Orbot – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to czerwono-czarny kulisty robot. Razem z Cubotem jest asystentem Doktora Eggmana.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

W przeszłości Orbot i Cubot byli asystentami Doktora Eggmana. Pomagali mu w wielu planach. W trakcie ostatniej wojny Eggman przepadł bez śladu. Orbot i Cubot przeszli pod rozkazy Neo Metal Sonica, który przybrał postać swojego stwórcy.

Fallout[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #2 Orbot powiadomił Neo Metal Sonica o tym, że Sonic zaczął zbliżać się do miasta w którym stacjonują Rough i Tumble, co uspokoiło nowego szefa.

The Fate of Dr. Eggman[edytuj | edytuj kod]

Orbot informuje "Eggmana" o gotowości Egg Fleet

W Sonic the Hedgehog #5 Chaotix szukali Eggmana w jego ostatnim znanym laboratorium. Wówczas przesłuchiwali Orbota i Cubota, którzy nie stawiali oporu i odpowiadali na wszystkie pytania. W Sonic the Hedgehog #6 Orbot potwierdził zwołanie wszystkich statków Egg Fleet Neo Metal Sonicowi

The Battle for Angel Island[edytuj | edytuj kod]

Orbot i Cubot rozmawiają z Eggmanem

W Sonic the Hedgehog #12 Orbot i Cubot zjawili się w Final Egg, gdzie Doktor Starline, Rough i Tumble próbowali przywrócić Doktorowi Eggmanowi wspomnienia. Orbot i Cubot chcieli nakłonić doktora do tego by zaczął ich zastraszać, albo przeglądać listę mitycznych istot, które chciałby przebudzić aby potem stracić nad nimi kontrolę. Eggman zmienił się jednak nie do poznania i nie zamierzał krzywdzić robotów. Orbot nie był do końca przekonany, czy chce powrotu swojego dawnego szefa. Wszystko zmieniło się jednak po przybyciu Metal Sonica, który przywrócił doktorowi wspomnienia. Orbot żałował tego nieco, ale natychmiast wykonał polecenie doktora i przygotował jego dawne ubrania. Później razem z Cubotem przygotował dla naukowca nowe urządzenie i towarzyszył mu w pomieszczeniu, w którym ono się znajdowało. Eggman postanowił wykorzystać tajemniczą maszynę w ramach swojej zemsty.

Infection[edytuj | edytuj kod]

Orbot i Cubot sterujący Faceshipem

W Sonic the Hedgehog #15 Orbot asystował Doktorowi Eggmanowi podczas napełniania specjalnych plecaków Metal Virusem. Później udał się z doktorem do hangaru trzeciego na spotkanie z Roughem i Tumblem. Pomógł wtedy dojść do siebie Cubotowi, którego kopnął Rough. W Sonic the Hedgehog #16 Orbot i Cubot pilotowali Faceship Doktora Eggmana, kierując go do Windmill Village i wypuszczając Metal Virus, który zalał wioskę.

Crisis City[edytuj | edytuj kod]

Orbot tłumaczący Starline'owi metody Eggmana

W Sonic the Hedgehog #18 Orbot poinformował Doktora Eggmana o tym, że od początku istniał stały spadek odpowiadania Zombotów na jego rozkazy, po tym jak ich grupa nie zaatakowała Sonica w Floral Forest Village. Później wysłuchał Starline'a, który czuł się zawiedziony swoim idolem. Zauważył bowiem, że Eggman nie przejął się tym, iż Zomboty zaczęły wymykać się spod kontroli, co utwierdziło go w przekonaniu że naukowiec przegrywał zawsze z powodu tego, że nie był w stanie tworzyć planów na dłuższą metę. Orbot powiedział Starline'owi, że walka Eggmana z Soniciem jest wyrównana - doktor opracuje nowy plan, wykona go, ale ostatecznie zostanie zatrzymany przez niebieskiego jeża.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #23 Orbot przebywał na pokładzie Faceshipu i przeprowadził zrzut Metal Virusa do Spiral Hill Village. Gdy Doktor Eggman i Doktor Starline powrócili na pokład, Orbot poinformował ich o zrzucie.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Orbot udający, że będzie dobrowolnie służył Zavokowi

