FANDOM

Okrąg z gwiazdek (ang. Star Circle) – element rozgrywki pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Są to okręgi utworzone z czterech gwiazdek. Stanowią portale do specjalnych poziomów lub bonusowych poziomów. Aby je utworzyć, należy zebrać odpowiednią ilość pierścieni i przejść przez punkt kontrolny. Nad punktem utworzy się wtedy z okrąg gwiazdek. Po wskoczeniu w okrąg gracz zostaje przeniesiony do specjalnego/bonusowego poziomu.

W grze Sonic the Hedgehog 2 trzeba zebrać 50 pierścieni i przejść przez punkt kontrolny, aby pojawił się okrąg z gwiazdek. W grze Sonic Spinball okrąg z gwiazdek pojawia się po zebraniu przez gracza wszystkich pierścieni na danym poziomie. Sonic Triple Trouble okrąg z gwiazdek pojawia się po zniszczeniu monitora ze Szmaragdem Chaosu (trzeba mieć przy tym 50 pierścieni).

W grach Sonic the Hedgehog 2 i Sonic Triple Trouble monitor przenosi gracza do specjalnego poziomu. W Sonic Spinball, Sonic the Hedgehog 3, Sonic & Knuckles i Sonic Mania teleportuje do bonusowego poziomu. W Sonic the Hedgehog 3 trzeba mieć co najmniej 50 pierścieni, aby okrąg z gwiazdek pojawił się nad punktem kontrolnym. W Sonic & Knuckles pojawiają się dwa bonusowe poziomy. Jeśli gracz ma 20-49 pierścieni, to przeniesiony zostaje do poziomu Slot Machine, a jeśli ma powyżej 50 to trafia do Glowing Spheres. W Sonic Mania wystarczy posiadać 25 pierścieni, aby utworzyć okrąg z gwiazdek nad punktem kontrolnym.