłościło Chaosa, który użył mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu do przemienienia się w Perfect Chaosa. W tej formie, potwór zniszczył niemal cały Klan Knucklesa, lecz Tikal uwięziła go wewnątrz Głównego Szmaragdu razem ze sobą.

Sonic Adventure Edytuj

Osobny artykuł: Perfect Chaos (Sonic Adventure)
Perfect Chaos DX 01

Perfect Chaos w Sonic Adventure

4000 lat później w trakcie wydarzeń z Sonic Adventure, Doktor Eggman uwolnił Chaosa z Głównego Szmaragdu i zamierzał wykorzystać go do podboju Station Square. W epilogu gry, Chaos zdobył siedem szmaragdów i użył ich mocy do transformacji w Perfect Chaosa. W tej formie zniszczył Station Square, zalewając miasto wodą. Eggman próbował go zatrzymać, wykorzystując Egg Carrier 2, lecz Perfect Chaos odparł jego atak i zniszczył latającą fortecę promieniem energii. Następnie absorbował negatywną energię Szmaragdów Chaosu i rozrzucił artefakty dookoła. Sonic wykorzystał pozytywną energię Szmaragdów Chaosu i przemienił się w Super Sonica. Udało mu się pokonać potwora i zneutralizować jego gniew. Widząc, że jego Chao przetrwały pokolenia i żyły w pokoju z ludźmi, Chaos postanowił odejść wraz z Tikal.

Sonic Generations Edytuj

Osobny artykuł: Perfect Chaos (Sonic Generations)
PCHaos

Perfect Chaos w Sonic Generations

Perfect Chaos pojawił się jako boss ery Dreamcasta w Sonic Generations. Po tym jak Time Eater przeniósł Sonica do White Space, jeż musiał ponownie stoczyć walkę z Perfect Chaosem w ruinach Station Square. Pomimo braku super formy, jeżowi udało się zwyciężyć w walce.

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Perfect Chaos Fleetway

Perfect Chaos w Sonic the Comic

W Sonic the Comic Perfect Chaos wystąpił w roli finałowego przeciwnika całej serii. W tej wersji przypominał bardziej wielką i zaokrągloną ośmiornicę, oraz dysponował umiejętnościami takimi jak wywoływanie strachu i zaginanie czasoprzestrzeni. Po tym jak Doktor Ivo Robotnik zebrał Szmaragdy Chaosu przy użyciu Chaos Resonator, Chaos podążył za nim. Pojawił się, gdy Sonic i jego przyjaciele walczyli z Robotnikiem. Potwór szybko absorbował Szmaragdy Chaosu i stał się Perfect Chaosem. Rozpoczął tworzyć Mobius na nowo, wedle własnej wizji. Sonic i jego przyjaciele nie byli w stanie pokonać potwora. Ostatecznie Super Sonic przybył i pokonał Perfect Chaosa, wskakując w niego i absorbując całą jego energię, przywracając stwora do oryginalnej formy Drakona.

Archie Comics Edytuj

Perfect Chaos Archie

Perfect Chaos w komiksach

W komiksach Perfect Chaos odegrał rolę podobną do tej z gier. Kiedy jednak kolczatki zaatakowały jego dom, Tikal zamknęła Chaosa w czarnym szmaragdzie Ancient Onyx, a nie w Głównym Szmaragdzie. Wiele tysiącleci później Chaos został uwolniony przez Doktora Eggmana, który chciał wykorzystać jego moc. Wkrótce potem Chaos zbuntował się i ponownie przyjął formę Perfect Chaosa. Zaczął następnie niszczyć Station Square, ale został zatrzymany przez Super Sonica, Knucklesa i Tikal, którzy przywrócili go do normalnej formy i zneutralizowali jego gniew. W wyniku Super Genesis Wave Perfect Chaos i jego historia stały się identyczne jak w grach.

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Perfect Chaos (Sonic X)
Perfect Chaos 1 ep 32

Perfect Chaos w Sonic X

Perfect Chaos pojawił się w serialu Sonic X. Odegrał rolę podobną do tej z Sonic Adventure, Perfect Chaos zniszczył miasto Station Square, ale został ostatecznie powstrzymany przez Super Sonica. Jego wygląd w tej wersji różni się nieco od pierwowzoru, ponieważ potwór posiada większą tylną część ciała, oraz zwiększoną ilość macek. Potrafi strzelać promieniami energii, wodnymi pociskami, oraz tworzyć wodne iglice.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny boss w Sonic Adventure, któremu w trakcie walki towarzyszą dwa zupełnie inne utwory.
  • Z powodu ograniczeń technicznych Dreamcasta, autorzy gry nie byli w stanie w pełni oddać prawdziwego wyglądu Perfect Chaosa. Model Perfect Chaosa z Sonic Generations ukazuje, jak naprawdę miał wyglądać potwór.