Newtrogic High Zone – wyspa będąca miejscem akcji Knuckles' Chaotix. Po przejściu przez Isolated Island, Newtrogic High staje się hub-worldem, z którego gracz może uzyskać dostęp do pozostałych poziomów i wylosować partnera za pomocą Combi Catchera. Tu też rozgrywa się finałowa walka gry.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Doktor Eggman odkrył nienazwaną wyspę, która pojawiła się na oceanie, na której znajdowały się Pierścienie Chaosu. Po ich znalezieniu, wybudował na wyspie Newtrogic High Zone i zaczął tworzyć Ciemne Pierścienie, aby zasilały jego Roboty. Członkowie Chaotix przybyli na wyspę, każdy z własnych powodów. Zostali oni jednak złapani w Combi Catcherze. Knuckles udał się na wyspę, obawiając się że ma coś wspólnego z Angel Island. Odnalazł Espio i uwolnił go za pomocą energii pierścieni. Razem uwolnili pozostałych członków Chaotix i udali się do atrakcji na wyspie, aby zatrzymać Eggmana.

Newtorgic High w japońskiej instrukcji gry

Po przejściu przez wszystkie atrakcje, Chaotix jest zaatakowane przez Metal Sonica w centrum Newtrogic High Zone. Jest on pokonany i wraca do Doktora Eggmana. On uwalnia energię pierścieni przyzywając Transformacje Metal Sonica, lecz on też zostaje pokonany. Jeśli gracz nie zdobył wszystkich Pierścieni Chaosu, złe zakończenie ukazuje Metal Sonica niszczącego całą wyspę. Dobre zakończenie z kolei, przedstawia Chaotix po uratowaniu wyspy z Tornado przelatującym nad nimi.

Atrakcje[edytuj | edytuj kod]

  • Botanic Base - Baza ukryta w zalesionym ogrodzie botanicznym z wrogą roślinnością
  • Speed Slider - Roller Coaster w karnawałowej tematyce. Jest szybki i pełny stromych nachyleń.
  • Amazing Arena - Sala widowiskowa z wieloma głośnikami i projektorami. Gracz musi uruchomić żeby rozświetlić poziom.
  • Techno Tower - Technologiczna wieża w pobliżu plaży. Jest niemal całkowicie pionowa i pełna wind.
  • Marina Madness - Port z latającymi wycieczkowcami. Gracz musi się po nich poruszać, aby dotrzeć do końca poziomu.
  • World Entrance - Centrum Newtrogic High z którego można się dostać do pozostałych atrakcji.