Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Orbot – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to czerwono-czarny kulisty robot. Razem z Cubotem jest asystentem Doktora Eggmana.

Historia[]

Przeszłość[]

W przeszłości Orbot i Cubot byli asystentami Doktora Eggmana. Pomagali mu w wielu planach. W trakcie ostatniej wojny Eggman przepadł bez śladu. Orbot i Cubot przeszli pod rozkazy Neo Metal Sonica, który przybrał postać swojego stwórcy.

Punkt zwrotny[]

W Sonic the Hedgehog #2 Orbot powiadomił Neo Metal Sonica o tym, że Sonic zaczął zbliżać się do miasta w którym stacjonują Rough i Tumble, co uspokoiło nowego szefa.

Los Doktora Eggmana[]

Orbot informuje "Eggmana" o gotowości Egg Fleet

W Sonic the Hedgehog #5 Chaotix szukali Eggmana w jego ostatnim znanym laboratorium. Wówczas przesłuchiwali Orbota i Cubota, którzy nie stawiali oporu i odpowiadali na wszystkie pytania. W Sonic the Hedgehog #6 Orbot potwierdził zwołanie wszystkich statków Egg Fleet Neo Metal Sonicowi

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Orbot i Cubot rozmawiają z Eggmanem

W Sonic the Hedgehog #12 Orbot i Cubot zjawili się w Final Egg, gdzie Doktor Starline, Rough i Tumble próbowali przywrócić Doktorowi Eggmanowi wspomnienia. Orbot i Cubot chcieli nakłonić doktora do tego by zaczął ich zastraszać, albo przeglądać listę mitycznych istot, które chciałby przebudzić aby potem stracić nad nimi kontrolę. Eggman zmienił się jednak nie do poznania i nie zamierzał krzywdzić robotów. Orbot nie był do końca przekonany, czy chce powrotu swojego dawnego szefa. Wszystko zmieniło się jednak po przybyciu Metal Sonica, który przywrócił doktorowi wspomnienia. Orbot żałował tego nieco, ale natychmiast wykonał polecenie doktora i przygotował jego dawne ubrania. Później razem z Cubotem przygotował dla naukowca nowe urządzenie i towarzyszył mu w pomieszczeniu, w którym ono się znajdowało. Eggman postanowił wykorzystać tajemniczą maszynę w ramach swojej zemsty.

Infection[]

Orbot i Cubot sterujący Faceshipem

W Sonic the Hedgehog #15 Orbot asystował Doktorowi Eggmanowi podczas napełniania specjalnych plecaków Metal Virusem. Później udał się z doktorem do hangaru trzeciego na spotkanie z Roughem i Tumblem. Pomógł wtedy dojść do siebie Cubotowi, którego kopnął Rough. W Sonic the Hedgehog #16 Orbot i Cubot pilotowali Faceship Doktora Eggmana, kierując go do Windmill Village i wypuszczając Metal Virus, który zalał wioskę.

Crisis City[]

Orbot tłumaczący Starline'owi metody Eggmana

W Sonic the Hedgehog #18 Orbot poinformował Doktora Eggmana o tym, że od początku istniał stały spadek odpowiadania Zombotów na jego rozkazy, po tym jak ich grupa nie zaatakowała Sonica w Floral Forest Village. Później wysłuchał Starline'a, który czuł się zawiedziony swoim idolem. Zauważył bowiem, że Eggman nie przejął się tym, iż Zomboty zaczęły wymykać się spod kontroli, co utwierdziło go w przekonaniu że naukowiec przegrywał zawsze z powodu tego, że nie był w stanie tworzyć planów na dłuższą metę. Orbot powiedział Starline'owi, że walka Eggmana z Soniciem jest wyrównana - doktor opracuje nowy plan, wykona go, ale ostatecznie zostanie zatrzymany przez niebieskiego jeża.

The Last Minute[]

W Sonic the Hedgehog #23 Orbot przebywał na pokładzie Faceshipu i przeprowadził zrzut Metal Virusa do Spiral Hill Village. Gdy Doktor Eggman i Doktor Starline powrócili na pokład, Orbot poinformował ich o zrzucie.

