Cudzy1.png The very first Badnik that Sonic ever encountered, this metal beetle returns to try and take down Sonic one last time. Watch out - he will turn around to chase Sonic if he misses. Cudzy2.png
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Moto Bug (モトラ Motora?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym biedronkę robotem. Motobug jest znanym badnikiem i pierwszym przeciwnikiem, którego Sonic spotkał w całej serii.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Motobug to robot o wyglądzie biedronki. Posiada niebieską twarz, czerwony odwłok, żółte kończymy, dwa silniki po bokach, a także czarne koło. Motobug jest dosyć wolny, a jego jedyna metoda ataku polega na dotknięciu gracza. Motobug może być łatwo zniszczony dowolnym sposobem i zwykle jest najprostszym typem przeciwnika w danej grze.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog (1991)[edytuj | edytuj kod]

Motobug-spr.png

Motobug zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog, na poziomie Green Hill Zone. Porusza się on powoli w jedną i drugą stronę, co czyni go bardzo prostym przeciwnikiem. Jest również pierwszym badnikiem, którego Sonic spotyka w serii.

Sonic the Hedgehog (8-bit)[edytuj | edytuj kod]

Motobug 8 bit sprite.png

Motobug pojawia się również w 8-bitowej wersji gry. Tam również pojawia się na Green Hill Zone, ale tylko w pierwszym akcie. Ponadto jest dużo mniejszy.

Sonic Drift 2[edytuj | edytuj kod]

Motobug pojawia się gościnnie w Sonic Drift 2 na torze Hill Top. Motobugi w tej grze również są bardzo małe, tak jak w 8-bitowym Sonicu.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I[edytuj | edytuj kod]

Motobug powraca w pierwszym epizodzie Sonic the Hedgehog 4, na poziomie Splash Hill Zone. Robot otrzymał lekką zmianę wyglądu, głównie w kształcie jego ciała. Motobugi te występują zarówno pojedynczo, jak i czasami w grupach.

Sonic Colors[edytuj | edytuj kod]

Motobugi po raz kolejny przeszły zmianę wyglądu i pojawiają się na poziomach: Starlight Carnival, Asteroid Coaster i Terminal Velocity. Roboty stanowią teraz przeszkody w sekcjach wymagających użycia Quick Stepa. Motobugi można łatwo zniszczyć Boostem. Dodatkowo w grze pojawiają się większe Motobugi. Kiedy zostaną zniszczone, towarzyszące im mniejsze Motobugi również wybuchną.

Sonic Generations[edytuj | edytuj kod]

Motobug pojawia się w obu wersjach gry Sonic Generations, na poziomie Green Hill Zone. W dwuwymiarowych sekcjach, Motobug porusza się po wyznaczonym terenie. Na długich drogach Motobugi stanowią przeszkody, które można potrącić za pomocą Boostu. Wielki Motobug pojawia się również w misji Knuckles: Horde of Enemies. Nie może być zniszczony, ale wskoczenie mu na głowę spowoduje że zostanie ogłuszony, a gracz wyskoczy do góry.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

Motobugi w Sonic Lost World

W Sonic Lost World, Motobugi pojawiają się na większości poziomów, czyli w: Windy Hill, Desert Ruins, Tropical Coast, Frozen Factory i Silent Forest. Przeszły kolejną zmianę, otrzymując uproszczony wygląd, zbliżony do oryginału. Zawsze pojawiają się w grupach, najczęściej liczących po trzy roboty. Można je łatwo zniszczyć Homing Attackiem, lub Focused Homing Attackiem, przy czym ten drugi może pozwolić na wyeliminowanie nawet całej grupy.

Seria Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Runners Motobugi pojawiają się pojedynczo albo w grupach. Mogą być stacjonarne, albo poruszać się w prawo i w lewo. Poza zwykłymi Motobugami pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Motobugi, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Runners Adventure[edytuj | edytuj kod]

Motobugi powracają w sequelu Sonic Runners. Podobnie jak w poprzedniej grze roboty stoją albo poruszają się w wybranym kierunku.

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games[edytuj | edytuj kod]

Motobugi w wersji na Nintendo 3DS

W grze Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games Motobugi pojawiają się w obu wersjach. W wersji na Wii U pojawiają się jako jeden z przedmiotów możliwych do wylosowania podczas Duel Beach Volleyball. Po użyciu jeden z graczy posyła w kierunku przeciwników jadącego prosto przed siebie Motobuga, który ogłusza oponenta jeśli trafi. W wersji na Nintendo 3DS Motobugi pojawiają się w wydarzeniu Equestrian Plus jako jedna z przeszkód. Jadą one w rzędach szerokich na trzy roboty w kierunku gracza. Należy nad nimi przeskoczyć jak nad regularną przeszkodą, w przeciwnym wypadku otrzyma się karę czasową. Wielki sprite Motobuga z gry Sonic the Hedgehog pojawia się także przy dziewiątym dołku w Golf Plus. Jeśli piłka gracza trafi w tego Motobuga, to zniknie on, a sama piłka wyląduje bezpiecznie na trawniku, nie spadając na niekorzystny teren.

Sonic Mania[edytuj | edytuj kod]

Motobug Mania.png

Motobugi pojawiają się na poziomie Green Hill Zone. Ponadto Heavy Rider ujeżdża motobuga o imieniu Jimmy.

Sonic Forces[edytuj | edytuj kod]

Motobug w Sonic Forces

Motobugi pojawiają się w grze Sonic Forces na praktycznie każdym poziomie klasycznego Sonica i na kilku poziomach współczesnego Sonica z sekcjami 2D. Posiadają tutaj bardziej zmodernizowany wygląd i szarą kolorystykę. Święcą im również cyjanowe lampki. Motobugi dokonują szarży w kierunku gracza, kiedy go wykryją. Oryginalne Motobugi pojawiają się jako dryfujące szczątki na poziomach Aqua Road i Eggman's Facility. Mogą być kilka razy odbite, zanim zostaną zniszczone. Gracz musi jednak uważać, aby przy uderzaniu w nie samemu nie zostać wypchniętym z wodnej zjeżdżalni. Na tym drugim poziomie pojawiają się również złote Motobugi, które po zniszczeniu upuszczają super pierścień. W jednej z sekcji występuje złoty Motobug, który nie dryfuje, ale normalnie jeździ po obszarze. Po trzykrotnym odbiciu zostaje zniszczony i zostawia czerwony pierścień.

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Motobug w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions[edytuj | edytuj kod]

Motobug powraca w LEGO Dimensions na poziomie Green Hill Zone. Zachowuje się podobnie jak w poprzednich grach, patrolując teren. Kiedy zobaczy gracza jego oczy przybiorą gniewny wyraz.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Niewykorzystany model Motobuga z Sonic Colors posiadał dwa czułki na odwłoku, które prawdopodobnie miały funkcjonować jak broń.