Cudzy1.png Touching is good. Cudzy2.png
Slogan

Nintendo DS, oficjalnie Nintendo Developers' System, ale może być też określana jako Nintendo Dual-Screen – konsola przenośna wydana przez Nintendo. Jej poprzednikiem jest Game Boy Advance. Charakteryzuje się dwoma ekranami - górnym służącym tylko do wyświetlania obrazu i dolnym, który może dodatkowo posłużyć za dotykowy interfejs. Konsola posiada także rysik do ekranu dotykowego i wbudowany mikrofon, który może być używany w niektórych grach. Nintendo DS zostało wydane 21 listopada 2004 roku, a produkcja zakończyła się w 2014. Łącznie sprzedano do tego czasu 154.02 milionów jednostek konsoli. Jej następcą zostało Nintendo 3DS.

Pierwsze dwie wersje: Nintendo DS i DS Lite mają również możliwość uruchamiania gier z Game Boy Advance, które wyświetlane są na dowolnym ekranie, ale w ustawieniach trzeba dokonać wyboru. Niedostępne są jednak gry z Game Boy i Game Boy Color, a trzecia i czwarta wersja: Nintendo DSi i DSi XL nie posiadają już tej funkcji z powodu braku slotu GBA. Nintendo 3DS, następca tej konsoli, posiada z nią wsteczną kompatybilność.

Na Nintendo DS wydano dziewięć gier z serii Sonic the Hedgehog, z czego większość to osobne wersje gier z platform stacjonarnych.

Gry z serii Sonic the Hedgehog[edytuj | edytuj kod]

Sonic Rush.png Sonic Rush Adventure.png MSOlympics DS.jpg
Sonic Rush Sonic Rush Adventure Mario & Sonic at the Olympic Games
Tennis DS.jpg Sonic Chronicles.png Mario Sonic Olympic Winter Games DS.jpg
Sega Superstars Tennis Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood Mario & Sonic at the Olympic Winter Games
SonicSegaRacingDS.jpg Sonic Classic Collection EU.jpg Sonic Colors cover 6.png
Sonic & Sega All-Stars Racing Sonic Classic Collection Sonic Colors

Wprowadzone postacie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Na Nintendo DS miała się początkowo ukazać gra znana jako Sonic DS, ale została anulowana.