All or Nothing[]

Orbot udający, że będzie dobrowolnie służył Zavokowi

W Sonic the Hedgehog #25 Doktor Starline przywołał na Faceship Deadly Six, oznajmiając że rozwiążą oni problemów Zombotów, do czasu aż Eggman wynajdzie lepszy sposób. Jednakże Starline nie zdołał zapanować nad Deadly Six, przez co razem z Eggmanenm i Metal Soniciem musiał teleportować się z pokładu. W trakcie zamieszania Orbot otrzymał wiadomość od Rouge, która od kilku dni ukrywała się na pokładzie. Postanowił z nią współpracować i przekonał Zavoka, aby ten nie przejmował nad nim kontroli, gdyż będzie mu służyć dobrowolnie i pomoże w skoordynowaniu manewrów. Orbot wytłumaczył także Cubotowi swój plan przez ich prywatną sieć komunikacyjną. Gdy Zavok się zgodził, Orbot pokazał Rouge kciuk w górę. W Sonic the Hedgehog #26 Zavok zaczął zadawać pytania o miejsca, do których mógł uciec Eggman, a Orbot pokazywał mu wszystkie bazy doktora lub lokacje, w których kiedyś istniały. W pewnym momencie Orbot natknął się na Anielską Wyspę. Zanim jednak zdradził jakiekolwiek szczegóły, Cubot odwrócił uwagę Zavoka, informując go o alarmie w fabryce Metal Virusa. Rouge zjawiła się wtedy i poprosiła roboty o koordynaty każdego z Zeti, a także przekazała im aby dalej odgrywały swoje role, podczas gdy ona rozważy możliwości odzyskania Szmaragdów Chaosu. W Sonic the Hedgehog #28 Orbot i Cubot zaczęli uciekać z pokładu Faceshipu, z którego Rouge ukradła zasilający Szmaragd Chaosu. Po katastrofie okrętu ukrywali się razem wśród jego zgliszczy. W Sonic the Hedgehog #29 w trakcie walki z gigantycznym Zavokiem Sonic spadł obok Orbota i Cubota. Orbot zasugerował jeżowi, aby uciekał, ale nie dlatego aby cofnąć swoją infekcję, lecz aby uciec przed otaczającymi ich Zombotami.

Out of the Blue[]

Orbot trzymający głowę Omegi

W Sonic the Hedgehog #30 Orbot i Cubot ukrywali się, kontaktując z Eggmanem, który leciał po nich skradzionym promem latającym. Zostali wtedy wykryci i złapani przez Gemerla, ale szybko odzyskał ich Metal Sonic. Na pokładzie promu Eggmana Orbot znalazł głowę Omegi, którą zaoferował Eggmanowi jako nagrodę pocieszenia. W Sonic the Hedgehog #31 Orbot złożył Eggmanowi raport z ostatnich wydarzeń, wyjaśniając że Zomboty zniszczyły większość baz, zwłaszcza po tym jak Deadly Six przejęli kontrolę. Dodał, że Zeti nadal byli na wolności, ale nie sprawiali większych kłopotów, natomiast Zavok został uwięziony przez Restoration. Orbot odracał także Eggmanowi tak szybkie wdrażanie kolejnego projektu i zastanawiał się dokąd mógł się udać Doktor Starline.

Bad Guys[]

Orbot przekazuje Eggmanowi raport z ataku na wytwórnię Power Cores

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Orbot i Eggman przybyli do bazy, która dzień wcześniej padła ofiarą ataku. Orbot pokazał na nagraniu Sonica, jednakże było ono niekompletne. Doktor nie wierzył także, że Tails mógłby celowo zmanipulować nagraniem i postanowił dowiedzieć się kto jest za to odpowiedzialny. W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #3 Orbot poinformował doktora, że otrzymali nowy raport, zgodnie z którym Sonic atakował magazyn na północy. Eggman jednak wcześniej otrzymał powiadomienie, że atakowano centrum Eggnetu. Orbot zasugerował, że być może Tails próbował zbić ich z tropu. Niezależnie od tego jak naprawdę wyglądąła sytuacja, Eggman postanowił sprawdzić oba miejsca. W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Orbot przekazał Eggmanowi zaktualizowany raport, zgodnie z którym poprzednie doniesienia były fałszywe, a w rzeczywistości Zavok atakował centrum Eggnetu. Po tym jak Eggman zbombardował budynek i wrócił do bazy, Orbot poinformował go o tym, że nie znaleźli śladu po Zavoku, co oznaczało że nadal był na wolności. Orbot przyznał, że przynajmniej dowiedzieli się kto stał za atakami. Eggman jednak miał wątpliwości i twierdził, że ktoś inny stał za całą sprawą, a Zavok jedynie brał w niej udział.

Test Run[]

Orbot i Cubot złapani przez Tangle

W Sonic the Hedgehog #38 Orbot i Cubot obsługiwali komputer w wieży zawierającej różne zapętlone komory testowe, gdzie sprawdzane były nowe badniki Doktora Eggmana nim ujrzały światło dzienne. Roboty zauważyły Sonica, Tailsa i Amy wewnątrz komnat 1 i 2, co uznali za włamanie. Podwładni przerażeni niechętnie poinformowali doktora o intruzach, jednak zaskakująco zamiast wściekłości zastali uradowanego takim obrotem spraw Eggmana, który przejął kontrolę nad sytuacją. W Sonic the Hedgehog #39 Orbot i Cubot tworzyli nowe hybrydy Badników, kiedy zostali związani przez Tangle. Zaczęła ich przesłuchiwać, aby dowiedzieć się za którą bramą znajdzie Sonica, Tailsa i Amy. Roboty nie odpowiadały jej jednak początkowo. Zastanawiały się również czy Belle była jedną z nich. Ostatecznie jednak Tangle zmusiła Orbota do odpowiedzi.

