Omochao – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Są to roboty przypominające Chao.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Omochao jest niebieskim robotem zbudowanym na wzór Neutralnego Chao. Posiada żółte dłonie, w kształcie kulek, oraz pomarańczowo-żółte nogi. Jego charakterystycznymi cechami są: śmigło znajdujące się na szczycie głowy, oraz kluczyk na plecach, który nadaje mu wygląd nakręcanej zabawki. Jego oczy posiadają spiralny kształt i są żółto-pomarańczowe. Omochao posiada rozległą wiedzę na niemal wszystkie tematy.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Chao Races and Badnik Bases[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #33 liczne Omochao pojawiły się w White Park Chateau, ogłaszając zapisy na nadchodzące eliminacje. Jeden z Omochao przestrzegł także Rouge, że Cream nie może się zapisać na wyścigi, ponieważ jest zbyt młoda. Później inne Omochao były obecne na linii mety, trzymając czarno-białe flagi. W Sonic the Hedgehog #34 Omochao były obecne na drugim wyścigu, który poprzedzał półfinały. W Sonic the Hedgehog #36 jeden z Omochao w hotelu zwrócił uwagę Tailsowi i jego przyjaciołom, aby nie biegali po korytarzach. Lis próbował przekonać Omochao, że lawina zbliża się do hotelu i powinien zarządzić ewakuację. Początkowo Omochao uważał, że zostałby ostrzeżony o niebezpieczeństwie, ale ostatecznie Amy zmusiła go do ewakuacji gości. Omochao zaprowadził ich na górne piętro, które zostało zaprojektowane tak aby być bezpieczne od lawin.