Octus (オクター Octar?)badnik pojawiający się w pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog 2 i Sonic Lost World. Jest robotem przypominającym ośmiornicę.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Octus to różowy robot-ośmiornica. Posiada długi otwór gębowy, z którego strzela gracza pociskami. Octus wykorzystuje swoje macki jak śmigła, dzięki czemu może unosić się w górę i w dół, podczas prowadzenia ostrzału.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog 2[edytuj | edytuj kod]

Octus sprite.png

Octus zadebiutował na poziomie Oil Ocean Zone. Gdy gracz najdzie się w pobliżu robota, uniesie się on, zacznie obracać mackami i wystrzeli pocisk ze swoich ust.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

Octus, z lekko zmienionym wyglądem pojawia się w czwartym Zonie Tropical Coast, czwartej zonie Frozen Factory, oraz trzeciej zonie Silent Forest. Posiada jaśniejszy odcień pancerza, oraz rzęsy, które nadają mu kobiecy wygląd. W trójwymiarowych sekcjach, Octus unosi się lekko nad ziemią i porusza w stronę gracza, strzelając w niego pociskami. W dwuwymiarowych sekcjach wyskakuje ze zbiorników wodnych i oleju, w górę i wystrzeliwuje przed siebie pocisk, po czym opada z powrotem w dół.

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games[edytuj | edytuj kod]

Octus w Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games

W grze Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games Octus pojawiają się w wersji na Wii U. Wyglądają niemal identycznie jak w Sonic Lost World. Dwa z nich występują podczas Duel Beach Volleyball. Co jakiś czas platforma z dwoma Octusami przejeżdża pod siatką pośrodku boiska i pluje na jedną ze stron pociskami, które ogłuszają trafionych zawodników, utrudniając tym samym grę.

Sonic Mania[edytuj | edytuj kod]

Octus Mania.png

Octus pojawia się w Oil Ocean Zone i zachowuje się tak samo jak w grze Sonic the Hedgehog 2.

Galeria[edytuj | edytuj kod]