MotobugBadnik pojawiający się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Wyglądem przypomina biedronkę.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Powiększona wersja Motobuga

Motobug przypomina wyglądem biedronkę. Robot posiada czerwony pancerz ze srebrnymi kropkami, niebieską głowę z z żółtymi czułkami i białe kły. Porusza się na jednym kółku, a jego prędkość wspierają dodatkowo dwie rury wydechowe. Robot może szarżować na wrogów i atakować ich swoimi pazurami. W komiksie pojawia się również druga wersja tego robota. Jest wielokrotnie powiększona, a do dotychczasowych elementów dodany jest kokpit dla Egg Pawna, który steruje Motobugiem i obsługuje mechaniczne działko.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Po tym jak Doktor Eggman przepadł bez śladu w ostatniej walce z Soniciem, Motobugi pozostały bez dowódcy. Wciąż atakowały wioski i miasteczka na całym świecie, ale miały one formę niegroźnych wypadków.

Fallout[edytuj | edytuj kod]

W końcu wszystkie Badniki znalazły się pod kontrolą Neo Metal Sonica, który zjednoczył całą armię. Motobugi zaczęły organizować bardziej skoordynowane ataki. W Sonic the Hedgehog #1 Motobugi zaatakowały jedną z wiosek i ścigały cywili szukających schronienia. Zostały jednak zniszczone przez Sonica. Pozostałe Motobugi chciały uciec, ale Tails zamknął przed nimi bramę do wioski. Motobugi rozbiły się o bramę i zostały zniszczone. W Sonic the Hedgehog #4 pojawiły się wielkie Motobugi z działkami, które pilotowały Egg Pawny. Roboty otoczyły Sonica i Tangle na placu w Spiral Hill Village. Ostatecznie zostały zniszczone, kiedy do bohaterów przybyła Blaze. Tangle uszkodziła oba roboty na tyle, że Sonic i Blaze poradzili sobie z nimi bez problemów.

The Battle for Angel Island[edytuj | edytuj kod]

Motobug zbudowany przez Eggmana

W Sonic the Hedgehog #12 Doktor Eggman po kilku terapiach udzielonych przez Doktora Starline'a zaczął tworzyć swoje stare roboty, w tym Motobuga. Nie przeznaczał ich jednak do złych celów, ale do pożytecznych. Skonstruowany przez doktora Motobug przyciął krzak w doniczce, aby przypominał kształtem głowę Sonica.

Infection[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #13 Doktor Starline przyniósł kilka części Motobuga, aby przeprowadzić testy Metal Virusa. Wykazały one, że wirus nie przenosił się na tworzywa sztuczne, dzięki czemu infrastruktura Eggmana była bezpieczna. W Sonic the Hedgehog #14 Motobugi transportowały skrzynie z materiałami z bazy Doktora Eggmana na Frozen Peak przez portal do Final Egg.

Tangle & Whisper[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper #4 grupa Motobugów została wystawiona przez Blowfish Transporter do ataku na Whisper w bazie Diamond Cutters, ale zostały one szybko zatopione po tym jak Whisper wystrzeliła rakietą w dok w którym zostały zrzucone.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #23 Zavok zaprezentował Doktorowi Starline'owi swoje elektromagnetyczne zdolności przejmując kontrolę nad Motobugiem.

Bad Guys[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #1 grupa Motobugów została wysłana aby zatrzymać Doktora Starline'a, który próbował przejąć kontrolę nad Egg Base Sigma. Roboty zostały zniszczone przez nowe, elektryczne buty Starline'a. W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Rough ujeżdżał Motobuga należącego do Doktora Starline'a podczas wysłuchiwania planu naukowca.