Nefrytowy Duch (ジェイド・ゴースト Jeido gōsuto?) – transformacja pojawiająca się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jest to moc koloru pochodząca z Nefrytowego Wispa.

Opis Edytuj

Dokładny wygląd Nefrytowego Ducha nie jest znany, ponieważ jak dotąd moc ta była używana jedynie pośrednio. Wiadomo jednak, że ci którzy są objęci mocą Nefrytowego Ducha stają się niewidzialni. Aby osiągnąć tę formę, potrzebny jest Nefrytowy Wisp, który użyczy swojej energii Hyper-go-on na krótki czas.

Nefrytowy Duch sprawia, że postać staje się niewidzialna i emituje z siebie zielonkawą aurę. Jest także eteryczna, dzięki czemu może omijać przeszkody i jest niewrażliwa na ataki. Oprócz tego postać lekko lewituje nad ziemią podczas korzystania z tej mocy.

Rozgrywka Edytuj

Nefrytowy Duch pojawia się w grze Team Sonic Racing. Aby dokonać transformacji w Nefrytowego Ducha należy pozyskać Nefrytowego Wispa. W grze postaci wykorzystują jedynie jego moc. Po użyciu Nefrytowego Wispa, postać staje się niewidzialna, a jej pojazd lekko lewituje nad trasą. Gracz staje się niewidzialny dla swoich wrogów, ale sprzymierzeńcy z drużyny wciąż go widzą. Potrafi przenikać przez innych zawodników, a także przeszkody, oraz przeprawiać się przez trudny teren, co pozwala wykorzystywać bezpiecznie skróty dla postaci usprawnionych lub potężnych. W trakcie trwania Nefrytowego Ducha gracz nie może jednak podnosić nowych Item Boxów, dopóki moc się nie wyczerpie. Po zakończeniu Nefrytowego Ducha, gracz kradnie dodatkowo Wispa najbliższemu wrogowi.

Ciekawostki Edytuj

  • Nefrytowy Duch to jak dotąd jedyna moc koloru, której forma nie jest znana, oraz nie posiada swojego tematu muzycznego.