W Sonic the Hedgehog #25 Doktor Starline przywołał na Faceship Deadly Six, oznajmiając że rozwiążą oni problemów Zombotów, do czasu aż Eggman wynajdzie lepszy sposób. Jednakże Starline nie zdołał zapanować nad Deadly Six, przez co razem z Eggmanenm i Metal Soniciem musiał teleportować się z pokładu. W trakcie zamieszania Orbot otrzymał wiadomość od Rouge, która od kilku dni ukrywała się na pokładzie. Postanowił z nią współpracować i przekonał Zavoka, aby ten nie przejmował nad nim kontroli, gdyż będzie mu służyć dobrowolnie i pomoże w skoordynowaniu manewrów. Orbot wytłumaczył także Cubotowi swój plan przez ich prywatną sieć komunikacyjną. Gdy Zavok się zgodził, Orbot pokazał Rouge kciuk w górę. W Sonic the Hedgehog #26 Zavok zaczął zadawać pytania o miejsca, do których mógł uciec Eggman, a Orbot pokazywał mu wszystkie bazy doktora lub lokacje, w których kiedyś istniały. W pewnym momencie Orbot natknął się na Angel Island. Zanim jednak zdradził jakiekolwiek szczegóły, Cubot odwrócił uwagę Zavoka, informując go o alarmie w fabryce Metal Virusa. Rouge zjawiła się wtedy i poprosiła roboty o koordynaty każdego z Zeti, a także przekazała im aby dalej odgrywały swoje role, podczas gdy ona rozważy możliwości odzyskania Szmaragdów Chaosu. W Sonic the Hedgehog #28 Orbot i Cubot zaczęli uciekać z pokładu Faceshipu, z którego Rouge ukradła zasilający Szmaragd Chaosu. Po katastrofie okrętu ukrywali się razem wśród jego zgliszczy. W Sonic the Hedgehog #29 w trakcie walki z gigantycznym Zavokiem Sonic spadł obok Orbota i Cubota. Orbot zasugerował jeżowi, aby uciekał, ale nie dlatego aby cofnąć swoją infekcję, lecz aby uciec przed otaczającymi ich Zombotami.

Out of the Blue[edytuj | edytuj kod]

Orbot trzymający głowę Omegi

W Sonic the Hedgehog #30 Orbot i Cubot ukrywali się, kontaktując z Eggmanem, który leciał po nich skradzionym promem latającym. Zostali wtedy wykryci i złapani przez Gemerla, ale szybko odzyskał ich Metal Sonic. Na pokładzie promu Eggmana Orbot znalazł głowę Omegi, którą zaoferował Eggmanowi jako nagrodę pocieszenia. W Sonic the Hedgehog #31 Orbot złożył Eggmanowi raport z ostatnich wydarzeń, wyjaśniając że Zomboty zniszczyły większość baz, zwłaszcza po tym jak Deadly Six przejęli kontrolę. Dodał, że Zeti nadal byli na wolności, ale nie sprawiali większych kłopotów, natomiast Zavok został uwięziony przez Restoration. Orbot odracał także Eggmanowi tak szybkie wdrażanie kolejnego projektu i zastanawiał się dokąd mógł się udać Doktor Starline.

Bad Guys[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Orbot i Eggman przybyli do bazy, która dzień wcześniej padła ofiarą ataku. Orbot pokazał na nagraniu Sonica, jednakże było ono niekompletne. Doktor nie wierzył także, że Tails mógłby celowo zmanipulować nagraniem i postanowił dowiedzieć się kto jest za to odpowiedzialny. W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #3 Orbot poinformował doktora, że otrzymali nowy raport, zgodnie z którym Sonic atakował magazyn na północy. Eggman jednak wcześniej otrzymał powiadomienie, że atakowano centrum Eggnetu. Orbot zasugerował, że być może Tails próbował zbić ich z tropu. Niezależnie od tego jak naprawdę wyglądąła sytuacja, Eggman postanowił sprawdzić oba miejsca.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Orbot jest mądrzejszy i poważniejszy w porównaniu do Cubota. Od początku swojego istnienia, robot zwracał szczególną uwagę na skuteczność działań Doktora Eggmana, często krytykując i obrażając naukowca, kiedy jego plany się nie sprawdzały. Orbot potrafi zachowywać się ironicznie i sarkastycznie, ale w większości przypadków jest dobrze wychowany. Orbot jest lojalnym i oddanym pomocnikiem, ale nie lubi otrzymywać rozkazów od nielubianych przez siebie osób.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Orbot jest małym, kulistym robotem o czerwono-czarnej kolorystyce. Jego oczy są cyjanowe. Ma prostą budowę ciała: głowę, która jest główną częścią kuli oraz zaokrągloną podstawkę. Obie części są połączone ze sobą metalowymi prętami i mniejszymi kulkami. Całość po złożeniu stanowi jedną kulę.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Orbot potrafi unosić się i poruszać się swobodnie w powietrzu. Jest jednak kilka ograniczeń w używaniu tej zdolności. Pozwala ona jedynie na unoszenie się kilka metrów nad ziemią, a także wymaga solidnego gruntu pod miejscem, nad którym Orbot się unosi. Oznacza to, że Orbot nie może unosić się nad przepaściami oraz może spaść, gdy grunt pod nim zostanie usunięty.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]