Orbot i Cubot udają się na wakacje

W Sonic the Hedgehog #40 Orbot i Cubot, nadal związani przez Tangle, rozmawiali z Belle o tym jak wygląda praca dla Doktora Eggmana. Później Orbot poinformował Belle o tym, że Tangle zaczęła przeciążać portal wewnątrz wieży, zbyt długo trzymając w nim swój ogon. Po tym jak Tangle wyciągnęła Sonica, Tailsa i Amy z wirtualnej rzeczywistości, Orbot i Cubot zaczęli z nimi uciekać do Tornada. Na pokładzie samolotu Sonic i jego przyjaciele puścili ich wolno, a roboty postanowiły wykorzystać ten czas i udać się na zasłużone wakacje.

Imposter Syndrome[]

Orbot kontrolowany przez Doktora Starline'a

W Sonic the Hedgehog: Imposter Syndrome #4 Orbot i Cubot wrócili do Eggtropolis, dyskutując nad wymówką na swoją nieobecność, którą przedstawią Eggmanowi. Doktor nie był jednak tym specjalnie zainteresowany i kazał im śledzić atak, którego autorami mieli być Sonic i Tails. Orbot ukazał Eggmanowi nagranie, na którym widoczni byli Surge i Kit. Orbot odebrał potem transmisję od Doktora Starline'a. Wkrótce potem Orbot i Cubot znaleźli się pod wpływem sygnału kontroli Starline'a i mieli doprowadzić do niego Eggmana. Doktor jednak unieszkodliwił ich i ewakuował się swoim szybem do podziemnego muzeum. Orbot i Cubot powitali potem Starline'a i poinformowali go o ucieczce Eggmana. Mieli też wysłać jego sygnał na cały Eggnet, by sprowadzić więcej Badników.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

W odróżnieniu od innych robotów Eggmana, Orbot otrzymał własną osobowość i emocje. Jest dość sarkastyczny i lubi wypominać Eggmanowi jego poprzednie klęski, ale stara się też dostrzegać pozytywne aspekty, by uspokajać swojego szefa. Jest też dość leniwy.

Orbot wydaje się cierpieć na lęki, jak sam przyznaje, dlatego musi znajdować sobie zajęcia na uspokojenie, takie jak układanie kabli w kolejności alfabetycznej. Jest też inteligentniejszy i bardziej przenikliwy od Cubota, któremu musi tłumaczyć niektóre sprawy.

Wygląd[]

Orbot jest małym, kulistym robotem o czerwono-czarnej kolorystyce. Jego oczy są cyjanowe. Ma prostą budowę ciała: głowę, która jest główną częścią kuli oraz zaokrągloną podstawkę. Obie części są połączone ze sobą metalowymi prętami i mniejszymi kulkami. Całość po złożeniu stanowi jedną kulę.

Moce i umiejętności[]

Orbot potrafi unosić się i poruszać się swobodnie w powietrzu, jeśli ma pod sobą grunt. Jest też w stanie zwijać się w kulkę i toczyć. Potrafi odczytywać plany Eggmana i zajmować się obsługiwaniem jego maszyn.

Relacje z postaciami[]

Cubot[]

Cubot jest mniej bystrym partnerem Orbota, któremu ten musi czasami tłumaczyć niektóre rzeczy, albo powstrzymywać przed wygadaniem się wrogowi.

Doktor Eggman[]

Orbot, Cubot i Mr Tinker

Orbot i Cubot są prawymi rękami Eggmana i są mu bezwzględnie posłuszni, podążając z nim raczej ze strachu przed jego gniewem. Eggman ma w zwyczaju wyżywać się na nich emocjonalnie i fizycznie, rozmontowując ich na części. Orbot i Cubot służą mu obsługując niektóre z jego projektów, ale głównie gotują, sprzątają i przygotowują mu kawę. Orbot lubi czasem zadrwić z Eggmana i jego porażek podczas zdawania mu raportów.

Gdy Eggman stracił pamięć i został Mr Tinkerem, Orbot i Cubot byli zaskoczeni jego życzliwością i dobrocią. Nie chcieli również powrotu swojego szefa i mocno się rozczarowali, gdy ten w końcu doszedł do siebie.

Advertisement