FANDOM

Nebula (ポトス Potosu?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog 2. Jest to jajoway robot ze śmigłem na głowie.

Opis Edytuj

Nebula jest jajowatym robotem ze śmigłem na górze, wyrzutnią na dole, oraz przerwą w pancerzu pośrodku, w której znajdują się oczy. W zależności od gry posiada czarny pancerz i zielone wnętrze, lub zielony pancerz i czarne wnętrze. Potrafi latać i zrzucać kolczaste bomby, kiedy gracz znajduje się pod nim.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Nebula sprite

Nebula zadebiutował grze Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Sky Chase Zone. Na początku poziomu, Nebula atakują gracza pojedynczo. Dopiero w późniejszych sekcjach poziomu pojawiają się w grupach liczących od 3 do 7.

Sonic Pocket Adventure Edytuj

Nebula PA sprite

Nebula powracają w Sonic Pocket Adventure, ponownie na poziomie Sky Chase Zone. Są tu jednak węższe i mniejsze niż w poprzedniej grze.

Sonic Lost World Edytuj

Nebula Lost World

Nebula w Sonic Lost World

W Sonic Lost World, Nebula otrzymały mocną zmianę wyglądu. Roboty posiadają teraz czarny pancerz, osłaniany przez zieloną, jajowatą powłokę. Ich śmigło jest złote, podobnie jak otrzymane po bokach dłonie. Nebula pojawiają się w trzeciej zonie Tropical Coast, trzeciej zonie Frozen Factory, oraz trzeciej zonie Lava Mountain. Tym razem unoszą się nad szynami, po których zjeżdża Sonic i nie zrzucają bomb. Gracz może skakać po nich za pomocą Homing Attacku. Jednak w zonie ? Tropical Coast, Nebula przelatują z dolnej do górnej krawędzi ekranu (albo na odwrót) w odstępach, przez które może przelecieć gracz. W drugiej zonie Hidden World, Nebula atakują z chmur, będąc w grupach, a gracz musi ich unikać.

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Nebula są powszechnymi przeciwnikami dla latających postaci. W tej grze Nebula występują pojedynczo albo w grupach. Nie zrzucają jednak bomb. Poza zwykłymi Nebula pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Nebula, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Mania Edytuj

Cactula

Nebula pojawia się w pierwszym akcie Mirage Saloon Zone dla Sonica i Tailsa. W tej grze robot Nebula znany jest jako Cactula i jest stylizowany na kaktus. Cactula często wylatują z czubków kaktusów.

Sonic Forces Edytuj

Nebula Forces

Nebula w Sonic Forces

W grze Sonic Forces Nebula pojawiają się na kilku poziomach. Posiadają tutaj żółty pancerz i czerwone oczy. Gracz może po nich skakać za pomocą Homing Attacku. Na niektórych poziomach Nebula zrzucają pod siebie bomby.

W innych grach Edytuj

Nebula Lego

Nebula w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

W LEGO Dimensions Nebula pojawia się na poziomie Metropolis Zone. Roboty te latają w powietrzu i próbują wlecieć w Tornado i tym samym zniszczyć je.

Galeria Edytuj